Skocz do zawartości

Sterowce na wojnie


balans

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Dzięki za dość duże zainteresowanie tym wątkiem i za te wszystkie materiały i zdjęcia!

Oczywiście, że historia sterowców w służbie Marsa" nie zakończyła się wraz z I Wojną Światową. Bo na ten przykład Amerykanie stosowali je dość licznie w okresie II Wojny Światowej do służby patrolowej i do zwalczania U-Bootów. A nawet jeszcze długo po wojnie, jako np. stacje radarowe wczesnego ostrzegania.

Na zdjęciu wywołany do tablicy" amerykański sterowiec Goodyear typ K w ochronie konwoju. Tu przyznam, że tak po cichu liczę na to, że kol. Wood zapoda coś więcej w tym temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również Brytyjczycy w czasie Wielkiej Wojny dysponowali sporą flotą sterowców [zbudowali łącznie 213 sztuk]. W zdecydowanej większości były to sterowce ciśnieniowe, ale od 1916 roku zaczęli konstruować również pierwsze sterowce szkieletowe. Prace nabrały rozmachu, gdy udało im się przejąć niemiecki sterowiec L-33, który lądował przymusowo w Anglii.

Na zdjęciu szczytowe osiągnięcie w dziedzinie brytyjskich sterowców wojskowych, czyli R-38 zbudowany już po wojnie na amerykańskie zamówienie jako ZR-2 [w tym czasie był największym sterowcem na świecie].

Sterowiec uchodził za udany, ale uznano, że jest zbyt wolny. Dołożono więc jeszcze dwa silniki, konstrukcja tego nie wytrzymała - w czasie prób sterowiec się przełamał i eksplodował, zginęło 40 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dzięki kol. Woodhaven za zainteresowanie wątkiem!

Na zdjęciu [podobno] sterowiec L-3 [typ LZ 24], który wraz z L-4 dokonał pierwszego nalotu na Anglię.
Co oznacza ten dym na zdjęciu jest dla mnie zagadką, bo raczej to nie pożar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej
Może świeżo odpalone silniki tak kopcą?
Ten akurat, jak mi się zdaje, nie miał typowych gondoli silnikowych na zewnątrz, tylko maszynownię" wewnątrz kadłuba. Na zewnątrz umieszczono tylko same śmigła, napędzane za pośrednictwem odpowiednich przekładni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wróćmy jeszcze na chwilę do Brytyjczyków.

Pierwszym ich sterowcem szkieletowym był szkolny R-9 [znany również jako Nr 9] oblatany w 1916 roku. Rok później zakłady Vickers zbudowały serię czterech sterowców klasy R-23 [na zdjęciu]. Te sterowce nie były jeszcze w pełni udane, ale pozwoliły zdobyć zarówno doświadczenie w konstruowaniu tego typu statków powietrznych, jak i wyszkolić załogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowiec R-23 zasłynął z tego, że po raz pierwszy w historii powieszono pod niego samolot [podobno docelowo miał zabierać nawet dwa samoloty].

Na zdjęciu R-23 z powieszonym Sopwith Camel N6814 - próby przeprowadzano w 1918 roku.

Swoją drogą, to trochę dziwne dla mnie jest, że Niemcy nie wpadli na ten pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezierzyce koło Słupska
Historycy piszą, że przez jezierzyckie hangary przewinęło się 16 sterowców a dwa, wsławione w wielu akcjach bojowych podczas I wojny światowej - L-20 i L-21 tutaj miały swoją stałą siedzibę"

http://www.slupsk.pl/turystyka/dokumenty/686.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie