Bolek70 Napisano 2 Marzec 2011 Autor Napisano 2 Marzec 2011 Chciał bym się dowiedzieć co stało się z Amerykańskim F-5 stojącym w hangarze PZL-u na Okęciu ?Jeżeli już było - to proszę o usuniecie postu.
wiluś Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 Ten ??http://www.muzeumlotnictwa.pl/zbiory_sz.php?ido=50&w=p
Bolek70 Napisano 2 Marzec 2011 Autor Napisano 2 Marzec 2011 Dziękuję za informacje . Tak to ten ,szkoda ze nie stoi w hangarze .
rwd Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 No tak. Przeczytałem info o tym samolocie na stronie MLP i jest tam wszystko oprócz historii prezentowanego egzemplarza. Ciekawe dlaczego.
woytas Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Jesli dobrze sobie przypominam samolot byl na wyposażeniu sił poludniowego Wietnamu - przejety na ktoryms z lotnisk - wyslany do Polski w celach badawczych. Podobnie zreszta jak apc-113 i m109
macvsog Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Samolot A-37, jak i F-5 przysłane zostały do Polski (oraz do Czech- F-5) w celu próby opracowania dokumentacji technicznej.Dzięki niej udałoby się utrzymać w linii 27 F-5 E i 60 F-5 A/B/C zdobytych w dobrym stanie przez Komunistyczny Wietnam na Południu. Chodziło również o znalezienie zamienników części zachodnich, oraz o potencjalne zintegrowanie uzbrojenia produkcji rosyjskiej z zachodnimi maszynami. To ostatnie było o tyle pożądane iż zapasy południowo-wietnamskie zostały dosyć szybko zużyte przez komunistów podczas konfliktu w Kambodży, gdzie bojowo wykorzystano zdobyte F-5. Co ciekawe pewne rozwiązania tech. podejrzane w F-5 zastosowano w konstrukcji Irydy i Orlika...Więcej na temat wietnamskich F-5 i ich drogi do polski można znaleźć w Skrzydlatej Polsce" 5/2001r.
rwd Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Polecam także inne źródła o samolotach z Wietnamu: Lotnictwo (LAI) luty 1991 i Scramble 1/1996
41pp Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Z tego F"-a, stojącego za betonowym płotkiem, to udało mi się sprywatyzować" alternator, 45kW, bardzo ciekawa konstrukcja, lecz to dawno więc, nieprawda.
41pp Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Uściślając; Od bramy głównej /Al. Krakowska/ , z lewej kadry" , tunel, z prawej jaja Fiszdona", mijamy linię kolejową do WSK, z lewej, śmietnik", hamownia K-1, z prawej S1", /w którym wiele lat stałem"/, z lewej sadzawka" P.Poż, dalej brama, na płytę lotniska Okęcie, tuż wcześniej, dróżka, ścieżka, w prawo, do Zakładu Badań w Locie.Natomiast za bramą, ok. 50-60m, w prawo, stała ta F-ka".Czy o ten latawiec" chodzi??????To na razie na tyle.GW
woytas Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 One and only - w PolsceWiec zachachmeciłeś z tego latawca. :)
41pp Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Cóż, nie udało się! Brama była za dobrze pilnowana, /czujna/,....Powiem tak..Nie doł Pan Bóg, sczynścia, nic my nie przynieśli.....
41pp Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 woytas,, przecież , wtedy wszystko,/1989/ wyrzucało się na śmietnik",
woytas Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Nadal sie wywala stare rzeczy - u mnie kilka lat temu na zlom poszly ddr-owskie przekazniki. I po jakims czasie okazalo sie, ze sa znowu potrzebne - reczna robota za setki ojro...Alternator to pewnie mial jakies dziwne napiecie na wyjsciu? 45kW tez ladna moc.
rwd Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Z tego co pamiętam z opowiadań kolegów, to najlepszy okres prywatyzacji" tegoż samolocika (i innych) przypadał na czas praktyk na Okęciu chłopców z technikum. Jeśli było prawdą, to co mówili, to śmiało można ich nazwać czarodziejami... Sądzę, że były jednak sytuacje, które prowokowały ich do takich działań. Przykład - wyrzucenie blachy ze skrzydła podczas remontu P11c! Czy nie chcielibyście mieć kawałka poszycia z takiego samolotu?!
Bolek70 Napisano 11 Marzec 2011 Autor Napisano 11 Marzec 2011 Akurat jak remontowali P11 uczęszczałem do szkoły w PZL . Z tego co pamiętam to mieli problemy z odtworzeniem struktury blachy na skrzydłach . A F-5 stal za płotem w hangarze na tzw. starcie". (Nie pamiętam już nazwy właściwej)
41pp Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Za płotem " tak , ale w hangarze, to chyba nigdy!
Bolek70 Napisano 12 Marzec 2011 Autor Napisano 12 Marzec 2011 W latach 80 stała na pewno.Duzo miejsca nie zajmowała bo miała zdemontowane skrzydła.
Bolek70 Napisano 12 Marzec 2011 Autor Napisano 12 Marzec 2011 Il-a 28 to ja tam nie widziałem. Szkole skończyłem w 1987 r, w tym czasie F"-ka stała w hangarze startowym PZL dzielonym na z IL. Bylo tam więcej ciekawostek .
41pp Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 No to się trochę wyjaśniło; mnie w 80-tym wzięli jako kontraktowego", do służby chwalebnej" na 8-latek, jak wróciłem ok. października 87-go, to latawca za płotem" już nie było, była za to nieśmiertelna" Pani Renata N. w kadrach.
Bolek70 Napisano 12 Marzec 2011 Autor Napisano 12 Marzec 2011 Do 41pp . Pani Renaty N nie pamiętam. Wiem za to ze w budynku szkoły przed wojna stacjonowała żandarmeria ( od dziadka). Ponadto widziałem pozostałości linii montażowej Jaka 23 z lat 50.
41pp Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Z tą szkołą, to według mnie, było tak, pamiętam że, miała trzy piętra, potem po przygodzie" IL-a 62 , z Jantar, skrócono" ją do parteru, taż była , na osi" pasa.O linii montażowej 23-jek nic mi nie wiadomo! zresztą, układy zmieniały się dynamicznie", raz to była jedność, raz ścisła rozdzielność! Chodzi o Granicę pomiędzy IL i WSK.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 19:46 12-03-2011
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.