Hansdekawka Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 @Catadero,na zdjęciu dolnym zapomniałeś dodać dwóch tłoków i towotu,a może ktoś się nie bał i.........zginęły?
płetwal Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Cyrograf15 powtórze jako ciekawostka przedni zawias motocykla z foty! wiem o co sie spieracie choć nadal niewiem jak wygląda tłumienie towotowe
Catadero Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Najzwyklejsza SHL M04, sztywny tył, przód trapez na jednej sprężynie-golenie tłoczone z blachy. Silnik S01. Żadnych cudów tu nie ma poza siodełkiem pasażera trochę za dużym jak na SHL. Siodło pewnie zaadaptowane z DKW.C.
płetwal Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 przepraszam ze sie panom wtrącę ale chodzi chyba o tłumienie olejowe
Cyrograf15 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Masa towotu jest zamknięta pomiędzy dwoma tłokami i to jest przesuwane wewnątrz rury. Wojtek
Cyrograf15 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Tak, 45cm sześciennych na lage. W praktyce puszka na zawieszenie. Konkretnie posmarowane :)Wojtek
fanatyk Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 catadero, przeczytaj to jeszcze raz co napisałem: rzeba jednak pamiętać ze w 54 trapezowe już się praktycznie niczym nie różniły od teleskopowych"TRAPEZOWE nie różniły się praktycznie niczym od TELESKOPOWYCH!!!chyba jasne jest ze poza zawieszeniem. Jeżeli tego nie rozumiesz z powyższego zdania to albo jesteś ślepy więc idź do okulisty, więcej czytaj to może lepiej będzie u Ciebie z rozumieniem tekstu pisanego, albo pomódl się o litość do Bozi. Zastosowanie jednej z tych porad może przynieść poprawę. Nawet jeśli niewielką, warto spróbować.
Cyrograf15 Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Właśnie nie. W tym zawieszeni nie ma oleju, jest towot. Przepraszam za OT już nie śmiece w wątku.Wojtek
fanatyk Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 cholera to może być za trudne dla ciebie. Podpowiem Ci jeszcze: przeczytaj sobie całość mojej wypowiedzi i wydedukuj co tam jest podmiotem.
Catadero Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 A ja żadnych poprawek nie będę brał. Nawet na tych, którzy imputują mi to, czego nie napisałem i maja tak ubogi słownik, że muszą się posługiwać moimi cytatami. Gdybym miał na koncie prace naukowe, na dowolny temat, pewnie z takich zapożyczeń bym się cieszył. A tak jestem tylko mocno niepocieszony, że interlokutorzy, miast czerpać garściami wiadomości, które nie tylko ja chcę przekazać ale i kilku innych, mądrych i znających temat dyskutantów, ledwo jednym palcem nabierają, jak nie przymierzając, gila z nosa.C.
Hansdekawka Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Czytam i oczom nie wierzę,tyle bzdur.Toć to,jak pisze Catadero,zwykła SHL M04 z dodatkowym siodłem.Kolejne, nowe dla mnie określenie : owociak".czy mogę prosić o wyjaśnienie, cóź to jest ten owociak"???
płetwal Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 jeżeli to był towot to zimą przy mrozie chyba nie działało
HD1940 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Wiele rozwiązań przedniego widelca widziałem i o wielu czytałem, ale takiego typu jak owotowe" nie znam. Chętnie zobaczyłbym jakiś schemat. W przodzie z WFM oraz SHL M05 nie ma żadnego tłoka, tym bardziej dwóch i żaden towot nie jest tam ganiany. Smar stały umożliwia w tamtej konstrukcji ślizganie się tulei wykonanych z aluminium po wewnętrznej powierzchni goleni wykonanych ze zwijanej blachy. Amortyzację zapewniają sprężyny o charakterystyce progresywnej. Natomiast nie ma w tej konstrukcji żadnych elementów tłumiących, poza naturalnie tarciem między współpracującymi detalami.
wojtek1234321 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Jeżeli 45 centymetrów sześciennych to nie cała puszka tylko jeden niecały kieliszek 50 gramowy.
Cyrograf15 Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Właśnie to zawieszenie w WFM ma tłumienie towotowe. Smar znajduje się pomiędzy aluminowymi tulejami zamontowanymi na nodze ruchomej (ladze) i jest przesuwany nimi w zewnetrznej rurze > goleni (te z uszami do lampy). To powoduje tłumienie. Sprężyny to jedynie element resorujący. Wojtek
woytas Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Panowie?Dogrywka w meczu Kanada - USA.Dajcie spokoj - ok?
kokesh Napisano 2 Marzec 2010 Autor Napisano 2 Marzec 2010 Dziękuje panom serdecznie za tak liczne i szczegółowe wypowiedzi .Nie dowiedziałem się co prawda w 100% co to za motocykl ale za to budowę teleskopów (towociaków)mam już w miarę opanowaną .Szkoda tylko że te informację przyswajałem w dość kłótliwej atmosferze ,ale znając to forum wiem że kłótnia jest tu najlepszym motorem napędowym i wręcz standardem .Pozdro...
Cyrograf15 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Skoro koledzy nie widzą na elemencie nr9 tłoków pomiędzy którymi normalnie znajduje się smar i nie pojmują zasady działania tak prostego zawieszenia nie podejmuje się dalszej dyskusji. Jak sądze są tu tacy co tam zamiast towotu talk wsypują :)Pozdrawiam Wojtek
fanatyk Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 ciekawy spór o zawieszenia :)dodam tylko że wg mnie jest to już wersja SHL 125 po 52 roku, warszawska, z lekko zmodernizowanym przodem - wymieniona kierownica [wysoka jak w modelu z teleskopem, choć brak pewności czy np w 54 roku nie montowano już takich kierownic, osobiście się z tym nie spotkałem, trzeba jednak pamietać ze w 54 trapezowe już się praktycznie niczym nieróżniły od teleskopowych wiec może jest to jedna z ostatnich trapezów]z daje się dodany prędkościomierz lub stacyjka. coś tam na lampie się błyszczy.temat shl 125 jest trudny nie widziałem dwóch jednakowych [mowie o prawdziwkach], co rocznik to różnice w detalach i szczegółłach konstrukcyjnych oraz technologii produkcji poszczególnych detali.pozdro.
butchcassiddy Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Cyrograf! Wyjaśnij w takim razie, bardzo proszę, po co w takim układzie dwie sprężyny? Obydwie działają na dobicie? Butch.
Cyrograf15 Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Faktycznie tam jest trapez nie towociak, czyli M-04. Towociak jest to zawieszenie z tłumieniem towotowym. Od razu wyjaśnie, towot to smar stały. Zaweszenia takie były w M-05 i M-06 (klasyczne WFM).Wojtek
Catadero Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 No widzisz chłopie. Zrobiłeś 50 tysięcy km i do tej pory nie zauważyłeś, że towot w przednim zawieszeniu SHL M05 i WFM M06 był po to, by się noga i sprężyny nie zacierały i nie niszczyły zbyt szybko. Ponieważ po pewnym czasie smar przestawał być smarem a stawał się środkiem ściernym (ze względu na pył metaliczny), instrukcja zaleca rozmontowanie golenia, wymycie i posmarowanie suchych elementów ponownie smarem. Jeśli znasz zasadę tłumienia olejowego, to doskonale wiesz jaka jest różnica pomiędzy smarowaniem powierzchni a tłumieniem wstrząsów w czasie jazdy. I tak jak zauważył płetwal-w zimie kiszka-jazda jak na przodzie od (starego) roweru.C.
Cyrograf15 Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Ten pył metaliczny to utlenione aluminium > korund. Olej tak sama jak smar oprucz tłumienia zapewnia smarowanie. To prawda że zimą towociak sztywnieje. To wszystko i tak nie ma wpływu na zasade działania tego zawieszenia.Wojtek@ ci wysle z telefonem, zadzwoń lub podaj własny to ci wyjaśnie jak to działa.
Pytanie
kokesh
Co to za motocykl ? Pozdro...
56 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.