s_boj Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 Nie wiem, czy było już na Forum. Znalazłem fajne fotki modeli tego muzeum, nie wiem na ile oddające realia.http://kolumber.pl/photos/show/golist:68246/page:137http://www.flickr.com/photos/42311564@N00/2292119938/ Cytuj
Woodhaven Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Ma ktoś lepsze zdjęcia tej makiety ? Chodzi mi o ustalenie miejsca ekspozycji naszych samolotów. Cytuj
s_boj Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 ale naszych w sensie - tych z MLP, czy zagarniętych polskich samolotówjeżeli to drugie, to na zdjęciach mignęła mi jakaś szachownica Cytuj
s_boj Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 tu jest mała fotka oryginałuhttp://www.bauwelt.de/sixcms/media.php/797/thumbnails/bw_2010_44_2_2_k.jpg.363739.jpg Cytuj
Woodhaven Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Tam widać tylko model P-11 stojący niedaleko Dorniera Cytuj
rwd Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Czerwona strzałka - P11c a żółta - to obecnie też eksponat MLP, czyli latająca łódź Grigorowicz M-15 Cytuj
Woodhaven Napisano 11 Czerwiec 2011 Napisano 11 Czerwiec 2011 Jak wiadomo samoloty były kilka razy przestawiane..... co widać na załączonych zdjęciach Na razie udało mi się wykopać tylko trzy zdjęcia z naszymi samolotamiStan z 1941 .. Od lewej Douglas 8A-3N, Dornier Do X, Fokker D XXI, Z prawej widać śmigło PZL P-11 Cytuj
Woodhaven Napisano 11 Czerwiec 2011 Napisano 11 Czerwiec 2011 Stan z ????.. PZL P-11 ustawiona tak jak na makiecie. Cytuj
Woodhaven Napisano 14 Czerwiec 2011 Napisano 14 Czerwiec 2011 Z tego co wiem cześć kolekcji znajdowała w Schneidemühl ( Piła ) Na zdjeciu łódź latająca Grigorowicz M-15 z 1917 w lokomotywowni w Pile .....z naniesionym numerem 87 ..... numer samolotu w transporcie ??? Obecny stanhttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0394_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0395_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0407_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0408_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0409_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0411_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0410_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0412_800x600.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/sany0413_800x600.jpg Cytuj
rwd Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Te numerki to raczej numery ewidencyjne. Widoczne są one także na zdjęciach innych samolotów i silników. Na przykład P11c miał nr 98 , Camel nr 88, a D.F.W C-V nr 89. Cytuj
Woodhaven Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 W oczekiwaniu na lepsze czasy ....... Grigorowicz M-15 w Krakowskim magazynie Cytuj
Woodhaven Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 Oryginalne malowanie Grigorowicz M-15 z czasów Berlińskiej kolekcjiPowracając tematu do numerów ..... jak wiadomo cala kolekcja liczyła ponad 120 samolotów. Na zdjęciach z Piły widać pojedyncze numery np. 80... . Przyjmując najwyższy z znanych numerów można by gdybać iż z Berlina ocalałych i wywiezionych samolotów było np. 89 ( oczywiście przyjmując iż numery zostały nadane przez Niemców ). Idąc dalej na zdjęciach z Wrocławia skąd samoloty były zabierane do Krakowa można zauważyć dodatkowe numery ewidencyjne np. Na motoro gondoli Zeppelin-Staaken widać numer 80 i dodatkowy numer MT ( prawdopodobnie ) 132. ...... Na zdjęciach z magazynu Krakowskiego widać numery np. MT155/14, MT116/10, MT157/7, MT154/8 itd. Jak podejrzewam numery MT ..... zostały nadane podczas ewidencji w Wrocławiu przed przewiezieniem samolotów do Krakowa Cytuj
Woodhaven Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 Miejsce gdzie widniał numer 80 I MT 132 Cytuj
rwd Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 To troszke nie tak. Muzeum Lotnictwa i Astronautyki powstało w roku 1963, a zbiory do Wrocławia przewieziono w roku 1954. Wcześniej eksponaty trafiły na stan Muzeum Komunikacji. Potem muzeum to podzieliło się" na Muzeum Kolejnictwa i Muzeum Techniki. Warto pamietać, że we Wrocławiu znalały się nie tylko samoloty i silniki lotnicze. Były także powozy i samochody (nie wiem skąd, ale na niektórych fotkach widziałem powozy). Eksponaty lotnicze trafiły na stan Muzeum Techniki i zostały wpisane do inwentarza tego muzeum. Wtedy właśne otrzymały numery inwentarzowe np. MT 155/14 itp. Po powstaniu MLiA większość z nich została przekazana do Krakowa. Cytuj
Woodhaven Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Wrocław załadunek gondoli silnikowej Zeppelin-Staaken R VI... w drodze do Krakowa Cytuj
Woodhaven Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Omawiana gondola silnikowa samolotu Zeppelin-Staaken R VI prawdopodobnie z samolotu R30/16 ( werk numer silnik/gondola 29868 / 30103 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.