Skocz do zawartości

Kontrakt Bumaru- 204 WZT-3 dla Indii


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
e względu na przekazanie BELM praw do produkcji licencyjnej, udział polskich zakładów w realizacji zlecenie nie jest jeszcze pewny. Można się jednak spodziewać, że wzorem poprzednich lat, główny wykonawca nie będzie w stanie zrealizować wszystkich zadań produkcyjnych"

Czyli przy odrobinie szczęścia może jakieś podzespoły będą z Polski.
W przypadku zamówień sprzętu wojskowego przez Hindusów to w zasadzie norma, obojętnie czy chodzi o pojazdy czy o samoloty - najpierw niewielka dostawa gotowego sprzętu, później montaż na miejscu z zestawów dostarczanych przez producenta, w końcu pełna licencja.
Z resztą robi tak większość krajów nabywających sprzęt wojskowy obcej konstrukcji w dużych ilościach, uzasadniających uruchomienie produkcji licencyjnej
Napisano
Ewentualnie jakieś bardziej skomplikowane elementy i systemy łączności z pewnością będą pochodzić od nas ale główne takie jak kadłub i zawieszenie z napędem pewnie będą z Indii.
Możemy im jeszcze ewentualnie sprzedać silnik 1000konny z Twardego ale i to nie jest pewne,Indie produkują na licencji T-90 i silnik może być Rosyjski.
Napisano
BELM, czyli Bharat Earth Movers Limited, to na tyle duża firma że po kupieniu licencji, co się już stało, Polska nie zobaczy raczej żadnego zamówienia z ich strony ( a jeśli już to próbną partię do późniejszego skopiowania). Co do skomplikowanych systemów i sprzętu radio to nie jestem pewien czy coś co Bumar, lub jego współpracownicy, są w stanie wyprodukować jest poza zasięgiem Indusów.
Wydaje mi się, iż w Polsce ciągle pokutuje mit o technologicznym zacofaniu Indii, co przestało być prawdą jakiś czas temu. Wcale bym się nie zdziwił gdyby Bharat, po dokonaniu kilku modyfikacji w sprzęcie pod kątem użycia go w krajach o klimacie o dużej wilgotności lub zapyleniu, zarobił krocie na naszym WZT. Mam także nadzieję, że 'władcy' Bumaru jakoś rozsądnie rozporządzą pozyskanymi środkami finansowymi, na przykład przeznaczą je na R&D, a nie 'przejedzą' ich jak zwykle.
Napisano
I niech sprzedajądalej do bólu, im więcej tym lepiej bp od każdej licencyjnej sztuki jest opłatalicencyjna i cieszmy się ze to jeszcze ktoś chce kupić,
Napisano
WZT-4 jest akurat dość dobrym produktem Bumaru, czego nie można powiedzieć o szerzej lansowanym PT-91M. Sprzedaż tego do Malezji to była klapa na całej linii.
Napisano
No i to jest dobra wiadomość. Rynek indyjski to rynek przyszłości. Dobrze, że mają być zaangażowani w projekt WZT na bazie Arjuna. To pozwala poszerzyć portfolio produktów i nabyć nowej wiedzy.
  • 1 month later...
Napisano
A czemu tylko z silnikami W-46-6.
Odpowiedz jest prosta – są to silniki opracowane/wyprodukowane 20 lat temu.
Kolejnych wersji (S-12u) już wyprodukować się nie da. Zakłady na Woli padły bo wojsko przyjęło Leosie, Twardziaki popadły w nie łaskę.
Nie ma produkcji, nie ma fachowców – możemy zamontować tylko śmieci z magazynów,
Napisano
Ciekawy artykuł na ten temat w NTW:http://www.magnum-x.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1941&catid=4&Itemid=12
Napisano
Kilka lat temu takze Brytyjczycy byli zainteresowani polskimi Wzt jako baza do opracowania ARV na podwoziu Challenger. Czy wiadomo czy cos polskiego jest w ich nowych Titanach?
Napisano
Nie WZT tylko MID i nie Titan a Trojanhttp://www.altair.com.pl/start-4147.Chyba niewiele jest być może coś skopiowali bo faktem jest że prawie udało się sprzedać naszego MIDa do armii Brytyjskiej ale po protestach Vickersa wybrali Trojana.Tu masz w punkcie trzecim trochę o naszym MIDzie: http://www.obrum.gliwice.pl/UserFiles/01_Grabania.pdf
Napisano
Dzieki erwin1 za sprostowanie , post pisalem w pracy z glowy i nie pamietalem ktory, jest ktory . Byl niedawno w Military Machines International obszerny artykul na temat Trojana i Titana .Titan to podwozie mostowe , ktore moze przenosic rozne rodzaje mostow .
Chcialbym jeszcze poruszyc sprawe kuwejckich M-84ABI , ktore sa niczym innym jak naszymi WZT 3 , ktore Jugoslowianie zbudowali uzywajac zakupionych w Polsce kadlubow lub tylko gornych czesci kadluba , mysle ,ze uzyli swoich ukladow napedowych i bieznych , ale nie jestem pewien , moze ktos wie?Dostarczono ich 15 do Kuwejtu .Czy Jugoslowianie wyprodukowali jakies dla siebie ?
Slowem produkt klasy swiatowej - a Amerykanie dalej mecza sie na M88 .
Napisano
Trochę to trwało ale znalazłem takie coś: WZT-3 - Polski wóz zabezpieczenia technicznego. Pojazd został wyposażony w wysuwany żuraw hydrauliczny o udźwigu 15 ton, wyciągarkę główną o uciągu 280 kN, pomocniczą wyciągarkę hydrauliczną o uciągu 20 kN, spychacz, urządzenia do spawania i cięcia. Uzbrojenie obronne stanowi przeciwlotniczy wkm 12,7mm NSW i 12 wyrzutni granatów dymnych systemu Tucza. Pojazd produkowany jest od 1989 roku na potrzeby Wojska Polskiego (ok. 30 sztuk), Jugosławii (produkcja licencyjna 15 sztuk na potrzeby Kuwejtu) i Indii (44 sztuki w latach 2000-2001, 80 sztuk w latach 2003-2004, oraz ostatni kontrakt podpisany w marcu 2004 roku na dostawę w latach 2004-2007 łącznie 228 wozów typu WZT-3)". Czyli ,na to wychodzi, że Jugosłowianie nie bawili się w opracowywanie nowej konstrukcji i zakupili tzw.gotowca".
  • 2 weeks later...
Napisano
Bumar wraz z partnerami wygrał właśnie kolejny przetarg.
Żeby nie dublować szczegóły tu:
http://odkrywca.pl/peru-wybralo-gromy-i-poprady,701509.html#701509
  • 2 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie