macvsog Napisano 18 Styczeń 2012 Autor Napisano 18 Styczeń 2012 Więcej:http://www.altair.com.pl/start-7321
AK77 Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 Cieszy taka wiadomość. Potrafimy jeszcze coś wyprodukować i zarobić na tym.Pzdr
panzerhrabia Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 ale ja nadal nie rozumiem może jestem zbyt tępy, czy te WUZetki będą robione w końcu u nas czy nie??? bo nie jest to jasno napisane PozdrawiamM
Trooper85 Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 e względu na przekazanie BELM praw do produkcji licencyjnej, udział polskich zakładów w realizacji zlecenie nie jest jeszcze pewny. Można się jednak spodziewać, że wzorem poprzednich lat, główny wykonawca nie będzie w stanie zrealizować wszystkich zadań produkcyjnych"Czyli przy odrobinie szczęścia może jakieś podzespoły będą z Polski.W przypadku zamówień sprzętu wojskowego przez Hindusów to w zasadzie norma, obojętnie czy chodzi o pojazdy czy o samoloty - najpierw niewielka dostawa gotowego sprzętu, później montaż na miejscu z zestawów dostarczanych przez producenta, w końcu pełna licencja.Z resztą robi tak większość krajów nabywających sprzęt wojskowy obcej konstrukcji w dużych ilościach, uzasadniających uruchomienie produkcji licencyjnej
erwin1 Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Ewentualnie jakieś bardziej skomplikowane elementy i systemy łączności z pewnością będą pochodzić od nas ale główne takie jak kadłub i zawieszenie z napędem pewnie będą z Indii.Możemy im jeszcze ewentualnie sprzedać silnik 1000konny z Twardego ale i to nie jest pewne,Indie produkują na licencji T-90 i silnik może być Rosyjski.
Lukas P Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 BELM, czyli Bharat Earth Movers Limited, to na tyle duża firma że po kupieniu licencji, co się już stało, Polska nie zobaczy raczej żadnego zamówienia z ich strony ( a jeśli już to próbną partię do późniejszego skopiowania). Co do skomplikowanych systemów i sprzętu radio to nie jestem pewien czy coś co Bumar, lub jego współpracownicy, są w stanie wyprodukować jest poza zasięgiem Indusów. Wydaje mi się, iż w Polsce ciągle pokutuje mit o technologicznym zacofaniu Indii, co przestało być prawdą jakiś czas temu. Wcale bym się nie zdziwił gdyby Bharat, po dokonaniu kilku modyfikacji w sprzęcie pod kątem użycia go w krajach o klimacie o dużej wilgotności lub zapyleniu, zarobił krocie na naszym WZT. Mam także nadzieję, że 'władcy' Bumaru jakoś rozsądnie rozporządzą pozyskanymi środkami finansowymi, na przykład przeznaczą je na R&D, a nie 'przejedzą' ich jak zwykle.
fuks_ag Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 I niech sprzedajądalej do bólu, im więcej tym lepiej bp od każdej licencyjnej sztuki jest opłatalicencyjna i cieszmy się ze to jeszcze ktoś chce kupić,
Lukas P Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 WZT-4 jest akurat dość dobrym produktem Bumaru, czego nie można powiedzieć o szerzej lansowanym PT-91M. Sprzedaż tego do Malezji to była klapa na całej linii.
Lukas P Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Chodziło mi o WZT-3, o którym to mowa. WZT-4 to modyfikacja tegoż dla Malezji.
erwin1 Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Obyśmy zawsze się tak mylili :))))!!!http://www.altair.com.pl/start-7353Może po tym kontrakcie przyjdą nowe?!!Serce rośnie!!
Lukas P Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 No i to jest dobra wiadomość. Rynek indyjski to rynek przyszłości. Dobrze, że mają być zaangażowani w projekt WZT na bazie Arjuna. To pozwala poszerzyć portfolio produktów i nabyć nowej wiedzy.
Trooper85 Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Czasem jednak fajnie się pomylić :)Dobrze jakby za tym poszedł jeszcze jakiś transfer technologii do naszych zakładów.
Nadwojciech Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 Jeszcze o WZT-3.http://www.altair.com.pl/start-7358
erwin1 Napisano 28 Luty 2012 Napisano 28 Luty 2012 Pierwsze osiem już niedługo popłynie do Indii: dhttp://www.altair.com.pl/start-7535
panzerhrabia Napisano 29 Luty 2012 Napisano 29 Luty 2012 bardzo dobra wiadomość aż miło popatrzeć że coś potrafimy wyprodukować sami i co najważniejsze dobrze to sprzedać !!!pozdrawiam M
Mirass Napisano 29 Luty 2012 Napisano 29 Luty 2012 A czemu tylko z silnikami W-46-6.Odpowiedz jest prosta – są to silniki opracowane/wyprodukowane 20 lat temu.Kolejnych wersji (S-12u) już wyprodukować się nie da. Zakłady na Woli padły bo wojsko przyjęło Leosie, Twardziaki popadły w nie łaskę.Nie ma produkcji, nie ma fachowców – możemy zamontować tylko śmieci z magazynów,
erwin1 Napisano 1 Marzec 2012 Napisano 1 Marzec 2012 Ciekawy artykuł na ten temat w NTW:http://www.magnum-x.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1941&catid=4&Itemid=12
husky1 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Kilka lat temu takze Brytyjczycy byli zainteresowani polskimi Wzt jako baza do opracowania ARV na podwoziu Challenger. Czy wiadomo czy cos polskiego jest w ich nowych Titanach?
erwin1 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Nie WZT tylko MID i nie Titan a Trojanhttp://www.altair.com.pl/start-4147.Chyba niewiele jest być może coś skopiowali bo faktem jest że prawie udało się sprzedać naszego MIDa do armii Brytyjskiej ale po protestach Vickersa wybrali Trojana.Tu masz w punkcie trzecim trochę o naszym MIDzie: http://www.obrum.gliwice.pl/UserFiles/01_Grabania.pdf
erwin1 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 http://www.altair.com.pl/start-4147 to o Trojanie.
erwin1 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Titan to most składany na podwoziu czołgu Challenger.
husky1 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Dzieki erwin1 za sprostowanie , post pisalem w pracy z glowy i nie pamietalem ktory, jest ktory . Byl niedawno w Military Machines International obszerny artykul na temat Trojana i Titana .Titan to podwozie mostowe , ktore moze przenosic rozne rodzaje mostow .Chcialbym jeszcze poruszyc sprawe kuwejckich M-84ABI , ktore sa niczym innym jak naszymi WZT 3 , ktore Jugoslowianie zbudowali uzywajac zakupionych w Polsce kadlubow lub tylko gornych czesci kadluba , mysle ,ze uzyli swoich ukladow napedowych i bieznych , ale nie jestem pewien , moze ktos wie?Dostarczono ich 15 do Kuwejtu .Czy Jugoslowianie wyprodukowali jakies dla siebie ?Slowem produkt klasy swiatowej - a Amerykanie dalej mecza sie na M88 .
erwin1 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Trochę to trwało ale znalazłem takie coś: WZT-3 - Polski wóz zabezpieczenia technicznego. Pojazd został wyposażony w wysuwany żuraw hydrauliczny o udźwigu 15 ton, wyciągarkę główną o uciągu 280 kN, pomocniczą wyciągarkę hydrauliczną o uciągu 20 kN, spychacz, urządzenia do spawania i cięcia. Uzbrojenie obronne stanowi przeciwlotniczy wkm 12,7mm NSW i 12 wyrzutni granatów dymnych systemu Tucza. Pojazd produkowany jest od 1989 roku na potrzeby Wojska Polskiego (ok. 30 sztuk), Jugosławii (produkcja licencyjna 15 sztuk na potrzeby Kuwejtu) i Indii (44 sztuki w latach 2000-2001, 80 sztuk w latach 2003-2004, oraz ostatni kontrakt podpisany w marcu 2004 roku na dostawę w latach 2004-2007 łącznie 228 wozów typu WZT-3)". Czyli ,na to wychodzi, że Jugosłowianie nie bawili się w opracowywanie nowej konstrukcji i zakupili tzw.gotowca".
macvsog Napisano 16 Marzec 2012 Autor Napisano 16 Marzec 2012 Bumar wraz z partnerami wygrał właśnie kolejny przetarg.Żeby nie dublować szczegóły tu:http://odkrywca.pl/peru-wybralo-gromy-i-poprady,701509.html#701509
Nadwojciech Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 No i lipa....http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/miliardowy-kontrakt-pod-znakiem-zapytania,1778240
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.