Skocz do zawartości

rekonstrukcja fotografii historycznej :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 313
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

Erih - nie za bardzo wiem jak powinny takowe wyglądać, ale raczej wygląda normalnie. Ot szkiełek kilka, w głębi widać przesłone itp ... ;) Poszerzyłem sobie zestaw obiektywów: szerokokątny Jupiter-12 35mm, standardowe 50 mm w postaci Sonnara 2/50 i Jupitera-8M, do tego portretówka Jupiter-9 85mm :)

Obok przykład testowania Kieva z 35 mm obiektywem nocą na statywie w historycznym" terenie. Troszkę mnie paralaksa załatwiła, ale i tak fajnie foto wyszło ;)

Wolfik1 parę razy już o to proszono w tym wątku, ale jeszcze raz poproszę - nei wstawiajmy zdjęć cyfrowych przerabianych i stylizowanych bo to bez sensu.Temat dotyczy tradycyjnej fotografii, sprzętu z epoki, sposobu jego używania ... program Picassa i inne cuda to nie są lata 30/40 XX wieku.

Napisano

I kolejne ... też nieco walnięte przez paralaksę, ale można zobaczyć jak fajnie Jupiter 12 rysuję nocą przestrzeń :)

Napisano
Kościółek piękny – wręcz nierzeczywisty w tym oświetleniu. Jeżeli to nie tajemnica warsztatowa, to zdradź błony o jakiej czułości użyłeś i jak długo naświetlałeś?

Pozdro
Hindus
Napisano
Film KodakProFoto 400BW ... wpadł mi w oko i to było testowe naświetlanie. Statyw, wężyk ... przesłona koło gdzies na poziomie 5,6-8, pomiar światła światłomierzem i później nieco wydłużony czas naświetlania, żeby się lepiej narysowało ... w efekcie po prostu nastawiałem wsio, wciskałem wężyk spustowy i liczyłem w myśli az-dwa-trzy..." ...

Dokładniej technikę opisałem tu:
http://fotobolas.blox.pl/2009/03/Manufaktura-noca-w-zimie.html

Druga część:
http://fotobolas.blox.pl/2009/03/Sw-Jozef-noca-w-zimie.html
Napisano
Kol wolfik1 , jeżeli chcesz postarzać foty cyfrowe na okres DWS to albo usuń szum do zera przed konwersją do skali szarości , albo ziarno jak groch i kontrast do oporu. I nie sepiuj tak paskudnie zdjęć...Jeżeli chcesz to robić to obejrzyj najpierw kilka odbitek - zaznaczam oryginalnych odbitek ! z tego okresu ( nie w sieci tylko w antykwariacie ).
Od razu zobaczysz różnicę między sepią ówczesną a dzisiejszą.
Kol bolas , powłoki to delikatny niebieski ( w tym wypadku) zafarb na powierzchni soczewek , widoczny gdy patrzysz pod kontem. Zeiss zaczął tą technikę stosować właśnie w początku lat 40tych.
Co do zmasakrowanego FEDa z ostatnich fot- To nie była kopia tylko licencja. Pierwsze serie niczym się nie różniły od Leici II poza napisem .
Potem pojawiły się pewne modyfikacje , minimalne ale bardzo sensowne. Poza tym Sowieci stosowali lepsze materiały.
Jakiego celownika używasz do obiektywów wymiennych ? Te co wymieniłeś to konstrukcje Zeissa , bardzo cnotliwe. Wiem bo mam i używam od 1988 roku tych szkieł.
Do nocnych zdjęć ten kodaczek całkiem całkiem - ma dużą tolerancję na błędy naświetlenia , no i wywoła go każdy lab :))) Choć do purystycznej rekonstrukcji zalecałbym Adoxa Art..
Napisano
Bardzo fajny albumik miałem w rękach:

W obiektywie wroga, Niemieccy fotoreporterzy w okupowanej Warszawie 1939-1945; Jackiewicz D. (red.), Król E. C. (red.); Rytm: 2009; ISBN: 978-83-7399-323-5

Opis z ksiegarni:
Album zawiera 358 zdjęć, w większości dotąd niepublikowanych, wykonanych w Warszawie w latach 1939-1945 przez żołnierzy Kompanii Propagandowych Wehrmachtu i SS. Wybrane fotografie opatrzono komentarzem (również w języku niemieckim) i dodatkowym materiałem źródłowym (fragmenty wspomnień i dzienników, artykuły prasy oficjalnej i konspiracyjnej, a także plakaty i obwieszczenia). Dzięki temu powstała sugestywna opowieść o życiu stolicy Polski w czasie okupacji.

http://www.odk.pl/w-obiektywie-wroga,7796.html

Fajna sprawa, podobało mi się.
Napisano
Erih w moim Sonnarze raczej nie ma tych powłok, jak piszesz że zaczęto je produkować od lat 40-tych. Mój to seria B, czyli praktycznie druga seria produkcji tego modelu - wedle znanych mi spisów to 1936 rok produkcji. Do Contaxa mam tylko Sonnara 50mm, ale jest jeszcze parę obiektywów od Kijewa z serii Jupiter (8M,8,9 i 12) - nie wszystkie jednak dają się zamontować na Contaxie. Używam do nich standardowego celownika uniwersalnego (rewolwerkowy). Przypadkiem wpadł mi model od Zorki, ale w Kievie i Contaxie sprawuje się bez zarzutu.


Wiele osób pyta o klisze/filmy w mniej popularnych formatach - z tym też nie ma problemu. W większych miastach na pewno znajdziecie odpowiednie sklepy, są też w necie w dużej ilości - przykładowy: http://www.czarno-biale.pl/sklep/
Napisano
Kol bolas , co do powłok nie da się jednoznacznie powiedzieć... Gdyż pod wpływem czasu mogą się wytworzyć samorzutnie - stanowią wtedy rodzaj szlachetnej patyny.
Faktycznie w wypadku Kijewa celowniki rewolwerowe prawy" i lewy" sprawdzają się bezproblemowo- podczas gdy w Zorce/FEDzie prawy" blokuje nastawę czasów.
Obiektywy od Kijewa bez problemu dają się zamontować w Contaxie. Robiłem takie przeszczepy po wielokroć , nigdy nie spotkałem się z obiektywem Kijewa którego się nie da". To jest po prostu ten sam bagnet !b Oczywiście Jupiter 8 , 12 wchodzą w głąb korpusu , zaś 9 i 11 łapią a zewnątrz".
Oczywiście jeżeli mówimy o obiektywach z mocowaniem Kijew/Contax ?
Nie byłbym też zbytnim optymistą w kwestii dostępności w handlu materiałów w nietypowych formatach . Nie do dostania jest format 620 , filmy czterocentymetrowe czy sznurówki" do Minoxa/Vegi/Kijewa 303... Typ 127 też już zanikł...
Do dostania są oczywiście filmy laikowskie" , typ 120 czy wszelkie formaty ciętych klisz tzw płaskich. Z innymi jest ciężko , a w czasie ostatnich 200 prawie lat historii fotografii trochę ich powstało ;)
Napisano
Uzupełnienie do listy - Tony Vaccaro, zwykły żołnierz US wywołuyjący filmy w okopie nocami, chemia w hełmach ... plus słynny niemiecki Hugo Jeager (jak mogłem o nim zapomnieć).


1. Robert Capa (US - Contax, Rolleiflex, Leica)
2. Henri Cartier-Bresson (FR - Leica)
3. W. Eugene Smith (US)
4. Philip Jones Griffiths (US)
5. Margaret Bourke-White (US)
6. Joe Rosenthal (US)
7. Fritz Moosmuller (DE)
8. Franz Roth (DE)
9. Georgii Zelma (RU)
10. Tony Vaccaro (US)
11. Hugo Jeager (DE)
Napisano

I kolejne uzupełnienie, które objawiło mi się dziś ... ;)
Stefan Bałuk, żyjący do dziś żołnierz WP. Pstrykał zarówno w 1939 roku i później (był Cichociemnym").

http://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Ba%C5%82uk

Sporo jego zdjęć widać w zbiorach Narodowego Archiwum Cyfrowego:

Ciekawe czym robił zdjęcia ? Ponoć mieszka w Warszawie, może ktoś ma możliwość podpytać przez kogoś ?

1. Robert Capa (US - Contax, Rolleiflex, Leica)
2. Henri Cartier-Bresson (FR - Leica)
3. W. Eugene Smith (US)
4. Philip Jones Griffiths (US)
5. Margaret Bourke-White (US)
6. Joe Rosenthal (US)
7. Fritz Moosmuller (DE)
8. Franz Roth (DE)
9. Georgii Zelma (RU)
10. Tony Vaccaro (US)
11. Hugo Jeager (DE)
12. Stefan Bałuk (PL)

  • 2 weeks later...
Napisano
Ja pstrykam Agfą mieszkową - pierwsza klisza dopiero. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo aparat w ślicznym stanie.
Jak wywołam pierwszy film to zdam relację...
Napisano
Jakim modelem ?? Coś bliżej ? Jaki obiektyw ? Gdzie wywołujesz filmy i jakie ?
PS Czaję się na jakąś rekonstrukcję w Kraku lub okolicach , mam nową parkę negatyw+wywoływacz do przetestowania właśnie pod kątem retro ..
Napisano
Agfa Record I-II, Obiektyw (jeżeli dobrze odczytuję) f4/ 105 mm. Film mam czarno-biały na szerokiej rolce, już nie pamiętam dokładnie jakiej firmy. Zdjęcia spróbuję wywołać sam w dostępnej mi ciemni pod okiem fotografa. Do tej pory wywoływałem tylko klisze wąskie, ze zwyklych analogów. Jak dobrze wyjdzie, to bedę częściej tam zaglądał z większą liczbą klisz :)

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie