lucker91 Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 WitamProsze o udzielenie mi jak największej ilości informacji na temat tego motocykla.
lucker91 Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 WitamProsze o udzielenie mi jak największej ilości informacji na temat tego motocykla.
BART25 Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 Hans coś tak umilkł,jak to będzie z moją wygraną skrzynką piwa ;)))))
BART25 Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Temat umilkł bo i co więcej dodawać,miałeś zdjęcia dodać więc czekamy.Pisz czyś go kupił czy co?A zdjęcia to już obowiązkowo dodaj....tylko proszę szczegółowe bo TU O ZAKŁAD IDZIE...;))))
lucker91 Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 Po bliższych oglêdzinach stwierdzam iż jest to motocykl trójkołowy, w którym koła przednie są sterowane za pomocą kierownicy jak w samochodzie. Srzynia biegów: 3 biegi do przodu + bieg wsteczny. Na szrzyni biegów napis H U R T H,a poniżej D R P 4Na kołach oznaczenia: K R (2 litery nieczytelne) A P R I N Z B I H E R N F U S F E L G E
M164U Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 A tu znow Goliath Standard (Niemcy), rocznik 1928/29, 9 koni, 400cc, 2-takt motor ILO-Motorenwerke, przewoz do 750 Kg.
HD1940 Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Na 100 % nie jest to samoróbka. Specjalistą od takich pojazdów była firma FRAMO, tu podobny pojazd http://www.autogallery.org.ru/k/f/33framoStromer.jpgJednak czy to wyrób tego producenta nie potrafię jednoznacznie powiedzieć.
Catadero Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Cytuję mój własny post z pozycji KOŁO" w tym dziale:Obręcz koła jest produkcji niemieckiej firmy Kronprinz założonej w 1897 r w Solingen. Firma istnieje do dzisiaj i wchodzi w skład jakiegoś brytyjskiego koncernu. Niestety, historią chwalą się od roku 2001."C.Odezwij się na cornix1@o2.pl
M164U Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 A tu trojkolowiec Tempo niemieckiej firmy Vidal&Sohn (Hamburg) z 1930 roku z motorem ILO-Motorenwerke
butchcassiddy Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 To na pewno nie jest wiejska samoróbka. Tego typu trójkołowce dostawcze produkowano mniej więcej do lat 60-tych XX wieku. Ten ma skrzynię biegów popularnej firmy Hurth. Niestety nie mogę odczytać nazwy samego pojazdu. Felge, Filge?
Catadero Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Kolego M164U wiemy, że nie mamy do czynienia z silnikiem niemieckiej firmy Hurth a tylko ze skrzynią biegów tej firmy. Silnik może być ILO lub DKW albo inny dwusuw, w dodatku nieoryginalny.To, że DRP to skrót od DEUTSCHES REICHS PATENT, to wiemy od dawna-sprawdż pisownię zanim coś palniesz.Mamy też felgi bezpieczeństwa (Sicherheits FELGE) firmy Kronprinz z Solingen" co za bzdura! Sicherheits to słowo reklamowe i znaczy tutaj tyle, co pewne, bezpieczne" aby zasugerować klientowi, że koła szprychowe są BE.Tylny eflektor"?! Tylne światło to nic innego jak PRL-owski wynalazek od ciągnika lub ciężarówki.Reasumując- z oryginału to pewnie pozostało tylko podwozie/rama ( o ile nie trzeba było ciąć przy okazji wymiany silnika) i trochę z karoserii+kierownica. Nie licząc dwóch kół. Tak więc z oryginału,życzliwie patrząc, może być circa 60%.Mimo tego uważam, że warto ten pojazd uchronić przed zniszczeniem.C.
M164U Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Korrekta, tak jak orginalnie pisalem (a nie jak moje grupe palce ostatnio napisaly) firma Hurth robila biegi, firma ILO lub inna robila do podobnych trojnogow motory, ale tego tu nie jestesmy jeszcze pewni. Sicherheit znaczy bezpieczenstwo - czy jest to tu reklama czy dodatkowy atut felgi, tego nie wiem, nie jestem rodowitym niemcem, mozliwe ze kolege Catedro wie lepiej, ja sie nie upieram tylko probuje pomodz. A do puki kolega lucker91 nie sprawdzi, to my nie wiemy czy swiatlo jest PRL-owskie z Ursusa, czy ZSRR-owskie z moskwicza:)
BART25 Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 To jak?Wygrałem całą skrzynkę piwa czy tylko 60%?Lucker91 zrób więcej zdjęć,więcej detali.Wiemy co masz teraz pokminimy co w tym ustrojstwie jest pozmieniane.
De Horsting Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Kolego...trafił Ci sie poszukiwany pojazd.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora mietek 12:05 28-03-2008
01111977 Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Daleko mi narazie do okrzyku 'Eureka' Sam jestem posiadaczem pojazdu ktorego nikt nigdy na oczy nie widzial.Poszperam po niemieckich stronkach w wolnym czasie a puki co gratuluje fantu i bron Boze nie daj mu sie zapodziac ani zniweczyc.To cos ma bankowo duza wartosc kolekcjonerska.Pzdr
Hansdekawka Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Panowie,bijecie niepotrzebnie pianę nad wynalazkiem wiejskiego mechanika.Zaraz pewnie zaczniecie sie okładać epitetami.A to i tak jest ciekawe tylko ze względu na myśl techniczną rolnika, który z braku funduszy na zakup traktora wykonał sobie taki pojazd do obsługi swego gospodarstwa.Zwróćcie uwagę na to,że paka spawana jest niezbyt czysto,i krzywo. Żadna fabryka, zwłaszcza niemiecka nie pozwoli sobie na takie spawy. Koła te, to Kronprinz Sicherheitsfelge, rozmiaru 3,5 cala x 19 cali stosowane jako drugi typ kół do wózka amunicyjnego, ten typ jest rzadszy i przez to mniej znany, a przez to mniej poszukiwany. Przy tej wielkości pojeżdzie silniczek jest malutki, dwusuw z dmuchawą.Słabo go widać, ale to chyba silnik ILO. Czy jakakolwiek fabryka zastosowałaby tak małą jednostkę napędową, przy tak dużej pace???.Koła są militarne,wojenne. Skrzynia jest cywilna przedwojenna, na sprzęcie wojskowym nie stosowano oznaczenia DRP czyli Deutsche Rechs Patent w okresie produkcji tych kół, czyli w latach 40-stych. To co widzimy na zdjęciach jest 100% wynalazkiem wiejskiego mechanika bazującego na tym co wpadło mu w ręce.Popatrzcie jak jest umiejscowiony zbiornik paliwa i uchwyt do wsiadania na wynalazek??? to jest przemyślana fabryczna konstrukcja??? chyba trochę nie.Aaaa, niechce mi sie już pisać...........Bez sensu........Post został zmieniony ostatnio przez moderatora mietek 12:12 28-03-2008
lucker91 Napisano 27 Marzec 2008 Autor Napisano 27 Marzec 2008 WitamTen o to jak Pan go nazywa wynalazek" to zapewne nie jest rzadna samoróbka wiejska. Udało mi się ustalić iż ten trójkołowiec trafił do rąk pewnego rolnika, który go lekko przerobił (zmienił silnik i jedno koło, reszta jest orginalna i fabryczna) i stosował przez krótki czas w swoim gospodarstwie. Oczekuje że uzyskam jeszcze kilka cennych dla mnie informacji.
Hansdekawka Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Jeśli okaże się,że są szczątki Goliath`a,a chyba na to wygląda, choć jeszcze nie na 100%, to mam oryginalny silnik (z rozrusznikiem elektrycznym)
BART25 Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Wszystko zaczęło się w głowie tego człowieka.Carl Borgward 10.11.1890-28.7.1963Konstruktor-pasjonat myślami wybiegał w przyszłość,przewidywał zapotrzebowanie na małe,zwrotne i tanie pojazdy do przewozu towarów i osób.Po edukacji technicznej w Hamburgu zaczyna prace jako młodszy inżynier w Bremie.Życiowe plany przerywa wojna po której Borgwald zakłada rodzinę i jako niezależny przedsiębiorca jest partneremBremer Reifenindustrie"po czasie obejmując kierownictwo.Przedsiębiorstwo wytwarzawszystko"od sprzętu kuchennego po małe maszyny rolnicze.Taka polityka produkcyjna nie przynosi zysków,Borgward powraca do idei małego pojazdu.Buduje pierwsze egzemplarze trójkołowego wózka transportowego z 2,2konnym silnikiem.Pojazdy rewelacyjnie spisują się jako pomoc w fabryce.Pojazd otrzymuje nazwę Bliztkarren,pierwsze egzemplarze trafiają za mury fabryki.
butchcassiddy Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Ja jednak twierdzę, że jest to wyrób fabryczny. Zapewne ma jakieś swojskie" wstawki ale na pewno nie był zbudowany od podstaw przez domorosłego mechanika. Tego typu pojazdy po prostu z założenia były prymitywne, miał to być najtańszy zastępca ciężarówki przeznaczony dla tzw. małego handlu" i drobnych usługodawców. Często montowano w nich silniki o poj. 50 cm sześciennych a układ jezdny był szczytem prostoty. Takie po prostu było zapotrzebowanie przed- i powojennego rynku transportowego, zapotrzebowanie dyktowane możliwościami nabywczymi. W miarę rozwoju przemysłu motoryzacyjnego te konstrukcje były zastępowane przez dzisiejsze busy.
Hansdekawka Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Uparty jesteś kolego.To dobrze.W coś trzeba wierzyć.Jak znajdziesz taki drugi, lub prospekty fabryczne, lub jakikolwiek dowód na fabryczność" tego pojazdu (celowo nie napisałem wynalazku"), to stawiam skrzynkę browaru.Tylko musi być to 100%owy dowód.
01111977 Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Istnieje duza szansa ze znajdziesz cos w tym linku.Uwaga sporo przegladania.Patrz na linki po lewej,fotoalbumy z imprez niemieckich klubow pasjonatow agro-mobili.Powodzenia
Hansdekawka Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 @butchcassiddy ,mam taki motocykl.100% konstrukcja własna, rama, przód, błotniki lane z aluminium. Silnik KONSTRUKCJA WŁASNA.Rok produkcji 1956.Kraj P O L S K A!!!!!!!!!!!!!
Pytanie
lucker91
Witam
Prosze o udzielenie mi jak największej ilości informacji na temat tego motocykla.
68 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.