Skocz do zawartości
  • 0

Motocykl ze zdjącia .


kokesh

Pytanie

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Cyrograf15 powtórze
jako ciekawostka przedni zawias motocykla z foty!
wiem o co sie spieracie
choć nadal niewiem jak wygląda tłumienie towotowe
Napisano
Najzwyklejsza SHL M04, sztywny tył, przód trapez na jednej sprężynie-golenie tłoczone z blachy. Silnik S01. Żadnych cudów tu nie ma poza siodełkiem pasażera trochę za dużym jak na SHL. Siodło pewnie zaadaptowane z DKW.

C.
Napisano
catadero, przeczytaj to jeszcze raz co napisałem:

rzeba jednak pamiętać ze w 54 trapezowe już się praktycznie niczym nie różniły od teleskopowych"

TRAPEZOWE nie różniły się praktycznie niczym od TELESKOPOWYCH!!!
chyba jasne jest ze poza zawieszeniem. Jeżeli tego nie rozumiesz z powyższego zdania to albo jesteś ślepy więc idź do okulisty, więcej czytaj to może lepiej będzie u Ciebie z rozumieniem tekstu pisanego, albo pomódl się o litość do Bozi. Zastosowanie jednej z tych porad może przynieść poprawę. Nawet jeśli niewielką, warto spróbować.
Napisano
cholera to może być za trudne dla ciebie. Podpowiem Ci jeszcze: przeczytaj sobie całość mojej wypowiedzi i wydedukuj co tam jest podmiotem.
Napisano
A ja żadnych poprawek nie będę brał. Nawet na tych, którzy imputują mi to, czego nie napisałem i maja tak ubogi słownik, że muszą się posługiwać moimi cytatami. Gdybym miał na koncie prace naukowe, na dowolny temat, pewnie z takich zapożyczeń bym się cieszył. A tak jestem tylko mocno niepocieszony, że interlokutorzy, miast czerpać garściami wiadomości, które nie tylko ja chcę przekazać ale i kilku innych, mądrych i znających temat dyskutantów, ledwo jednym palcem nabierają, jak nie przymierzając, gila z nosa.

C.
Napisano
Czytam i oczom nie wierzę,
tyle bzdur.
Toć to,jak pisze Catadero,zwykła SHL M04 z dodatkowym siodłem.
Kolejne, nowe dla mnie określenie : owociak".
czy mogę prosić o wyjaśnienie, cóź to jest ten owociak"???
Napisano
Wiele rozwiązań przedniego widelca widziałem i o wielu czytałem, ale takiego typu jak owotowe" nie znam. Chętnie zobaczyłbym jakiś schemat. W przodzie z WFM oraz SHL M05 nie ma żadnego tłoka, tym bardziej dwóch i żaden towot nie jest tam ganiany. Smar stały umożliwia w tamtej konstrukcji ślizganie się tulei wykonanych z aluminium po wewnętrznej powierzchni goleni wykonanych ze zwijanej blachy. Amortyzację zapewniają sprężyny o charakterystyce progresywnej. Natomiast nie ma w tej konstrukcji żadnych elementów tłumiących, poza naturalnie tarciem między współpracującymi detalami.
Napisano
Właśnie to zawieszenie w WFM ma tłumienie towotowe. Smar znajduje się pomiędzy aluminowymi tulejami zamontowanymi na nodze ruchomej (ladze) i jest przesuwany nimi w zewnetrznej rurze > goleni (te z uszami do lampy). To powoduje tłumienie. Sprężyny to jedynie element resorujący.
Wojtek
Napisano
Dziękuje panom serdecznie za tak liczne i szczegółowe wypowiedzi .Nie dowiedziałem się co prawda w 100% co to za motocykl ale za to budowę teleskopów (towociaków)mam już w miarę opanowaną .Szkoda tylko że te informację przyswajałem w dość kłótliwej atmosferze ,ale znając to forum wiem że kłótnia jest tu najlepszym motorem napędowym i wręcz standardem .Pozdro...
Napisano
Skoro koledzy nie widzą na elemencie nr9 tłoków pomiędzy którymi normalnie znajduje się smar i nie pojmują zasady działania tak prostego zawieszenia nie podejmuje się dalszej dyskusji. Jak sądze są tu tacy co tam zamiast towotu talk wsypują :)
Pozdrawiam Wojtek
Napisano
ciekawy spór o zawieszenia :)
dodam tylko że wg mnie jest to już wersja SHL 125 po 52 roku, warszawska, z lekko zmodernizowanym przodem - wymieniona kierownica [wysoka jak w modelu z teleskopem, choć brak pewności czy np w 54 roku nie montowano już takich kierownic, osobiście się z tym nie spotkałem, trzeba jednak pamietać ze w 54 trapezowe już się praktycznie niczym nieróżniły od teleskopowych wiec może jest to jedna z ostatnich trapezów]
z daje się dodany prędkościomierz lub stacyjka. coś tam na lampie się błyszczy.
temat shl 125 jest trudny nie widziałem dwóch jednakowych [mowie o prawdziwkach], co rocznik to różnice w detalach i szczegółłach konstrukcyjnych oraz technologii produkcji poszczególnych detali.
pozdro
.
Napisano
Faktycznie tam jest trapez nie towociak, czyli M-04. Towociak jest to zawieszenie z tłumieniem towotowym. Od razu wyjaśnie, towot to smar stały. Zaweszenia takie były w M-05 i M-06 (klasyczne WFM).
Wojtek
Napisano
No widzisz chłopie. Zrobiłeś 50 tysięcy km i do tej pory nie zauważyłeś, że towot w przednim zawieszeniu SHL M05 i WFM M06 był po to, by się noga i sprężyny nie zacierały i nie niszczyły zbyt szybko. Ponieważ po pewnym czasie smar przestawał być smarem a stawał się środkiem ściernym (ze względu na pył metaliczny), instrukcja zaleca rozmontowanie golenia, wymycie i posmarowanie suchych elementów ponownie smarem. Jeśli znasz zasadę tłumienia olejowego, to doskonale wiesz jaka jest różnica pomiędzy smarowaniem powierzchni a tłumieniem wstrząsów w czasie jazdy. I tak jak zauważył płetwal-w zimie kiszka-jazda jak na przodzie od (starego) roweru.

C.
Napisano
Ten pył metaliczny to utlenione aluminium > korund. Olej tak sama jak smar oprucz tłumienia zapewnia smarowanie. To prawda że zimą towociak sztywnieje. To wszystko i tak nie ma wpływu na zasade działania tego zawieszenia.
Wojtek

@ ci wysle z telefonem, zadzwoń lub podaj własny to ci wyjaśnie jak to działa.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie