pająk Napisano 28 Marzec 2007 Autor Napisano 28 Marzec 2007 Wrzucam ten wątek tutaj, bo most pochodzi z pojazdu, biorącego udział w walkach pod Tomaszowem Lubelskim we wrześniu 39. Został wymontowany przez miejscowych i zakopany. Niestety nie mam jego wymiarów, koła najprawdopodobniej 20 cali. Pasowałby do jednej z polskich ciężarówek, gdyby nie jeden szczegół... Może ktoś ma jakiś pomysł?
pająk Napisano 28 Marzec 2007 Autor Napisano 28 Marzec 2007 I ostatnie. Nie mam innych zdjęć, które wniosłyby nowe informacje. Nie chcę nic sugerować, dotychczasowe próby identyfikacji nie przyniosły rezultatu, więc może próbowaliśmy w złym kierunku.
JoncaA Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 Jakem ci już kiedyś pisał - felgi mi nie pasują. Nic się nie zmieniło, a im bardziej się przyglądam - tym bardziej twierdzę, że są obce. Szkoda, że nie możesz oglądnąć tego mostu jeszcze raz - tam powinny być gdzieś sygnatury PZInż, co by było rozstrzygające. Jeśli tylko most jest polski - na niemieckich pojazdach się nie wyznaję, z ledwością odróżniam jeden od drugiego,i jeśli to coś germańskiego to nic tu po mnie...
cieciwa Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 Jesteś pewien, że to polskie ?Na moje bardzo niewprawne oko to może być tylny most z ciężarowego Opla.Ponadto sposób doprowadzenia napędu jest dość dziwny - nie współ-osiowo, a ponad osią kół, co może sugerować jakiś samochód terenowy lub pół-terenowy.
pająk Napisano 30 Marzec 2007 Autor Napisano 30 Marzec 2007 Dzięki za sugestie. Co do polskiego pochodzenia mostu to opieram się jedynie na rozmowie z właścicielem. Most nie był rozbierany ani dokładnie czyszczony, więc nie można tego stwierdzić, ma podobno kalamitki polskiej produkcji. Nie wiem, czy pochodzi z miejsca niszczenia polskiego sprzętu, czy z pola bitwy, gdzie siłą rzeczy pozostały także pojazdy niemieckie.Właścicielowi pasował wymiarami do PZInż. 703, ale jeden szczegół - właśnie felgi - to wykluczają. Polski materiał porównawczy jest niestety znikomy. Poza tym - jak zauważył Cięciwa - jest jeszcze drugie wyprowadzenie napędu (dodatkowy reduktor?), nie wiem co o tym myśleć. Opel (Blitz) to chyba nie będzie (foto) ale będę się przyglądał niemieckim rozwiązaniom, może kiedyś trafię coś podobnego. Jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc.
JoncaA Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 ani to Henschel, ani co inne. A jak ma chocby tylko kalamitki rozpoznawalne jako polskie to tylko podpowiem ewentualnym zgadywaczom, ze te sterczące do góry nierówne pręty to rozcięte strzemiona resorów i że normlna pozycja pracy tego mostu jest półkulistą ańką" do dołu, a przekładnią kątową do góry..
JoncaA Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 ...wróciłem do komputera, bo sobie uświadomiłem, co napisałem. To nie strzemiona resorów, tylko strzemiona mocowań do ramy..
polsmol Napisano 2 Kwiecień 2007 Napisano 2 Kwiecień 2007 Porównanie felg byłoby pomocne. Są podobne to tych z PF 621.
pająk Napisano 3 Kwiecień 2007 Autor Napisano 3 Kwiecień 2007 Też myślałem o Fiacie na podstawie felg (chociaż rozstawu śrub nie porównywałem). Nie wiem jak wygląda most w modelu R, 621L załączam, jednak trochę się różni. Koncepcja napędu od wału (zębnik lub jak kto woli wałek atakujący u góry) jest faktycznie taka sama, nie wiem czy to dotyczy tylko Fiata czy innych producentów też. Dotychczas nie interesowałem się ciężarówkami.
pająk Napisano 3 Kwiecień 2007 Autor Napisano 3 Kwiecień 2007 Ups... 621R też mam. Ale to chyba jednak co innego.
JoncaA Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 no to może warto poprzyglądać się temu mostowi na skanie, widok z góry...
cieciwa Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 Wydaje mi się, że owa adbudówka" na moście jest symetryczna, podczas gdy to co prezentuje p. Adam na planiku nie jest symetryczne. Więc to chyba nie to.
akagi Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 Mnie sie także wydaje , że to nie 621. Jaki był rozmiar ogumienia 621?
pająk Napisano 4 Kwiecień 2007 Autor Napisano 4 Kwiecień 2007 Na rys. p. Adama może faktycznie nie jest to samo, ale w każdym razie najbardziej podobne z dotychczas prezentowanych. PF 621 miał ogumienie 9x20''. Żałuję, że nie pomierzyłem dokładnie tego mostu, byłoby więcej danych.
JoncaA Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 ..a ten most na moim skanie to fragment projektu, nie dokumentacja techniczna gotowego wyrobu..
polsmol Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 W mojej ocenie zasugerowałem się tym zdjęciem http://odkrywca-online.pl/forum_pics/picsforum13/b13650.jpgWyraźnie widać, że wał jest wyprowadzony pod kątem w dół. Pewne szczegóły nie pasują, ale to może być efekt np. demontażu lub innej wersji samochodu. Pająk, jak jest opisany element nr. 10 z twojego schematu mostu PF 621R?
pająk Napisano 5 Kwiecień 2007 Autor Napisano 5 Kwiecień 2007 10 jest opisany jako wspornik bezpieczeństwa". Dzięki za zwrócenie uwagi na to zdjęcie, faktycznie może to nie być most z terenówki tylko z autobusu (wał obniżony a nie odwrotnie). Chociaż miejsce znalezienia (pobojowisko) raczej tego nie sugeruje. Hm... coraz więcej koncepcji.
kris_kutno Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 Patron - to od czego to jest, bo napewno ty wiesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.