Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Maćko

,,Schron pod dworcem będzie wysadzany stopniowo''

Recommended Posts

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,8508142,Schron_pod_dworcem_bedzie_wysadzany_stopniowo__WIDEO_.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Barbarzyncy, w pogoni za kasa fose gotowi zasypac, a na miejscu starego dworca PKS nie da sie parkingu zrobic?
Czy juz ktos ma zaklepane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znajac zycie zaklepane. w normalnym kraju z takiego miejsca mozna by bylo zrobic atrakcje turystyczna npo ale niestety tutaj wszyscy pedxza za kasa. Miejsce po starym dworcu pks jak zarastalo tak zarasta pewnie ktos juz lapsaka polozyl.
Znajac zycie nowy targ tez tak skonczy a jedyny jaki zostanie to na solnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Molke- Nowy Targ już tak skończył... Decyzja zapadła. Przez cztery miesiące grzebią ekipy archeo a później napalm i do wnętrza Ziemi przerobią- na parking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do wzgorza partyzantow to nie wiem ale tam chyba bez zmian :) ten przypuszczalnie pozostanie.

Kol.Czlowieksniegu
Co do tego schronu na pl.Nowy Targ to masz moze wiecej informacji na jego temat?? Nie chodzi mi o zdjecia. Kiedys slyszalem informacje ze jest on zdrowo rzasniety" podczas festung breslau i to jest przyczyna jego podtapiania. Ile w tym prawdy to nie wiem. Czy sa o tym schronie jakies szersze informacje? Ostatni wlasciciel urzadzil tam strefe radia kolor" ale chyba ciagla wilgoc i woda zniechecila go do dalszego uzytkowania. Swoja droga ciekawe jaka jest faktyczna przyczyna podciekania tego obiektu? Moze posiadasz jakies informacje?

Widzialem gdzies na necie filmik i zdjecia z wyprawy do tego na Nowym Targu i tego na Solnym przy czym ten na Solnym jezeli chodzi o wnetrze to wyglada tak samo jak w 1945. miedzyinnymi niemieckie napisy na scianach no i nie zmieniony uklad pomieszczen. Oby i on nie zakonczyl w taki sposob.

Jesli nie zasmieci to kolegą tematu to prosze o informacje na temat owych schronow tj. ten o ktorym mowa w tym temacie na dworcu glownym , plac nowy targ , no i plac solny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem z obiektami podziemnymi we Wrocławiu (i nie tylko) polega na tym, że Niemcy w trakcie budowy doskonale opracowywali i wykonywali systemy drenażowe i odwadniające, niestety późniejsza eksploatacja już przez Polaków odbywała się bez jakiegokolwiek poszanowania niemieckich instalacji. Były one uszkadzane, lub wręcz niszczone, żeby nie wspomnieć o braku jakiejkolwiek konserwacji. Stąd między innymi wzięły się zalania, zawilgocenia, podtopienia.
Za Niemca na Biskupinie woda gruntowa nie miała prawa się pojawić w piwnicach teraz - szczególnie w dzielnicy willowej (ulice malarzy - Chełmońskiego, Brandta itd) woda stoi bardzo wysoko i regularnie zawilgaca lub zalewa piwnice.
Uszkodzenia impaktowe rzadko mają wpływ na zawilgocenie, bo oddziaływują głównie na górę obiektu, a nie jego posadowienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No tak zgadza sie to by wiele wyjasnialo. Faktycznie tego typu obiekty maja/mialy systemy odwadniajace.Swoja droga szkoda takich obiektow ktore sa niemymi swiadkami histori miasta.Na dobra sprawe dziwie sie ze nikomu nie zalezy na chociazby odtworzeniu takiego jednego obiektu np na solnym.Pelne wyposazenie z tamtych lat nie jest jeszcze czyms nie realnym do zorganizowania a atrakcja turystyczna byla by ciekawa.

Gdzies po necie walaly sie kiedys zdjecia dokumentacja techniczna" tego obiektu niestety na ta chwile nie moge jej znalezc.

Moze ktorys z kolegów wie jak wygladal taki system odwadniajacy? same rury czy reszta bardziej skomplikowanego systemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do obiektu na Solnym to ten jest w miarę bezpieczny, bo z racji położenia jakiekolwiek prace budowlane, czy to nad czy podziemne są tam niewykonalne. Chociaż swego czasu różni nawiedzeńcy bredzili też coś o podziemnym parkingu na Solnym, ale to by się wiązało ze zbyt poważna ingerencja w wygląd tego miejsca. Schrony pod Wzgórzem Partyzantów są częściowo zagospodarowane (swego czasu mieściło sie w nich kilka klubów.

Schron na Nowym Targu pod koniec lat '80 lub na początku '90 przerobiono na coś, co szumnie nazywano pasażem handlowym". Potem przez dobrych kilka lat (jakoś do połowy pierwszej dekady XXI wieku) był tam klub muzyczny Kolor"

tutaj macie film pokazujący schron w 2009 roku http://www.youtube.com/watch?v=e9D-aQ_gtfc&feature=related

Na tą chwile plac jest już ogrodzony, czy już zaczęli ryć w ziemi to będę musiał się przejść i zobaczyć

Nie liczyłbym na to, ze którykolwiek z wrocławskich schronów stanie się atrakcja turystyczna. Biorąc pod uwagę podejście władz Wrocławia do zabytków industrialnych i militarnych to i tak sukcesem jest, że nie ma planów wyburzenia schronów Konwiarza.
A na terenie Bastionu Ceglarskiego syf malaria, ćpuny i inszy element jak były tak są i poza zmianą właściciela terenu (po kilkuletnim procesie wrócił w posiadanie miasta) i wycięciem drzew nic się nie zmienia


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Trooper85 14:47 15-10-2010

Share this post


Link to post
Share on other sites
W tym na solnym byl projekt otworzenia muzeum czy tez stalej wystawy lalek i roznego rodzaju strojow teatralnych. Nie zebym mial cos przeciwko ale z najlepiej zachowanego (podobno kompletny do tej pory system wentylacyjny, napisy na scianach,nieruszony uklad pomieszczen) tego typu obiektu jaki jest we wroclawiu i to w takiej lokalizacji robic akurat muzeum lalek" to tez troszke pomylka. Wydaje mi sie ze mimo wszystko otwierajac go po drobnych remontach i uzupelnieniu wyposazenia bylby wieksza atrakcja turystyczna niz lalki. No ale jak widac kazdy ma to w .... . Usilnie z ludzkiej pamieci niewiedziec czemu kazdy stara sie wymazac okres wojny.No ale lepiej tak niz wymazac go wogole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest jeszcze maly schron laczaczy budynki 38.36.34. plus oficyny na ulicy Pilsudskiegio, jak bys wszedl na podworko przez brame 38 to zobaczysz po lewej stronie taka udke" to jest wyjscie(wejscia sa takze w piwnicy kazdego z tych domow) jako nastoletnidkrywcy" nie mial przed nami tajemnic, tak samo jak i podziemia po hali targowej na Zielinskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do miejsca po starym dworcu PKS to słyszałem, że nic nie będzie budowane na tym terenie, ponieważ jest tam stary Żydowski cmentarz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrelas,znaczy maja ten cmentarz odbudowac zamiar? Bo jakby taki tok rozumowania przyjac to wiele wiele obiektow trzeba by bylo wyburzyc, nie mowiac o przebudowie drog, raczej bzdura jakas.Nie da sie zbadac kto jest wlascicielem terenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie znam szczegółów (niestety). Nie zadziwia Cię,że tyle lat teren jest ogrodzony i nic się na nim nie dzieje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żeby nie było, nie jestem antysemitą ! Myślałem,że moja wypowiedż będzie taką ciekawostką o tym terenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://wroclaw.hydral.com.pl
Wydaje mi sie ze kazdy kto sie interesuje historia naszego miasta ta strone zna , i moze sobie bez trudu odszukac co kiedys sie znajdowalo w miejscach znanym nam obecnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, Panowie co do terenu starego Pks to teren ten wykupił parę lat temu jakiś cwaniak z Warszawy któremu nie wyszedł interes budowlany w tym miejscu i za nic nie chce go odsprzedać miastu które już kilkakrotnie próbowało go odkupić ,co jakiś czas wymuszają na nim aby tam posprzątał strasząc go karami.Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli zapewne skończy się tak ja sprawa z Bastionem Ceglarskim - tam też miasto się pałowało przez kilka lat w sadach z jakimś inwestorem który najpierw kupił teren a później nic na nim nie robił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stan na wczoraj jest taki, że na razie zdjęto nawierzchnię i niewielką warstwę ziemi w części bliżej urzędu czyli obok schronu. Nic szczególnie ciekawego jeszcze nie widać

Share this post


Link to post
Share on other sites
W tym schronie na pl.Nowy Targ zostalo mase rupieciarni po klubie strefa radia kolor". Multum mebli z epoki tow.Gierka i krzeselek typu barowych. Na uwage zasluguje jednak kasa pancerna ktora wygladem robi wrazenie conajmniej 60letniej reszta to rupiecie wiec pewnie beda mieli kupe czasu na uprzatniecie tego calego syfu ... :)

Co do bastionu ceglarskiego to wyczytalem gdzies informacje ze miasto teren juz odzyskalo od firmy ktora nie spelnila swoich postanowien odnosnie zagospodarowania terenu.Swoja droga tez szkoda tego obiektu mimo iz sa to juz same resztki.

Co do terenu starego dworca pks to dziwie sie ze nie mozna kogos wywlaszczyc jesli teren w takim miejscu nie tyle sie marnuje co poprostu swoim wygladem przypomina jeden wielki syf i to w takiej lokalizacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdubluje line kolegi Czlowieksniegu z tematu Wroclaw niszczeje" bo akurat tyczy sie Nowego Targu :) Nie kazdy moze przeglada tamten temat a tu chyba lina tez sie nadaje :) zwlaszcza filmik.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,8585271,Fontanna_z_Neptunem_odkryta_na_wroclawskim_Nowym_Targu.html

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information