grzeb Napisano 3 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2008 Ludzki szkielet w lesieW lesie, w okolicach Byszek, kilka kilometrów od Jastrowia, znaleziono mogiłę z ludzkimi szczątkami. Sprawą zajęła się złotowska prokuratura. Trzeba bowiem wyjaśnić, jak długo ludzkie szczątki były zakopane w lesie.Na mogiłę trafił mieszkaniec Bydgoszczy, niedaleko drogi krajowej nr 22., kiedy poszukiwał na tym terenie zakopanych ,,skarbów’’. Kiedy natrafił na mogiłę bał się zawiadomić policję, dopiero po kilku miesiącach powiedział o tym koledze, mieszkającym w gminie Złotów. Ten zadzwonił na policję.- Natychmiast na miejsce pojechała ekipa dochodzeniowa - powiedziała Alicja Fidler, rzecznik prasowy komendy złotowskiej policji.Na miejscu, najpierw jednak do pracy ruszyli pracownicy działu usług pogrzebowych jastrowskiej komunalnej spółki, którzy musieli ekshumować szczątki.- Takich przypadków nie pamiętam, choć pracuję w tym fachu od wielu lat – powiedział jeden z nich. – Odkopaliśmy w zasadzie pełen szkielet ludzki i w mojej ocenie, w mogile spoczywały szczątki kobiety, ale to tylko moje dywagacje. Znaleźliśmy też resztki skórzanego paska, jakąś sprzączkę, może od butów? Do tego był mały portfel, raczej portmonetka, w środku były jakieś dokumenty. Było też kilka niemieckich monet. Materiał zabezpieczyła przejęła policja. Z mojego doświadczenia wynika, iż szczątki mogły spoczywać tu nawet kilkadziesiąt lat.Jak długo szczątki leżały w ziemi uda się ustalić, dzięki laboratoryjnym badaniom.Waldemar Kujawa - POLSKA Głos Wielkopolskihttp://pila.naszemiasto.pl/inne/specjalna_artykul/647819.htmlPost został zmieniony ostatnio przez moderatora pomsee 08:48 09-01-2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kindzal Napisano 3 Grudzień 2008 Share Napisano 3 Grudzień 2008 Skoro znalezli w portfelu niemieckie monety, to chyba sprawa jasna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...