predi888 Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 Wiecie może panowie,ile sztuk tego czołgu przetrwało do naszych czasów?Nie wiem na ile wiarygodna jest ta strona? >http://www.strefa-tygrysa.yoyo.pl/ocaleni.htm Podziękowania za wszelkie informacje.
predi888 Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 Tutaj ładny film ze zwiedzania tygrysa z Vimoutiers,wygląda na bardzo oskubanego".http://www.youtube.com/watch?v=lOIHM73RruU
Nadwojciech Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Wszystko masz w linku w pierwszym poscie.Pozycja nr 5.
Pantherg Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 To co piszą o tygrysie z Vimontieurs, to bzdura.Ten tygrys jest zwleczony przez amerykanów z innego miejsca w Normandii, nie brał udziały w Stalingradzie zachodu" jest to Tygrys wehrmachtowski", rozmawiałem chyba z godzinę na jego temat z gościem z pobliskiego muzeum( swoją drogą b. sympatyczny koleś, ma żone z Rumii i jak zobaczył polskie blachy to sam nas zagadał). Z tego co się dowiedziałem to już nazbierali kase na jego remont zewnętrzny" i załatwiają pozwolenia na jego wykonanie.
rlewyl Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Bzdura, tygrys jest z Vimoutiers, stał na poboczu drogi do 1975. Został sprzedany firmie zajmującej się złomowaniem która go wyciągnęła z rowu. Po protestach mieszkańców których zmobilizował lokalny kolekcjoner Alan Rudeix pozostał w Vimoutiers.Był częścią sPA 503.Źródła.Osobista rozmowa z A. Rudeix (dostałem od niego na pamiątkę drugowojenny szyld ze stacji kolejowej Vimoutiers, mam go do dziś w warsztacie)Erik Lefevre. Panzers in Normandy then and now. str 206-209.
rlewyl Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Amerykanie tylko zepchneli wrak z drogi na pobocze
s_boj Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Łącznie, wszystkich wersji, łącznie z Jagtigerami i Sturmtigerami przetrwało 19-20 sztuk. To te, o których powszechnie wiadomo.
predi888 Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 s_boj-nie,chodzi mi mi tylko o czołg (ausf H1 i E )
Pantherg Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Koles z muzeum sprawdzal go po nr .. Tak, wiec nie byl bym pewien co do wiarygodnosci zrodła..
Pantherg Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 To ten bliżej obiektywu, jak chcesz sam z nim porozmawiaj , pracuje w Memorial de Mont Ormel" , czy jakos tak - miejsce , gdzie polacy wslawili sie odcieciem niemcow..Pojechał specjalnie z nami jakies 10 km , zeby pokazac tygrysa - ogolnie widac , ze jest pasjonatem i ten tygrys , szczegolnie lezy mu na sercu.
Pantherg Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Poza tym w linku wyzej jest napisane , ze tygrys z Vimontieurs jest bez silnika! Nawet na filmiku możesz zobaczyć , że silnik jest w środku(może nie jest w najlepszym stanie).
Mirosław Jastrzebski Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Pantherg napisał:No i nawet numer nie jest zgodny."Na tym czołgu jest kilka numerów, widocznych z zewnątrz plus numery w środku kadłuba i wieży. Strona do której link podano w pierwszym poście, merytorycznie pozostawia wiele do życzenia. Powtarza błędy umieszczone na innych stronach poświęconych Pz.VI.
Mirosław Jastrzebski Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Numer 250712 i kod wh"( Krupp) zapewne umieszczone w okolicy włazu kierowcy, są sygnaturą surowego" kadłuba. Na górnej płycie wieży jest numer 251113 i kod amp"(DHH). Numery seryjne umieszczane przez zakłady Henschel i Wegmann to kolejny etap.
Hebda Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Jeśli pokrywa włazu jest numerowana to mam pytanie czy da się dojść do którego kota został zamocowany?Prześledzić jego szlak bojowy?
Mirosław Jastrzebski Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Numer umieszczano na kadłubie, nie na włazie.Znana jest alokacja Pz.VI Ausf.E do jednostek, lecz bez szczegółów - takich jak numer seryjny zakładów montażowych Henschel. Kolejne utrudnienie w identyfikacji to zwyczaj przekazywania czołgów z jednostki do jednostki. Montowano na kadłubie jednego czołgu wieżę z innego czołgu- proceder uprawiany przez służby remontowe. Ostatnie 50 czołgów Ausf.E wyprodukowano, używając wieże przebudowane, z odzysku"- to najmniejszy problem.
jacek1962 Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Ten czołg ma wielu ojców ,wg najprawdopodobnych danych należał doSS Panzer Abtielung 102 nr seryjny 251113. dowódcą jego miał być SS-Untersscharfurer Reisske i był w trzecim plutonie drugiej kompanii.Kierowcą miał być Ekkehard Forster.Został znaleziony w grupie pięciu czołgów jeden III,dwa IV i Pantera.Po wojnie te czołgi kupił handlarz złomu z Vimoutiers.Ocalał tylko ten Tygrys bo jego uratował weteran z francuskiej jednostki wojskowej.Nakazano zatrzymanie prac ale ślady cięcia są.Taka ciekawostka:Wszystkie tygrysy we francji są zinwentaryzowane.I istnieją zdjęcia tych wraków.Co do przynależności to można dyskutować.Bo jak napisali koledzy czystej krwi nie znajdziecie wszystko mieszańce.
s_boj Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Wykaz za Surviving Panzers - http://the.shadock.free.fr/Surviving_Panzers.htmlA więc tak:Tiger I – Bovington Tank Museum - Wielka brytania. Czołg jest na chodzie. Numer seryjny 250112.Tiger I – Vimoutiers - Francja. Numer seryjny jest nieznany, natomiast często podawany jako seryjny numer 251113, jest w istocie numerem samej wieży. Tiger I – Musée des Blindés, Saumur - Francja. Numer seryjny 251114.Tiger I – Military Historical Museum, Lenino-Snegiri - Rosja. Numer seryjny 251227. Zniszczony, podziurawiony jak sito. Służył jako cel na poligonie.Tiger I – Aberdeen U.S. Army Ordnance Museum - USA. Obecnie restaurowany w kolekcji Kevina Wheatcrofta. Numer seryjny 250031.Tiger II (wieża Porsche) – Bovington Tank Museum - Wielka Brytania. Tiger II – Bovington Tank Museum - Wielka Brytania. Numer seryjny 280093. Brak silnika.Tiger II – Munster Panzer Museum - Niemcy. Numer seryjny 280101.Tiger II – December 44 Museum, La Gleize - Belgia. Numer seryjny 280273.Tiger II – Musée des Blindés, Saumur - Francja. Na chodzie. Numer seryjny 280112.Tiger II – Schweizerisches Militärmuseum, Full - Szwajcaria. Tak naprawdę własność Panzermuseum w Thun, a w obecnym miejscu postoju jest doprowadzany do stanu jezdnego. Numer seryjny 280215.Tiger II (command version) – Kubinka Tank Museum - Rosja. Tiger II – National Armor and Cavalry Museum, Fort Benning - USA. Numer seryjny 280243.A poza tym - na Kubince stoi Befehlstiger I oraz Jagtiger; W Bovington jest Jagtiger z wieżą Porsche; kolejny Jagtiger jest w Aberdeen U.S. Army Ordnance Museum; w Munster Panzer Museum i na Kubince mają jeszcze po Sturmtigerze.
Pantherg Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Śladów cięcia nie widziałem, a biegałem po nim z dwie godziny..
LUDORF Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 oj kolego chyba okulary czas najwyższy nabyć
Tankist Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 W takim razie tylko biegałeś, zamiast dokładnie go obejrzeć.Miłej lektury. http://www.pablum.webspace.virginmedia.com/gaz/vt.htmlNo i nazwisko, zwłaszcza Pana Roudiex należałoby napisać poprawnie.
Pantherg Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Te pękniecia wyglądają na żywo na ślady po wysadzeniu, ogólnie cały jest spękany, zarówno kadłub , jak i wieża..Czy ktoś z was widział go na żywo?? Mam wrażenie ,że rozmawiam z samymi specami" od analizy fotek..??
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.