pezos_ Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 No cóż o ile pamietam mają być tylko seryjne? Czy kilka odmian prototypu również się zakwalifikuje?"Trooper85 - Jeśli już coś ma tu się pojawić jako zagadka, to proponowałbym konstrukcje, które weszły przynajmniej w fazę prototypu (w ostateczności pełnowymiarowej makiety), a nie jakieś science-fiction" Balans - Tu moja sugestia do tematu "zagadek - aby liczyły się tylko zdjęcia przedstawiające cały samolot, a nie jego fragment [silnik, lotkę, czy też podwozie]."kol. Gumbi zajrzyj do poprzednich części, bohomaz już był:)Pozdrawiam
gumbi Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 Dzięki za przypomnienie. Sprawdzałem czy tego nie było, ale na podpuchę wrzuciłem ohomaza" zapominając, ze sam kiedyś go zgadywałem (dla sportu będąc tylko obserwatorem). Więc może taka konstrukcja.
pezos_ Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 S-72X - Wingi teraz będe miał kłopot, oraz walkę w domu o dostęp do komputera:)
gumbi Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 Tak jest. Nie myliłem się sądząc, że będzie łatwo ale konstrukcja Sikorskiego ciekawa. Jest jeszcze inna wersja, którą pozwolę sobie przytoczyć. Oczekujemy na nową zagadkę.
gumbi Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 Może taki sprawi nieco trudności. Miłej zabawy i udanego weekendu.
gumbi Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Zgadza się to było BN.1.Odpowiedź brzmi: Kharkov Aviation Institute KhAI-24 z lat 1960
gumbi Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Pewno nie było - to jest Dobkevicius D.I z roku 1922
coe Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Mylny błąd" - jak mówią w jednej z głupawych reklam. Gdy generał Charles de Gaulle korzystał z tego samolotu nie był głową państwa, a jedynie przywódcą Wolnych Francuzów, których poza Anglikami mało kto na świecie uznawał.Samolot to Cunliffe-Owen OA-1Była to angielska odmiana licencyjna amerykańskiego Burnelli UB-14. Od pierwowzoru różniła się silnikami - zamiast Pratt & Whitney zastosowano Bristol Perseus XIV. Zbudowano tylko jeden egzemplarz tej maszyny.22 listopada 1938 samolot ten otrzymał rejestrację G-AFMB. Oblatano go 12 stycznia 1939. 31 maja 1941 został przejęty przez RAF z przeznaczeniem dla Forces Aériennes Françaises Libres. 6 czerwca 1941 maszyna wystartowała do lotu z Anglii do Bungui we Francuskiej Afryce Środkowej, gdzie dotarła 28 czerwca. Tam została wcielona do Lignes Aériennes Militaires i otrzymała francuskie oznakowanie. W latach 1943-1944 latała w rejonie Morza Śródziemnego.16 czerwca 1944 samolot został poważnie uszkodzony w Rayak, w Libanie. Przewieziono go do El Kabrit w Egipcie, w celu naprawy. Ta jednak nigdy nie została dokonana, a samolot ulegał coraz większej dewastacji. Ostatecznie jego historia zakończyła się w ognisku urządzonym 8 sierpnia 1945 z okazji zwycięstwa Aliantów.
gumbi Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 No cóż jest to FIAT 7002 z 1962 roku.Co do mojej zagadki - jak najbardziej masz rację co do typu i użytkownika. Niestety skróty myślowe okazały się dla mnie zgubne i dostałem połajankę - gdy DeGaulle go użytkował był przyszłą głową Francji. Postaram się więcej takich gaf nie popełniać.Zdrów.
coe Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Co prawda jest to konstrukcja, której bliżej do poduszkowców niż do samolotów, ale...Dla ułatwienia dodajmy, że jej twórcą był znany konstruktor lotniczy Alexander Lippisch.
gumbi Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Rzekłbym nawet ekranoplanów dlatego też napisałem z pogranicza. Czekamy na innych, czy też zapodasz Waść coś nowego?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.