coe Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Trafiony :)Bellanca TES (Tandem Experimental Sesquiplane) – rejestracja NR855ESamolot zbudowany w 1929 do przelotu bez międzylądowania na trasie Seattle – Tokio (lot ten się nie odbył). Maszynę napędzały dwa silniki Pratt & Whitney Wasp o mocy 425 KM każdy, zabudowane z przodu w układzie tandem. Pierwszy napędzał śmigło ciągnące, a drugi poprzez wał napędowy śmigło pchające (zdjęcie pierwsze). W 1930 samolot z silnikami zmienionymi na dwa Curtiss Conqueror o mocy 600 KM każdy stał się własnością Chicago Daily News i otrzymał nazwę The Blue Starek (zdjęcie drugie). 26.05.1931 silne wibracje wału napędzającego tylne śmigło spowodowały jego pęknięcie... W katastrofie maszyny smierć poniosła cała czteroosobowa załoga.
losiu2 Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Dziwiłem się że nikt nie zgadł, wygooglowanie zajęło mi 2 minuty :-))Co to za samolot?
losiu2 Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 a dokładnie samolot trojga imion XP3D / YOA-5 / YB-11Zadajesz
coe Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Tak tytułem korekty poprzedniej zagadki:Douglas XP3D zbudowany na zamówienie US NAVY wyglądał trochę inaczej (zdjęcie).Samolot z zagadki losiu2 zamówiony został przez US ARMY początkowo jako bombowiec i pierwotnie miał oznaczanie YB-11. Następnie został przeklasyfikowany na obserwacyjny i otrzymał oznaczenie YO-44. Ponownie przeklasyfikowano go na obserwacyjno-amfibijny i zmieniono oznaczenie na YOA-5. Zbudowano tylko jedną maszynę.YOA-5 ustanowił dwa rekordy świata w długości lotu amfibii bez lądowania: 12.12.1935 przeleciał 1662 km, a 29.06.1936 2301 km.YO-5 skreślony został ze stanu w grudniu 1943.
Nadwojciech Napisano 1 Czerwiec 2011 Napisano 1 Czerwiec 2011 Podpowiedź,z kraju sąsiadującego z Polską.
coe Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 To może ja coś podpowiem...Na zdjęciu ten sam samolot. Nadwojciech pokazał go w pierwotnej konfiguracji... Tutaj maszyna po ostatniej z kilku metamorfoz, w konfiguracji zatwierdzonej do produkcji. Wydarzenia historyczne sprawiły jednak, że jak się wydaje, żaden egzemplarz seryjny nie został ukończony. Latał tylko ten prototyp.
gumbi Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 No cóż postawiłbym na Bellanca 28 Flash ewentualnie jak kto woli Bellanca 28-90 flash
gumbi Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 Witam. W zasadzie to odpowiedział nowy uczestnik, a prywatnie mój braciak, tak, że to jemu nalężą się brawa. I w jego imieniu pozwolę sobie zapodać takie cudo.
s_boj Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 ja z innej beczki: gdzie jest założyciel tego wątku Trooper85, bo od jakiegoś czasu chyba się nie udziela i ja się niepokoję :)
gumbi Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Na szybkiego taki prostaczek.I proszę mnie tu od wodzów nie wyzywać (wszyscy wiemy, że wódz był jeden wiecznie żywy WIL) ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.