Erich Honecker Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 Tak tylko formalnie bo zrobiłem błąd . Oczywiście miało być - Lotnictwo w działaniach na morzu " . Ale nawet w książkach bywały błędy prostowane potem w erracie .
balans Napisano 3 Grudzień 2010 Autor Napisano 3 Grudzień 2010 Dzięki za dość duże zainteresowanie tym wątkiem i za te wszystkie materiały i zdjęcia!Oczywiście, że historia sterowców w służbie Marsa" nie zakończyła się wraz z I Wojną Światową. Bo na ten przykład Amerykanie stosowali je dość licznie w okresie II Wojny Światowej do służby patrolowej i do zwalczania U-Bootów. A nawet jeszcze długo po wojnie, jako np. stacje radarowe wczesnego ostrzegania.Na zdjęciu wywołany do tablicy" amerykański sterowiec Goodyear typ K w ochronie konwoju. Tu przyznam, że tak po cichu liczę na to, że kol. Wood zapoda coś więcej w tym temacie...
balans Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 Również Brytyjczycy w czasie Wielkiej Wojny dysponowali sporą flotą sterowców [zbudowali łącznie 213 sztuk]. W zdecydowanej większości były to sterowce ciśnieniowe, ale od 1916 roku zaczęli konstruować również pierwsze sterowce szkieletowe. Prace nabrały rozmachu, gdy udało im się przejąć niemiecki sterowiec L-33, który lądował przymusowo w Anglii.Na zdjęciu szczytowe osiągnięcie w dziedzinie brytyjskich sterowców wojskowych, czyli R-38 zbudowany już po wojnie na amerykańskie zamówienie jako ZR-2 [w tym czasie był największym sterowcem na świecie]. Sterowiec uchodził za udany, ale uznano, że jest zbyt wolny. Dołożono więc jeszcze dwa silniki, konstrukcja tego nie wytrzymała - w czasie prób sterowiec się przełamał i eksplodował, zginęło 40 osób.
Woodhaven Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Na początek ... mapka pierwszego rajdu nad WB sterowców L3 i L4 z dnia 19 na 20 stycznia 1915
balans Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 Z góry dzięki kol. Woodhaven za zainteresowanie wątkiem!Na zdjęciu [podobno] sterowiec L-3 [typ LZ 24], który wraz z L-4 dokonał pierwszego nalotu na Anglię. Co oznacza ten dym na zdjęciu jest dla mnie zagadką, bo raczej to nie pożar.
Speedy Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 HejMoże świeżo odpalone silniki tak kopcą? Ten akurat, jak mi się zdaje, nie miał typowych gondoli silnikowych na zewnątrz, tylko maszynownię" wewnątrz kadłuba. Na zewnątrz umieszczono tylko same śmigła, napędzane za pośrednictwem odpowiednich przekładni.
tomciuncio Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Wygląda jakby tworzył zasłonę dymną imitującą chmury;) w których się skryje.Pozdrawiam Tomasz
balans Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 Może świeżo odpalone silniki tak kopcą?"Pewnie tak.
balans Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 Ale wróćmy jeszcze na chwilę do Brytyjczyków.Pierwszym ich sterowcem szkieletowym był szkolny R-9 [znany również jako Nr 9] oblatany w 1916 roku. Rok później zakłady Vickers zbudowały serię czterech sterowców klasy R-23 [na zdjęciu]. Te sterowce nie były jeszcze w pełni udane, ale pozwoliły zdobyć zarówno doświadczenie w konstruowaniu tego typu statków powietrznych, jak i wyszkolić załogi.
balans Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 Sterowiec R-23 zasłynął z tego, że po raz pierwszy w historii powieszono pod niego samolot [podobno docelowo miał zabierać nawet dwa samoloty]. Na zdjęciu R-23 z powieszonym Sopwith Camel N6814 - próby przeprowadzano w 1918 roku.Swoją drogą, to trochę dziwne dla mnie jest, że Niemcy nie wpadli na ten pomysł...
balans Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 To nie był zresztą jedyny brytyjski sterowiec, pod którym podwieszono samolot. Bo na zbudowanym już po wojnie R-33 [na zdjęciu] podwieszono aż dwa samoloty typu Gloster Grebe.
wojtekA Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Jezierzyce koło Słupska Historycy piszą, że przez jezierzyckie hangary przewinęło się 16 sterowców a dwa, wsławione w wielu akcjach bojowych podczas I wojny światowej - L-20 i L-21 tutaj miały swoją stałą siedzibę"http://www.slupsk.pl/turystyka/dokumenty/686.html
coverpol Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 http://koelner-luftfahrt.de/1930_start.htmtrochę o LZ i lotniskachpozdrawiam
syndia Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 W temacie o gliwickim lotnisku znajdują się fotki z przelotu Zeppelina na pokazach lotniczych w 1931 roku.http://odkrywca.pl/lotnisko-w-gliwicach,316508.html
syndia Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Jako ciekawostkę zamieszczam skan artykułu z gazety z 1936 roku.Jest to krótkie wspomnienie jednego z pilotów polskiego sterowca Lech".Część z tekstem rozdzieliłem na 2 skany,do artykułu dołączone były 2 zdjęcia.
syndia Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Zdjęcie z wizyty w Muzeum Nauki w Londynie.Gondola z brytyjskiego sterowca.BETA AIRSHIP CAR z 1910 roku.
syndia Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Adres strony z zdjęciami brytyjskich sterowców,min. fotka zaprezentowanej wcześniej gondoli typu Beta.http://daveg4otu.tripod.com/airfields/far2.html
syndia Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Jeszcze jedna odsłona z tego samego zródła,pierwsze 4 fotki-katastrofy lotnicze z udziałem sterowców.http://daveg4otu.tripod.com/airfields/far.html#
Erich Honecker Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Przypadkiem znalazłem taką stronę ze sterowcami . I taka mała ciekawostka . Sterowiec radziecki ale chyba cywilny .http://www.flickr.com/photos/lazzo13/3842800579/in/photostreamMam nadzieję , że Kolega balans nie będzie mi miał za złe .
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.