Skocz do zawartości

Skrzynka z polskiego Stockesa

grec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Wpadła mi taka skrzyneczka.
Elektroliza odpada (farba, napisy). Kwas szczawiowy będzie OK ? Nie mam z nim doświadczenia, nie wiem jaki będzie efekt końcowy a szkoda popsuć. Może jakieś inne sugestie ?

Dzięki, ale pytam bo jestem dość nieufny jeżeli chodzi o szczawik. Pozostawia czasem zielonkawy nalot na stali i np. zniszczył mi (zmieniła kolor) tablicę emaliowaną. Tak, że do emaliowanych rzeczy odradzam.
Może to jednak jest w tym wypadku wyjście.

Dzięki panowie.
Umyta, przy czasie zacznę zabawę z pędzelkiem i fosolem.
Czy popularny odrdzewiacz" z firmy Dragon do to samo co fosol ?
Odrdzewiacz chyba jest na bazie kwasu fosforowego, czy przypadkiem fosol nie był na solnym ?

Ja np czyszcząc szczawiem jestem zadowolony z efektów. Hełm który czyściłem jest na WZ. Co do stempli tuszowych to nie wiem jak działa na nie kwas - w moim hełmie nie były one w złym stanie toteż nasmarowałem je smarem litowym i tak włożyłem do kwasu. Owszem, farba po kwasie staje się blada. Widać to patrząc na miejsce gdzie był smar ( koło tuszowań)Słyszałem,że po jakimś czasie są problemy z fantem. Visku,możesz mi powiedzieć coś więcej na ten temat ? Jeśli chodzi o moje doświadczenia,to myję w ciepłej wodzie i płynie do naczyń fant koło 7 razy,następnie konserwuję olejem maszynowym\\ rozpuszczonym w benzynie ekstrakcyjnej smarze litowym. Jak do tej pory nie mam żadnego problemu z fantami. Hełmy leżą koło 1,5 roku .

Te odrdzewiacze to jeden pies wszystko 30% roztwór" - niekoniecznie,choćby fosol jest dostępny z kwasem w różnych stężeniach.

Słyszałem,że po jakimś czasie są problemy z fantem" - jak przedmiot dobrze wypłukany,zabezpieczony i odpowiednio przechowywany to problemów nie ma.Choć zdania na ten temat są podzielone i co gorliwszy poplecznik Nostradamusa przewiduje masową zagładę przedmiotów moczonych w kwasie,podobno data tegoż armagedonu jest zakodowana gdzieś w starym testamencie.