Skocz do zawartości

rekonstrukcja fotografii historycznej :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 313
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Erih - nie za bardzo wiem jak powinny takowe wyglądać, ale raczej wygląda normalnie. Ot szkiełek kilka, w głębi widać przesłone itp ... ;) Poszerzyłem sobie zestaw obiektywów: szerokokątny Jupiter-12 35mm, standardowe 50 mm w postaci Sonnara 2/50 i Jupitera-8M, do tego portretówka Jupiter-9 85mm :)

Obok przykład testowania Kieva z 35 mm obiektywem nocą na statywie w historycznym" terenie. Troszkę mnie paralaksa załatwiła, ale i tak fajnie foto wyszło ;)

Wolfik1 parę razy już o to proszono w tym wątku, ale jeszcze raz poproszę - nei wstawiajmy zdjęć cyfrowych przerabianych i stylizowanych bo to bez sensu.Temat dotyczy tradycyjnej fotografii, sprzętu z epoki, sposobu jego używania ... program Picassa i inne cuda to nie są lata 30/40 XX wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film KodakProFoto 400BW ... wpadł mi w oko i to było testowe naświetlanie. Statyw, wężyk ... przesłona koło gdzies na poziomie 5,6-8, pomiar światła światłomierzem i później nieco wydłużony czas naświetlania, żeby się lepiej narysowało ... w efekcie po prostu nastawiałem wsio, wciskałem wężyk spustowy i liczyłem w myśli az-dwa-trzy..." ...

Dokładniej technikę opisałem tu:
http://fotobolas.blox.pl/2009/03/Manufaktura-noca-w-zimie.html

Druga część:
http://fotobolas.blox.pl/2009/03/Sw-Jozef-noca-w-zimie.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol wolfik1 , jeżeli chcesz postarzać foty cyfrowe na okres DWS to albo usuń szum do zera przed konwersją do skali szarości , albo ziarno jak groch i kontrast do oporu. I nie sepiuj tak paskudnie zdjęć...Jeżeli chcesz to robić to obejrzyj najpierw kilka odbitek - zaznaczam oryginalnych odbitek ! z tego okresu ( nie w sieci tylko w antykwariacie ).
Od razu zobaczysz różnicę między sepią ówczesną a dzisiejszą.
Kol bolas , powłoki to delikatny niebieski ( w tym wypadku) zafarb na powierzchni soczewek , widoczny gdy patrzysz pod kontem. Zeiss zaczął tą technikę stosować właśnie w początku lat 40tych.
Co do zmasakrowanego FEDa z ostatnich fot- To nie była kopia tylko licencja. Pierwsze serie niczym się nie różniły od Leici II poza napisem .
Potem pojawiły się pewne modyfikacje , minimalne ale bardzo sensowne. Poza tym Sowieci stosowali lepsze materiały.
Jakiego celownika używasz do obiektywów wymiennych ? Te co wymieniłeś to konstrukcje Zeissa , bardzo cnotliwe. Wiem bo mam i używam od 1988 roku tych szkieł.
Do nocnych zdjęć ten kodaczek całkiem całkiem - ma dużą tolerancję na błędy naświetlenia , no i wywoła go każdy lab :))) Choć do purystycznej rekonstrukcji zalecałbym Adoxa Art..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny albumik miałem w rękach:

W obiektywie wroga, Niemieccy fotoreporterzy w okupowanej Warszawie 1939-1945; Jackiewicz D. (red.), Król E. C. (red.); Rytm: 2009; ISBN: 978-83-7399-323-5

Opis z ksiegarni:
Album zawiera 358 zdjęć, w większości dotąd niepublikowanych, wykonanych w Warszawie w latach 1939-1945 przez żołnierzy Kompanii Propagandowych Wehrmachtu i SS. Wybrane fotografie opatrzono komentarzem (również w języku niemieckim) i dodatkowym materiałem źródłowym (fragmenty wspomnień i dzienników, artykuły prasy oficjalnej i konspiracyjnej, a także plakaty i obwieszczenia). Dzięki temu powstała sugestywna opowieść o życiu stolicy Polski w czasie okupacji.

http://www.odk.pl/w-obiektywie-wroga,7796.html

Fajna sprawa, podobało mi się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erih w moim Sonnarze raczej nie ma tych powłok, jak piszesz że zaczęto je produkować od lat 40-tych. Mój to seria B, czyli praktycznie druga seria produkcji tego modelu - wedle znanych mi spisów to 1936 rok produkcji. Do Contaxa mam tylko Sonnara 50mm, ale jest jeszcze parę obiektywów od Kijewa z serii Jupiter (8M,8,9 i 12) - nie wszystkie jednak dają się zamontować na Contaxie. Używam do nich standardowego celownika uniwersalnego (rewolwerkowy). Przypadkiem wpadł mi model od Zorki, ale w Kievie i Contaxie sprawuje się bez zarzutu.


Wiele osób pyta o klisze/filmy w mniej popularnych formatach - z tym też nie ma problemu. W większych miastach na pewno znajdziecie odpowiednie sklepy, są też w necie w dużej ilości - przykładowy: http://www.czarno-biale.pl/sklep/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol bolas , co do powłok nie da się jednoznacznie powiedzieć... Gdyż pod wpływem czasu mogą się wytworzyć samorzutnie - stanowią wtedy rodzaj szlachetnej patyny.
Faktycznie w wypadku Kijewa celowniki rewolwerowe prawy" i lewy" sprawdzają się bezproblemowo- podczas gdy w Zorce/FEDzie prawy" blokuje nastawę czasów.
Obiektywy od Kijewa bez problemu dają się zamontować w Contaxie. Robiłem takie przeszczepy po wielokroć , nigdy nie spotkałem się z obiektywem Kijewa którego się nie da". To jest po prostu ten sam bagnet !b Oczywiście Jupiter 8 , 12 wchodzą w głąb korpusu , zaś 9 i 11 łapią a zewnątrz".
Oczywiście jeżeli mówimy o obiektywach z mocowaniem Kijew/Contax ?
Nie byłbym też zbytnim optymistą w kwestii dostępności w handlu materiałów w nietypowych formatach . Nie do dostania jest format 620 , filmy czterocentymetrowe czy sznurówki" do Minoxa/Vegi/Kijewa 303... Typ 127 też już zanikł...
Do dostania są oczywiście filmy laikowskie" , typ 120 czy wszelkie formaty ciętych klisz tzw płaskich. Z innymi jest ciężko , a w czasie ostatnich 200 prawie lat historii fotografii trochę ich powstało ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie do listy - Tony Vaccaro, zwykły żołnierz US wywołuyjący filmy w okopie nocami, chemia w hełmach ... plus słynny niemiecki Hugo Jeager (jak mogłem o nim zapomnieć).


1. Robert Capa (US - Contax, Rolleiflex, Leica)
2. Henri Cartier-Bresson (FR - Leica)
3. W. Eugene Smith (US)
4. Philip Jones Griffiths (US)
5. Margaret Bourke-White (US)
6. Joe Rosenthal (US)
7. Fritz Moosmuller (DE)
8. Franz Roth (DE)
9. Georgii Zelma (RU)
10. Tony Vaccaro (US)
11. Hugo Jeager (DE)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne uzupełnienie, które objawiło mi się dziś ... ;)
Stefan Bałuk, żyjący do dziś żołnierz WP. Pstrykał zarówno w 1939 roku i później (był Cichociemnym").

http://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Ba%C5%82uk

Sporo jego zdjęć widać w zbiorach Narodowego Archiwum Cyfrowego:

Ciekawe czym robił zdjęcia ? Ponoć mieszka w Warszawie, może ktoś ma możliwość podpytać przez kogoś ?

1. Robert Capa (US - Contax, Rolleiflex, Leica)
2. Henri Cartier-Bresson (FR - Leica)
3. W. Eugene Smith (US)
4. Philip Jones Griffiths (US)
5. Margaret Bourke-White (US)
6. Joe Rosenthal (US)
7. Fritz Moosmuller (DE)
8. Franz Roth (DE)
9. Georgii Zelma (RU)
10. Tony Vaccaro (US)
11. Hugo Jeager (DE)
12. Stefan Bałuk (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Jakim modelem ?? Coś bliżej ? Jaki obiektyw ? Gdzie wywołujesz filmy i jakie ?
PS Czaję się na jakąś rekonstrukcję w Kraku lub okolicach , mam nową parkę negatyw+wywoływacz do przetestowania właśnie pod kątem retro ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agfa Record I-II, Obiektyw (jeżeli dobrze odczytuję) f4/ 105 mm. Film mam czarno-biały na szerokiej rolce, już nie pamiętam dokładnie jakiej firmy. Zdjęcia spróbuję wywołać sam w dostępnej mi ciemni pod okiem fotografa. Do tej pory wywoływałem tylko klisze wąskie, ze zwyklych analogów. Jak dobrze wyjdzie, to bedę częściej tam zaglądał z większą liczbą klisz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie