Jump to content

mac

Forum members
  • Content Count

    1390
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Oni mieli swoich pod dostatkiem. :) Pozdrówka.
  2. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
  3. Z tego co paniętam (z głowy :) ) to: 1000 to d-ca brygady, 1001 to zastępca d-cy brygady, 1002 to z-ca d-cy brygady ds. polit, pierwsza cyfra oznacza batalion, druga kompanie, trzecia pluton 100,200,300 to d-cy batalionów.
  4. Do Kodai. Dlaczego nie zamieścisz zdjęć na forum ??
  5. Witam Da Carpathiana i zainteresowanych. Storch nie był w planach Kriegsmarine. Krążowniki typu K" miały początkowo na wyposażeniu He-60 które na początku II W.Ś. zostały zastąpione przez Ar-196. Początkowo na GZ miały być montowane jako rozpoznawcze Fl-167(szybkość 325 km/godz., Uzbrojenie: stały karabin maszynowy MG-17 kalibru 7,9 mm i 1 ruchomy karabin MG-15 kalibru 7,9 mm, 1 bomba 1000 kg lub 1 bomba 500 kg i 4 po 50 kg pod skrzydlami lub 1 torpeda 765 kg), następnie Ju-87 C, a w ostatniej wersji Ju 87E. ------------ Niestety nie miałem tego miesięcznika w rękach, ale z chęcią bym pr
  6. Do Carpathiana. Moje żródło to Morza Statki i Okręty nr 2/97 Jedyny niemiecki lotniskowiec Graf Zeppelin ". Autor Marek Twardowski podaje ważniejszą literaturę: - Bech S. The Graff Zeppelin - a German Dream" w Warship Suplement 1942 - Breyer S. Flugzeugtrager Graf Zeppelin " - Whitley M. German Capital Ships of word war two" Jeśli chodzi o lotnictwo pokładowe to GZ byłby lotniskowcem uderzeniowym ,co raczej skłaniałoby do urzycia w więkrzości takich samolotów. Zastanowić także by się należało nad rodzajem samolotów wyrzucanych do jednego uderzenia skoro można było wyrzucić w powie
  7. Do Carpathiana. Trochę poprawek do poprawek. Jeśli chodz o dane takt-tech. podajesz jakby trochę z tego co było faktycznie i co miało być na projekt z 1942 r( np. 20 pl.) Co do katapult, każda była zdolna wyrzućić w powietrze 2,5 tonowy myśliwiec z przyspieszeniem 4,25 g i szybkością 140 km/godz lub 5 tonowy bombowiec z przyspieszeniem 3,8 g z szybkością 130 km/godz. Każda mogła obsłużyć 9 samolotów w odstępach półminutowych po czym następowała 50 min przerwa na uzupełnienie zapasu powietrza. --------- Jeśli zaś chodzi o końcowy los GZ opierasz się na starych zachodnich dywagacjach. Zachód int
  8. jeszcze dla zainteresowanych trochę danych technicznych z 1942 r. wyporność standardowa 24 500 t., pełna 33 550 t wymiary 262,5 x 31,5 x 22,5 m (8,5 pod pow. wody). napęd 16 kotłów La Mont, 4 turbiny parowe Brown-Boveri z przekładnią, 4 śróby, 200 000 KM, 33,8 w. 6740 m sześć. paliwa, 8000 Mm przy 19 w. uzbrojenie: 16 x 150 12 x 105 pl. 22 x 37 pl. 28 x 20 pl. 40 sam.(12 Bf-109T, 30 Ju-87E) pancerz: burta 100 pokład 60 artyl. 31 stan. dow. 150 załoga 1760 + 320 personel pomocniczy.
  9. Witam Dodam parę ciekawostek których zabrakło. 12 lipca 1940 odcholowano GZ z Kilonii do Gdyni gdzie mógł stać z dala od alianckich nalotów. Stamtąd po roku w dn.19-21 czerwca przeprowadzono go na holu do Szczecina aby uchronić go przed nalotami radzieckimi, spodziewanymi po ataku na ZSRR. 1-17 listopada powrócił do Gdyni, gdzie stał się pływającym magazynem drewna. 27/28 sierpna odbył się nalot 9-ciu lancasterów w celu zniszczenia GZ bez trafień. 26-3 listopada w dużej akcji lotniczo-morskiej przetransportowano go do Kilonii gdzie zamontowano omble" i zajęto się wykończeniem maszynowni. Po
  10. Raczej nie. Książ miał swoje podobozy. Stawiałbym raczej na kierunek Kozic i Białego Kamienia. Z opowiadań rodziny wiem że tam też coś się działo. Możesz sam zobaczyć fundamenty pod coś" u podnóża Chełmca idąc drągą za Rafio".
  11. Jedyna przydatna informacja: sprawdź na http://republika.pl/franser/gross.htm. nr. 109.
  12. Jedyną przydatną informację informacja: sprawdź na http://republika.pl/franser/gross.htm. nr. 109.
×
×
  • Create New...

Important Information