Skocz do zawartości
  • 0

Części samochodowe


pająk

Pytanie

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
cześć przełącznik to syrena warszawa żuk i nysa w wczesnych wydaniach ,lampa to raczej tzw.szperacz do oświetlenia terenu z boku pojazdu-terenówki lub motoru z koszem.pozd.marek
Napisano

Kupiłem te rzeczy razem z innymi od gościa, który miał kiedyś Fiata 1100 z końca lat 30-stych. Inne (skrzynia, zawieszenie, elementy elektryczne itd.) zidentyfikowałem jako fiatowskie, ale o tych dwóch elementach nie mam zdania.
Czy przełącznik jest w ogóle przedwojenny? Reflektor jakiś płytki (wysokość 11 cm), Fiaty miały głębsze (przynajmniej tak wynika ze zdjęć).

Napisano
Aaa, słusznie Szyna, pytanie jaki może być okres produkcji tego przełącznika. Ładna mosiężna tabliczka jakoś mi nie pasuje do PRL-u (nożny przełącznik był np. w Syrenie 104), a z drugiej strony ten skrót nazwy CZZPP" nie pasuje mi do II RP.
Napisano
Witam.
Pozwolę sobie być innego zdania niż Kolega Honker.
Reflektor-szperacz posiada gałkę, lub rękojeść do porusznia nim - tutaj takiego elementu nie widzę. Zarówno wygląd, jak i wymiary sugerują, że to mógł być reflektor przeciwmgłowy typu 03-20 konstr.Zelmot W-wa.(przedwojenna wytwórnia Marciniaka).Na wszelki wypadek podam wymiary tego typu reflektora:średn.zewn.150mm, średn.wewn.ramki szyby 130mm,długość reflektora 110mm, odl.od tyłu refl.do osi sruby moc.47mm, odl.od osi optycznej refl.do końca śruby mocującej 127mm, gwint śruby mocującej M18x1,5mm, długość gwintu 27mm.
Warto sprawdzić czy oprawka żarówki jest 2-stykowa, czy do żarówki jednoświatłowej, oraz średnicę na trzonek żarówki. W/w reflektor posiadał żarówkę 35W z trzonkiem BA20s.
Stosowany był w samochodach W-wa, Nysa, Żuk,autobusach i sam.ciężarowych.
Jeśli chodzi o przełącznik nożny świateł - to we wszystkich wymienionych przez Kolegę pojazdach (i jeszcze kilku innych)od początku ich produkcji fabrycznie instalowany był przełącznik typu SW-13 o poziomej osi obrotu kółka przełączającego.
Jeszcze przy okazji uwaga do jednego z poprzednich postów:
styk nr 56 łączony był ze stykiem nr 56 w głównym przełączniku świateł, a nie w stacyjce (włączniku zapłonu).Pozdrawiam.
Napisano
Witam. Robert Bosch zbił fortunę na dwóch swoich wynalazkach. W 1902 roku wynalazł iskrownik wysokonapięciowy a w latach 30-tych jego firma zdominowała rynek gotowych instalacji elektrycznych do pojazdów. Gotowa instalacja składała się z wszystkich potrzebnych elementów, począwszy od akumlatora, prądnicy i przełączników na świecach zapłonowych kończąc. Nabywca (a te instalacje kupowali hurtowo producenci pojazdów aby montować je seryjnie w swoich wyrobach) musiał tylko w pojeździe połączyć je przewodami o odpowiedniej długości. Aby to ułatwić firma Bosch opracowała system cyfrowych oznaczeń. Stopniowo system ten przyjął sie jako powszechnie obowiązujący. 56 oznacza że w to miejsce należało podłączyć fazę" przez stacyjkę, 56a to oznaczenie włókna żarówki odpowiedzialnej za kótkie" a 56b to długie". Przypomocy miernika albo nawet żaróweczki, bateryjki i dwóch kabelków możesz sprawdzić czy Twój nabytek jest sprawny. Pozdrawiam.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie