atego Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2011 Do auta kupiłem taki właśnie filtr. Jestem wściekły na producenta za to że wyprodukowali bubel, a na siebie że chciałem wspierać rodzimy przemysł. Filtr paliwa przegnił po paru miesiącach. W efekcie pompa paliwa nie dostała dostatecznej ilości ropy i się zatarła. FILTRON nie uznał reklamacji. Poleciałem na koszty na około 5 tyś. Wnioski wyciągnijcie sami....Ja na pewno nigdy już nie kupię żadnego filtra tego producenta... :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Duke Napisano 11 Grudzień 2011 Share Napisano 11 Grudzień 2011 Przegnił ? A jaki samochód i jaki silnik ? Filtron nie robi złych filtrów. A może winne jest lewe paliwo ? Np. opał odbarwiony kwasem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenit Napisano 11 Grudzień 2011 Share Napisano 11 Grudzień 2011 Dokładnie tak jak pisze Iron Duke ,Filtron to jedna z dwóch firm krajowych producentów filtrów których wstydzić się nie musimy.Ważną kwestią jest montaż filtru ,strzałka na filtrze musi zgadzać się z kierunkiem obiegu.Filtry z wymiennym wkładem to inna sprawa,ale Twój jak sądzę do nich nie należał.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacollo Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 od 10 lat używam filtronów we wszystkich swoich autach (zarówno jako kabinowe jak i paliwa, gazu czy oleju) i nigdy nie miałem żadnego problemu. Może to wina hurtowni bo mają wilgoć np? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiek523 Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Filtrony zakładam ale do sprzętu rolniczego i tu się sprawdzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talgo Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 każdemu może się zdarzyć gorsza sztuka le u mnie filtron od paliwa jest na zewnątrz czyli w zależności od pogody wali na niego sól zimą deszcz o kurzach i błocie nie wspomnę i już 4 rok nie am z nim problemuprzyznaj się jak żeś go tam zamontował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba440 Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Panowie jak filtr mógł przegnic??? Przecież w takim przypadku pojawia się nieszczelnośc układu paliwowego i w szczególności w dieslu prowadzi do momentalnego zapowietrzenia takowego układu.Troszkę logiki.Ja osobiście od lat używam filtrów w/w firmy i nie mam zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Ja zrozumiałem, że przegnił = szlag jasny trafił wkład... Który np zatykał powoli przewody, aż zatkał na amen. Tyle, że wtedy objaw winny pojawić się dużo wcześniej- spadek obrotów, słaba/nierówna praca silnika, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atego Napisano 12 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2011 Panowie...A szczególnie Seba440. Oprócz zdrowej logiki, potrzeba też trochę wiedzy. Nie zawsze logika wystarcza. Ale żeby była jasność. W du.... już z tym filtrem. Przegnił , to przegnił. Mnie w zasadzie chodzi o podejście Filtrona do klienta. I tego Wam nie życzę. Oni na siłę twierdzą że to nie ich wina. Robię obecnie wszystko, aby sprawa znalazła finał w sądzie. Ale wracając do filtra. Przegnił, przerdzewiał na styku pion\\poziom u samego dołu. Jest tam wyraźny ubytek warstwy ochronnej( chyba ocynku), i w tym właśnie miejscu powstała dziurka. Nowoczesne pompy wtryskowe, są smarowane ropą , którą tłoczą. Więc jeżeli układ się zaczął zapowietrzać, zaczęło brakować smarowidła, to pompa momentalnie się zatarła.W praktyce wygląda to tak:jedzie się normalnie. Nagle auto słabnie, prycha, kicha, dusi się, słabnie, z rury siwy dym. Szukasz miejsca do zjechania, silnik gaśnie. I już nie daje sie uruchomić.Laweta...Dodam jeszcze może odnośnie montażu. Filtry zawsze zakładam w warsztacie i przy wymianie jestem. Nie ma możliwości złego zamontowania. Paliwo zawsze leje na jednej ze stacji dużej sieci na L". Nigdy nie jeżdżę do końca.." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steell Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Prawdopodobnie przegrasz w sądzie tę sprawę już tłumaczę dlaczego. Z tego co wywnioskowałem z twojego postu to masz w aucie system common rail, zresztą wszystkie nowoczesne diesle mają ten system nawet mój z 2004 roku.Układ jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa, niestety w naszym kraju nawet na markowych stacjach typu BP, Statoil, Orlen itd nie możesz być pewny jakości paliwa. Samo przegnicie filtra mogło być spowodowane tylko przez wodę w paliwie, proponuję podczas naprawy czyszczenie zbiornika możesz być zaskoczony tym co się tam znajduje.Jako ciekawostkę powiem że tankowałem paliwo na stacjach z górnej półki cenowej i to to lepsze, pojechałem do Chorwacji i po drodze zatankowałem zwykły ON w Austrii na stacji przy autostradzie, od tej pory nikt mnie nie przekona że nasze paliwo jest takie samo jak to na zachodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steell Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 Jeszcze jedno mozliw ze gdzieś zatankowałeś odbarwianego kwasem diesla i od tego zaczęły się problemy potem to juz lawina. Nie bez powodu producenci aut nie chcą honorować napraw układów wtryskowych na gwarancji w naszym kraju, takie awarie zdarzają się wszędzie w Angli, Francji itd, tylko że na jedna awarię układu wtryskowego na zachodzie przypada 20 awarii w Polsce jakiś powód tego jest prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karabin Napisano 12 Grudzień 2011 Share Napisano 12 Grudzień 2011 ,,Do auta kupiłem taki właśnie filtr.Jestem wściekły na producenta za to żewyprodukowali bubel, a na siebie żechciałem wspierać rodzimy przemysł.,,Kolego,FILTRON dawno przejął amerykański Wix Filter,więc o jako takim wsparciu nie może być mowy:) Po wtóre w testach filtrów (na jakość ) FILTRON wypadł dobrze,wyprzedził Boscha. Moim zdaniem filtr (warstwa ochronna) mogła zostać uszkodzona podczas montażu i niekoniecznie musiałeś to zauważyć.Brak takowej warstwy zauważyłbyś bez trudu a tym bardziej mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atego Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2011 Taa. ale nie bardzo wiem i widzę jak można uszkodzić filtr podczas montażu...Bierzesz puchę do ręki, przykładasz, parę obrotów ręką i gotowe... Mnie się wydaję że w momencie montażu ocynk był cały. Sądzę że filtr zaczął rdzewieć od środka. Tam było ognisko rdzy. W filtrze jest woda, wyłapana z paliwa. Takie jest zadanie dobrego filtra. I na skutek właśnie złego położenia w środku warstwy ochronnej, ocynku, doszło tam do przerdzewienia, do powstania dziurki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karabin Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 Zrobisz jak uważasz ale moim zdaniem pogrążysz się jeszcze bardziej w koszty bo sprawa jest nie do wygrania.Nie udowodnisz tego że to ich wina,no bo i jak?Co prawda możesz sobie powołać biegłego który wyda korzystną opinię dla ciebie ale oni znajdą dziesięciu innych którzy temu zaprzeczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elpasys Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Czasem miewamy możliwość przekonać się, że nic nie jest takie, jak nam się wydawało. Wjeżdżając kiedyś po raz pierwszy samochodem do pięknej Italii podjechałem na stację benzynową koło Wenecjib aby zatankować benzyny. Zaskoczyło mnie, że opis na pompach jest zupełnie inny niż we wszystkich znanych mi krajach. Po chwili wahania zatankowałem Gasolio", bo przecież wiem, że Gasoline" to benzyna. Wszędzie, ale nie we Włoszech. Bo tam Gasolio" to normalna ropa do diesla.Blu Diesel" to lepsza ropa, z dodatkami.Dzięki temu zapamiętałem tą przygodę i teraz wiem ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elpasys Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 ....że benzyna 95 nazywa się tam Senza piombo". Lepsza, 98, to Blu Super".Do sądu nie poszedłem, bo nie chciałem wyjść na głupa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steell Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Jak masz znajomego mecha lub speca od układów comon raily to niech zobaczy pompę, jak będą ślady po odbarwianiu kwasem to nawet nie startuj do sądu, zastanów się natomiast gdzie zatankowałeś to świństwo. Mozna podejść z tym filtrem do specjalisty żeby wydał ekspertyzę, bo mimo wszystko może być jednak wada fabryczna, szkoda ze nie wstawiłeś fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Duke Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Ślady po >odbarwiaczach< różnej maści szybciej można zauważyć na wtryskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karabin Napisano 18 Grudzień 2011 Share Napisano 18 Grudzień 2011 Kwas byłby dobrym wytłumaczeniem szybkiej korozji,z cynkiem reaguje natychmiast.Jest prawdopodobnym że to nie wina filtra lub mechanika a lewego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atego Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2011 Wiem że paliwa potrafią być bardzo niepaliwowe...Ale w tym zbiorniku nie było takiego.Od kiedy w kraju, widział tylko jedną stację na L".Ta śrubka, to próba ratunkowa. Ale już nie odpalił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.