Skocz do zawartości

Raupenschlepper Ost/Steyr RSO


Lemeryt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 595
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Kolego OnyX cieszę się że podoba Ci się nasz projekt. Jeśli masz jakieś części i mógłbyś je przekazać do naszego muzeum to odezwij się na priva, byłbym Ci strasznie wdzięczny. Zresztą prośbę taką kieruję do Was wszystkich. Muzeum do którego trafi wrak to Muzeum Regionalne „Dom Grecki” w Myślenicach. Wrak nie jest moja własnością, lecz własnością muzeum. Nie będę przy tym mówił Innym że taki sposób postępowania jest jedyny i słuszny. Jestem pełen szacunku dla ludzi posiadających prywatne kolekcje, ludzi którzy wkładają własny czas, pracę i pieniądze w ratowanie tego typu zabytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całą akcję zaangażowanych jest kilkadziesiąt osób, sam nie zrobiłbym nic. Wszystkim im serdecznie dziękuję. Nasz wrak nie jest może porywająco piękny, ale został znaleziony w naszym regionie i posiada kontekst historyczny. Należy to wszystko tylko poskładać do kupy i będzie można stworzyć naprawdę fajną ekspozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzeum od początku jest bardzo przychylnie nastawione do tego projektu, ale jak jest z pieniędzmi w muzeach każdy wie. W znacznej części pokryli koszty materiałów potrzebnych do konserwacji, resztę dołożyłem sam. Mam zresztą namiar na fajne części ale nie mam już na to środków. Dlatego jeśli ktoś chciałby pomóc byłbym bardzo wdzięczny. Przekazywane części stałyby się oczywiście własnością muzeum.
Pozdrawiam
Lemeryt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu wału i oczyszczeniu ramy wrak „schudł” do tego stopnia, że sam obracam go na drugą stronę. Po poprzednich doświadczeniach konserwacja środka to czysta przyjemność. Blacha nie miała styku z ziemią, częściowo zachowała się farba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo wyjaśnił się powód zniszczenia jednego z boków. Poza korozją przyczynili się do tego złomiarze. Ewidentnie widać przecięcie stalową liną bocznego ceownika, pourywana jest też większość elementów za które można było tę linę zaczepić. Na zdjęciach stan ramy w jakim jest dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec pytanko, może ktoś wie co to było ? Gdzie był zamocowany ten radiator widać na poprzednich zdjęciach. Myślę że pierwotnie był cały zabudowany blachą, mógł więc nagrzewać jakąś ciecz (silnik RSO był chłodzony powietrzem). Na zdjęciu widoczne wyjścia dwóch rurek i otwory w ramie przez które te rurki przechodziły. Może szły tędy spaliny, ale to coś jest zamontowane przed silnikiem, a tłumik był zamontowany dokładnie z drugiej strony pojazdu. Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kiler - po konserwacji, dorobieniu i wspawaniu brakujących elementów ramy wyeksponujemy to co mamy. Oczywiście będzie część ekspozycji pokazująca jak to wcześniej wyglądało, model, zdjęcia, baner z wydrukiem, ale to jeszcze trochę potrwa. Równocześnie staram się pozyskać jakieś części aby uatrakcyjnić ekspozycję, a potem może…….zobaczymy.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Dzisiaj pracowało się znacznie raźniej, bo w towarzystwie. Udało się w znacznym stopniu wyczyścić wnętrze wraku, jak i podprostować na gorąco niektóre elementy. Podziękowania dla Sczepcia,Pawła i Mateusza za pracę w ciężkich warunach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie