Bolek70 Posted March 2, 2011 Author Share Posted March 2, 2011 Chciał bym się dowiedzieć co stało się z Amerykańskim F-5 stojącym w hangarze PZL-u na Okęciu ?Jeżeli już było - to proszę o usuniecie postu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiluś Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Ten ??http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=50&w=p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolek70 Posted March 2, 2011 Author Share Posted March 2, 2011 Dziękuję za informacje . Tak to ten ,szkoda ze nie stoi w hangarze . Link to comment Share on other sites More sharing options...
woytas Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 No tak. Przeczytałem info o tym samolocie na stronie MLP i jest tam wszystko oprócz historii prezentowanego egzemplarza. Ciekawe dlaczego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woytas Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Jesli dobrze sobie przypominam samolot byl na wyposażeniu sił poludniowego Wietnamu - przejety na ktoryms z lotnisk - wyslany do Polski w celach badawczych. Podobnie zreszta jak apc-113 i m109 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cronos Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 oraz Cessna A-37 Dragonfly Link to comment Share on other sites More sharing options...
macvsog Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Samolot A-37, jak i F-5 przysłane zostały do Polski (oraz do Czech- F-5) w celu próby opracowania dokumentacji technicznej.Dzięki niej udałoby się utrzymać w linii 27 F-5 E i 60 F-5 A/B/C zdobytych w dobrym stanie przez Komunistyczny Wietnam na Południu. Chodziło również o znalezienie zamienników części zachodnich, oraz o potencjalne zintegrowanie uzbrojenia produkcji rosyjskiej z zachodnimi maszynami. To ostatnie było o tyle pożądane iż zapasy południowo-wietnamskie zostały dosyć szybko zużyte przez komunistów podczas konfliktu w Kambodży, gdzie bojowo wykorzystano zdobyte F-5. Co ciekawe pewne rozwiązania tech. podejrzane w F-5 zastosowano w konstrukcji Irydy i Orlika...Więcej na temat wietnamskich F-5 i ich drogi do polski można znaleźć w Skrzydlatej Polsce" 5/2001r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Polecam także inne źródła o samolotach z Wietnamu: Lotnictwo (LAI) luty 1991 i Scramble 1/1996 Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Z tego F"-a, stojącego za betonowym płotkiem, to udało mi się sprywatyzować" alternator, 45kW, bardzo ciekawa konstrukcja, lecz to dawno więc, nieprawda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Uściślając; Od bramy głównej /Al. Krakowska/ , z lewej kadry" , tunel, z prawej jaja Fiszdona", mijamy linię kolejową do WSK, z lewej, śmietnik", hamownia K-1, z prawej S1", /w którym wiele lat stałem"/, z lewej sadzawka" P.Poż, dalej brama, na płytę lotniska Okęcie, tuż wcześniej, dróżka, ścieżka, w prawo, do Zakładu Badań w Locie.Natomiast za bramą, ok. 50-60m, w prawo, stała ta F-ka".Czy o ten latawiec" chodzi??????To na razie na tyle.GW Link to comment Share on other sites More sharing options...
woytas Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 One and only - w PolsceWiec zachachmeciłeś z tego latawca. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Cóż, nie udało się! Brama była za dobrze pilnowana, /czujna/,....Powiem tak..Nie doł Pan Bóg, sczynścia, nic my nie przynieśli..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 woytas,, przecież , wtedy wszystko,/1989/ wyrzucało się na śmietnik", Link to comment Share on other sites More sharing options...
woytas Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Nadal sie wywala stare rzeczy - u mnie kilka lat temu na zlom poszly ddr-owskie przekazniki. I po jakims czasie okazalo sie, ze sa znowu potrzebne - reczna robota za setki ojro...Alternator to pewnie mial jakies dziwne napiecie na wyjsciu? 45kW tez ladna moc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Z tego co pamiętam z opowiadań kolegów, to najlepszy okres prywatyzacji" tegoż samolocika (i innych) przypadał na czas praktyk na Okęciu chłopców z technikum. Jeśli było prawdą, to co mówili, to śmiało można ich nazwać czarodziejami... Sądzę, że były jednak sytuacje, które prowokowały ich do takich działań. Przykład - wyrzucenie blachy ze skrzydła podczas remontu P11c! Czy nie chcielibyście mieć kawałka poszycia z takiego samolotu?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolek70 Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Akurat jak remontowali P11 uczęszczałem do szkoły w PZL . Z tego co pamiętam to mieli problemy z odtworzeniem struktury blachy na skrzydłach . A F-5 stal za płotem w hangarze na tzw. starcie". (Nie pamiętam już nazwy właściwej) Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Za płotem " tak , ale w hangarze, to chyba nigdy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Chodzi o F" -kę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolek70 Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 W latach 80 stała na pewno.Duzo miejsca nie zajmowała bo miała zdemontowane skrzydła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Pamiętam że, obok stał IŁ28 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolek70 Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Il-a 28 to ja tam nie widziałem. Szkole skończyłem w 1987 r, w tym czasie F"-ka stała w hangarze startowym PZL dzielonym na z IL. Bylo tam więcej ciekawostek . Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 No to się trochę wyjaśniło; mnie w 80-tym wzięli jako kontraktowego", do służby chwalebnej" na 8-latek, jak wróciłem ok. października 87-go, to latawca za płotem" już nie było, była za to nieśmiertelna" Pani Renata N. w kadrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolek70 Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Do 41pp . Pani Renaty N nie pamiętam. Wiem za to ze w budynku szkoły przed wojna stacjonowała żandarmeria ( od dziadka). Ponadto widziałem pozostałości linii montażowej Jaka 23 z lat 50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
41pp Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Z tą szkołą, to według mnie, było tak, pamiętam że, miała trzy piętra, potem po przygodzie" IL-a 62 , z Jantar, skrócono" ją do parteru, taż była , na osi" pasa.O linii montażowej 23-jek nic mi nie wiadomo! zresztą, układy zmieniały się dynamicznie", raz to była jedność, raz ścisła rozdzielność! Chodzi o Granicę pomiędzy IL i WSK.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 19:46 12-03-2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.