Skocz do zawartości
  • 0

rozbity niemiecki samolot


ERWIN

Pytanie

Napisano

Witam.
Znajomy pokazał mi miejsce gdzie podczas prac rolnych wychodzą z ziemi strzępy blach aluminiowych. W trakcie spaceru na miejscu znaleźliśmy dwie charakterystyczne części, które wskazują na to, że rozbił się tam niemiecki samolot. Pierwsza z nich to jakiś korek, może od wlewu paliwa albo oleju. Posiada gumową uszczelkę.

22 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Na razie nie mam innych części. Na miejsce znalezienia wybiorę się dopiero za ok. miesiąc, jak coś nowego wyjdzie to pokażę zdjęcia.
Szarubek - myślisz że to mógł być Me 262?
Napisano
Zasugerowałem się tym zbiornikem na paliwo do silnika rozruchowego", a tymczasem w samolocie jest wiele mniejszych i większych zbiorników na różne płyny eksploatacyjne. Co więcej - korki do nich, tak samo jak różne elementy instalacji pokładowych - bywają standaryzowane i mogą być takie same na różnych typach samolotów.
Pozdrawiam - Szarubek
Napisano
szarubek, poczytaj trochę to się przekonasz jakie silniki były(bez urazy)Sam meser maił różne silniki, mowa tu o bf.
Napisano
Odpowiem tak: Me-262 był samolotem o napędzie odrzutowym, wyprodukowanym podczas wojny w największej ilości egzemplarzy, więc myślę, że prawdopodobieństwo mogłoby być największe.
Pozdrawiam - Szarubek
Napisano
SZARUBEK , jesli posidadasz fachową literature na temat silników to chętnie bym ją przeglądnął. Może masz jakieś linki???
Napisano
W innych wersjach były identyczne. Niestety nie mam możliwości zeskanowania zdjeć.
W zasadzie chyba identyczne były we wszystkich silnikach rodziny Daimler-Benz DB 600/601/603/605
W grę wchodzą Bf 109 D-K, Bf 110, Me 210/410, Do-215, niektóre wersje Do-217...
Napisano
Witam!
Zazanaczam, że nie jestem znawcą niemieckich samolotów z II wojny światowej (innych z tego okresu też - są na tym forum lepsi ode mnie), ale dał mi do myślenia zbiornik paliwa do silnika rozruchowego. Silniki tłokowe nie potrzebują silnika rozruchowego, pracującego na innym paliwie. Silniki rozruchowe to cecha charakterystyczna statków powietrznych z napędem turbinowym. Myślę, że to może nieco zawęzić krąg poszukiwań.
Pozdrawiam - Szarubek.
Napisano

Witam.
Znajomy pokazał mi miejsce gdzie podczas prac rolnych wychodzą z ziemi strzępy blach aluminiowych. W trakcie spaceru na miejscu znaleźliśmy dwie charakterystyczne części, które wskazują na to, że rozbił się tam niemiecki samolot. Pierwsza z nich to jakiś korek, może od wlewu paliwa albo oleju. Posiada gumową uszczelkę.

Napisano
Literatury co nieco mam, niestety mocno nieuporządkowanej, bo w kilku miejscach na raz - jestem w trakcie przeprowadzki. Z linkami może być ciężko - wiedzę na temat napędów lotniczych zacząłem zdobywać długo przed tym, jak zawitał do nas internet, więc w poszukiwaniu linków posługuję się przede wszystkim googlarką. Jedyna wskazówka, jaką mogę dać to taka, że warto wpisywać w wyszukiwarkę nazwy cyrylicą - rosyjskojęzyczna literatura jest naprawdę interesująca...
Czy dobrze rozumiem: silnik DB 605 potrzebował do rozruchu innego paliwa, niż zasadnicze?
Napisano

Widok korka od spodu. Jedyna informacja jaką udało mi się znaleźć w necie to że firma Preschona produkowała układy paliwowe dla lotnictwa.

Napisano

Druga część to jakaś tarczka, zaślepka wykonana z aluminium. Na brzegu posiada gwint.
Wiem że to niewiele, ale może ktoś będzie mógł na podstawie tych elementów określić jaki to był samolot.

Napisano
Na tabliczce od korka jest napisane:
Preschona
Baumuster
1164
Baureiche
puste pole bez numerów
Fl.Nr. puste pole
Hersteller
S&B
Napisano

http://109lair.hobbyvista.com/index1024.htm
Do pobrania są katalogi części i właśnie w katalogu bf109e znalazłem taki korek.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie