pni Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 Możecie laikom napsiać coś więcej o prawidłowości lub nie takiego rozwiązania?
spz kurz Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 tu można przeczytać : http://books.google.pl/books?id=MnXlzb7U9sAC&pg=PA139&lpg=PA139&dq=budowa+wa%C5%82%C3%B3w+nap%C4%99dowych&source=bl&ots=l3wudshxLa&sig=q6ki7Fs7V3GkZPkR1yv10CBcPeI&hl=pl&sa=X&ei=N18CUc3gDM_44QSh2IGADw&ved=0CEYQ6AEwAg#v=onepage&q=budowa%20wa%C5%82%C3%B3w%20nap%C4%99dowych&f=false
tomili Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 Nadal nie rozumie po co mają być dwa krzyżaki skoro skrzynia biegów z silnikiem oraz skrzynia przekładniowa ze sprzęgłami przymocowane są do tego samego podwozia i wykonują w względem siebie minimalne ruchy... Może tuż przy skrzyni z przodu jest zastosowane przegub elastyczny , który w zupełności wystarczy. Jest możliwość zrobienia zdjęcia z góry tego wału napędowego?
sil3nt Napisano 25 Styczeń 2013 Autor Napisano 25 Styczeń 2013 Od strony dyfra wykorzystaliśmy oryginalny 'dystans' pozwalający na skracanie/wydłużanie wała
esterendensen Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 Słuszna uwaga tomili.Skoro silnik i dyfer nie przesuwaja się względem siebie,to po co wał o zmiennej długości?Drugi krzyżak niepotrzebny,wystarczy sprzęgło elastyczne amortyzujące drgania,będzie nawet lepsze jak krzyżak...
spz kurz Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 poczytajcie tą książkę do której dałem wcześniej linka , bo tam bardzo prosto jest opisane i czytajcie aż zrozumiecie :-)
sil3nt Napisano 7 Luty 2013 Autor Napisano 7 Luty 2013 http://muzeumbronipancernej.pl/pl/remonty/t-70/499-remont-t-70m-pomalowane-wntrze-
sil3nt Napisano 14 Luty 2013 Autor Napisano 14 Luty 2013 Premierowy pokaz w czasie Bitwy o Poznań. Zapraszamy serdecznie !!http://muzeumbronipancernej.pl/pl/remonty/t-70/501-premierowy-pokaz-t-70-bitwa-o-pozna-2013-
sil3nt Napisano 19 Luty 2013 Autor Napisano 19 Luty 2013 W sobotę premierowy pokaz, więc przyspieszamy ... relację. Remont idzie własnym tempem :)http://muzeumbronipancernej.pl/pl/remonty/t-70/504-remont-t-70m-ramki-siatki-skrzynka-narzdziowa
Radek.s Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 http://muzeumbronipancernej.pl/pl/remonty/t-70/506-remont-t-70m-pomalowany
sil3nt Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 Są ludzie, na których zawsze można liczyć !Pozdrawiamy Wolsztyn !!http://muzeumbronipancernej.pl/pl/remonty/t-70/507-remont-t-70m-akumulatory
sil3nt Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 My gotowi na jutrzejszą 'Bitwę o Poznań' ! A Wy ??http://muzeumbronipancernej.pl/pl/remonty/t-70/508-remont-t-70m-gotowy-do-boju-
Trooper85 Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 o nie jest prawidłowo"Biorąc pod uwagę jak to było rozwiązane w oryginale to chyba konstruktorzy T-70 też się nie znali na rzeczy :P
spz kurz Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 jakie oryginalne rozwiązanie " ? czy w końcu ktoś zajarzy że tam nie było wału :-)
Trooper85 Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Nie było wału, bo pomiędzy oryginalnym silnikiem (a raczej silnikami), a przekładnią była zdecydowanie mniejsza odległość. Było tylko sprzęgło. Tylko dalej nie wiem po co miałby tam być zastosowany wał z przegubami, skoro silnik i skrzynia są względem siebie nieruchome.wystarczy sprzęgło elastyczne amortyzujące drgania"o!
spz kurz Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 chodzi o to żeby połączyć dwa podzespoły w których trudno uzyskać współosiowość wałów /osi i przez zastosowanie wały z krzyżakami i wielowpustem niwelujesz ten problem
spz kurz Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 a sprzęgło to jest miedzy skrzynią biegów a silnikiem
Trooper85 Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Mnie tam zawsze uczyli, że sprzęgło to element przekazujący moment obrotowy z jednego wału na drugi. Obojętnie z czego wychodzi wał napędzana, a do czego wchodzi wał bierny. Może mi coś nakłamali na tej polibudzie?
esterendensen Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 spz kurz-jeśli Twoje pojęcie na temat sprzęgieł ogranicza się tylko do tego między silnikiem a skrzynią to gratuluję wybitnej wiedzy...
PATRON Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 nie nakłamali...ale jak już się do polibudy odwołujesz ...to przeanalizuj kinematykę z układem 1 i 2 krzyżakowym....( oczywiście ta kwestia nie ma nic wspólnego z tematem wątku i t-70 ) potem pomyśl ciepło o przegubie typu homo", a dopiero potem do elastycznegio łącznika i przypomnij sobie czy i w jakim ew zakresie mogło by ono niwelować brak osiowości...spz ... co ma do tego wszystkiego wielowypust że nim cokolwiek niwelujesz???PZDR
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.