Jump to content

Guziczek z szóstką

Recommended Posts

Zgadzam się z Hanzo, na pewno jest to zguba żołnierza z jakiegoś oddziału wchodzącego w skład Wielkiej Armii Napoleona I w 1812 r. Możliwe, że guzik został po prostu wyrzucony lub zgubiony po tym, jak ułamało się ucho. Niestety nie znam się na guzikach włoskich i nie mogę potwierdzić, że to włoski.
Pozdrawiam

wątpisz, a więc zasugeruj czyj..

przez kilka lat śledzenia guzików wszem i wobec, pierwszy raz widzę takiego, i szczerze mówiąc bałbym się cokolwiek sugerować w kierunku jego przynależności.

Jedno co mozna stwierdzic - na pewno nie jest polski ani francuski, i na 99.9% nie rosyjski..
pozdro.

A dlaczego na pewno nie jest polski Kol.8total4 skoro Kol.nie może się pokusić o określenie jego pochodzenia ?! Pierwsz polskie guziki z numerami" są niemal nieznane i gdy wchodziły obowiązywała spora dowolność w temacie powodowana brakiem środków na ujednolicenie...ja mimo wszystko zaryzykuję stwierdzenie,że może byc to guzik polski...mam nawet podejrzenie jaki konkretnie(ale nie wiem,czy nie jest ono zbyt śmiałe ?! :)) )

samgnus, precyzuj najpierw okresy, będzie łatwiej..

otóż na pewno nie jest to guzik piechoty polskiej z XVIIIw, ani z czasów Księstwa Warszawskiego, tak samo nie jest to guzik z okresu KK i Powstania Listopadowego, w styczniowym jak wiesz nie było ujednoliconego umundurowania..

nie jest to guzik legionowy ani Polskiej Siły Zbrojnej, a II. RP to już temat dość dobrze znany.

pozdrawiam.

Symbol korony nie występuje na żadnym znanym polskim guziku wojskowym z okresu I RP, Insurekcji Kościuszkowskiej, Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego. Korona typu otwartego nie występowała w polskiej symbolice wojskowej w tych okresach. Guzik z 6 z pewnością nie jest Polski, Rosyjski, Francuski ani Pruski.
Proponuję kol. Samgnus nie nadrabiać braku wiedzy bujną wyograźnią i nie kwestionować wiedzy kol. 8total4.
Pozdrawiam

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.