Skocz do zawartości

hetzer - latebra - ciąg dalszy


Bocian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 287
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Jutro zrobię dokładną dokumentację fotograficzną każdego elementu i zamieszczę w galeriach.

Te zdjęcia były robione zaraz po jej rozbiórce, widać jak olej ze smarem doskonale zabezpieczyły skrzynie przed morską wodą.

Skrzynia biegów jest w pełni sprawna, rozebrana i czeka na sfotografowanie.
Napisano
Czy mozna niesmialo zapytac kto jest wlascicielem wydobytego pojazdu (osoba fizyczna ?, instytucja?).
Gdzie bedzie mozna go ogladac po renowacji ?

Pytam z ciekawosci, bez zadnych podtekstow.Chyba to nie jest TOP SECRET ???
Napisano
Właścicielem jest Skarb Państwa, a konserwator zabytków ma zdecydować które muzeum dostanie wrak w depozyt.
Pozdrawiam
wars98
Napisano
Witam
pytanie do Bociana - jak mozna pomoc- finansowo, jakie sa najpotrzebniejsze wydatki, pytam bo zeby tak powiedziec wychowalem sie na tym czolgu", nie raz wracalem do domu z pobijanymi i krwawiacymi nogami hehe, niestety nie moglem byc na jego targaniu. Mieszkam w Gdansku (pracuje za granica),chcialbym jakos wspomodz.
Pozdrawiam.
Tomasz
Napisano
Galeria

http://www.odkrywca.pl/galeria,hetzer-konserwacja-,449.html

Jutro zrobię fotki skrzyni biegów która naprawdę robi wrażenie.

Co do pomocy każda się przyda finansowa również jednak żeby to miało ręce i nogi również prawnie muszi się Latebra sama zadeklarować. Jutro porozmawiam z nimi o tym bo PR to im zawodzi na całej linii i po całości :(
Napisano
Po rozbiórce bardzo mocno prawdopodobnym scenariuszem unieruchomienia Hetzera było ukręcenie wału spowodowane próbą ruszenia na siłę po trafieniu w prawe przednie koło i wannę. Trafienie zablokowało prawą gąsienicę co spowodowało ukręcenie krótkiego wałka napędowego.
Napisano
Ooo cholerka widzę, że cała ekipa nie próżnuje i ostro wzięła sie do robotę!Szkoda że mieszkam na drugim końcu kraju bo chętnie bym w jakiś sposób pomógł!Co dalej w palach bo widzę że minią pociągnięty, skrzynia w konserwacji...
Napisano
już dziś wysłałem (priorytet koło poniedziałku powinien być)mały drobiażdżek do rekonstrukcji Hetzera.Niewiele ale cuś.
Pozdrawiam
braun
Napisano
Nie dałem rady zrobić fotek dokładnych skrzyni, zamieszczę parę zrobionych wcześniej.

Po dokładnych oględzinach jestem pod wielkim wrażeniem pomysłowości i prostoty układu napędowego. Można go było naprawić w każdych warunkach prostymi narzędziami i jego budowa gwarantowała dużą trwałość. Sama konstrukcja na przekładniach planetarnych blokowanych mechanizmem krzywkowym jest po prostu zaskakująca. To typowy mechanizm jak w automatycznej skrzyni biegów tyle że ze sterowaniem mechanicznym ręcznym. W sobotę będzie demontowany dalej układ napędowy a dokładniej hamulce i przekładnia główna.
Napisano
W artkule w Odkrywcy" na temat wydobycia Hetzera są zdjęcia Wlthera P38 i magazynku chyba od MP40 natomiast w tekście nie ma wzmianki o tym. Czy oba przedmioty zostały wydobyte z wnętrza wraku?
Napisano
Poproszono mnie żebym zamieścił na forum prośbę o dokumentację techniczną kół napinających. Najlepiej rysunek techniczny lub dokładne zwymiarowanie.
Napisano
Panowie szlachta z Warszawy.Człowiek który remontuje zawieszenie ma prośbę aby ktoś komu by to nie sprawiło kłopotu wybrał się do MWP i zwymiarował tylne koło.Najlepiej skontaktowac sie ze mna na maila z pod nicku lub z Bocianem podac numer kontaktowy a człowiek zadzwoni i powie o co najbardziej chodzi.A swoją drogą ma ktoś zdjęcie tego hetzera z MWP?tą nie zniszczoną stronę?Ile śrub ma koło napinające?
Pozdrawiam
Napisano
I jeszcze jedno. Zalezy na czasie.Pod koniec tygodnia człowiek wyjezdża na troche za granice a w tym czasie można by było już je robic.
Pozdrawiam
Napisano

Witam.Fotka Hetzera z MWP, niestety jego zdjęcie z widocznym kołem napinającym mam tylko takie.Wygląda na to, że ma ono 9-ć śrub.

Napisano
Sorki nie o sruby tu chodzi a otwory odciążajace w kole.Ten ma jak widac dwanaście.
Pozdrawiam
P.S.
Mimo wszystko może by się ktoś wybrał i zwymiarował koła?
Napisano
Nieśmiało tylko zwracam uwagę że Hetzer z Juraty ma koła napinające nietypowo z 8 otworami więc w tym przypadku ważne są wymiary zewnętrzne, średnica, odsadzenie, frezy.
Napisano
Praca nad tym hetzerem to jakiś wyścig? Goni Was ktoś?
Braki w dokumentacji a już ludzi z warsztatu chcecie angażować.

Koło napinające jakie miał ten hetzer to jedno z typowych kół. Nawet więcej, widać wyraźnie na zdjęciach, że powojenne G13 miały takie same koła. Może warto popytać o oryginały?

Koła napinające hetzerów były mocowane na 8 śrubach.

Zaglądaliście do GP#089? Jeśli nie to pragnę donieść, że znajdziecie tam zdjęcia zdemontowanego zawieszenia w komplecie. Zresztą nie tylko zawieszenia: płyty pancerne, osłony, nawet skrzynki narzędziowe.
Wszystkie zdjęcia ostre jak przysłowiowa żyletka.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie