Hartmann Napisano 24 Październik 2003 Autor Share Napisano 24 Październik 2003 Witam!Mam dla wszystkick dwie wiadomości ,dobrą i zła.Dobra to taka iż Muzeum Wojska Polskiego otrzymało w KOŃCU /chwała niebiosom/ darowiznę z Muzeum w Auxwall w Szwecji w postaci tankietki TKS.Tankietka ta jest znana jak i jej stan , więc rozpisywać się wiele nie będę.Są też w budżecie środki przewidziane na cło , VAT itp.Być może z tego coś zostanie na uruchomienie , jako iz takowe jest przewidziane.A teraz zła wiadomość.Na prośbę władz nadrzędnych sprawą ściągnięcia TKS-a do Polski zajmie się niejaki Kęszycki - który sądząc z opinii o Nim wygłaszanych na tym forum przez różne osoby - na pewno przy użyciu tajnych agentów , znajomych ze Specnazu , Mosadu i cholera wie czego porwie owo dobro narodowe i spienięży na Marsie za 5 Marsjańskich Guldenów "A teraz poważnie.Kolejny raz Maciej i Stanisław Kęszyccy dowodzą iż sprawa narodowa jest ważniejsza niż DUPERELE , a szanowni adwersarze Obu Panów K. ,potrafią jedynie pisać głupoty nie mając ZIELONEGO pojęcia o co tak naprawdę chodzi.Z i bez poważania Leszek Kusiakp.s Jakby kto się miał ochotę pluć - niech łaskawie dołączy jakikolwiek dowód ile dołożył w ciągu ostatnich 5 lat do jakiejkolwiek działalności MWP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZZ Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Brawo Kęszyccy!!!Czy już coś wiadomo, kiedy mniej więcej będzie można zobaczyć TKS-a w Polsce?Pozdrawiam:-) SZZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Trzeba pogratulować Panom Kęszyckim. Jestem pewien, ze bez nich nie byłoby żadnej darowizny. Penie nikt by nawet tam nie pojachał pogadać z władzami muzeum. Gratulacje!!!Kiedy ten TKS będzie w Polsce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desperado Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Drogi Leszku - Mossad się inaczej pisze... (sprawdziłem w legitymacji)Desper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desperado Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Zapomniałem o najważniejszym - o TKS-ie.Jestem za - tak trzymać!!!Desp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jazlowiak Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 .uksjarbeh enasipan tsej ot eczceżąisk Wże tak powiem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 a więc jednak słowo ciałem sie stało a teraz powiedzcie po jakiego grzyba muzeum ma płacić jeszcze cła i akcyzy jeśli Tankietka wraca do macierzy najważniejsze to jest eksponat nr.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 To jeszcze gdy Pantera wróci to wszystko będzie ok.Za TKS - gratulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 no powiedzmy że zawdzięczamy im TKSa, ale to dzięki nim żeby zobaczyć panterę trzeba jechać najbliżej chyba do Munster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Jaszczołt Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Nie ma to jak dobra wiadomośc na zaczątek weekendu. Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieczarka Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Jazłowiak. Zapomniałeś wstawić pomiędzy słowami uksjarbeh" i enasipan" dwóch literek op". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Camino Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Może w końcu niektórym osobom na forum nazwisko Kęszycki zacznie sie kojarzyć z TKS , a nie z Panterą :-) Gratuluję Panom K. - znowu pokazali , że jak się chcę to można dokonać niemożliwego (wg. MWP). Rewelacja , kiedy będzie można oglądać TKS w MWP (mniej więcej) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Tak, oni też mają TKS-a ktoremu brakuje dużo ;-). Czy tu nie wystąpi konflikt interesów??Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michał ł Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Wielkie gratulacje za dociągnięcie sprawy do pomyślnego końca!!Mam tylko jedno pytanko, Czy MWP bedzie o nią dbało, tzn czy przewiduje się jaką rekonstrukcję do super stanu, czy stanie tak jak jest?? (nie żebym zrzędził, ale ostatnio sie tutaj naczytałem jak to na tą co już jest woda się leje strumieniami i wogóle w jakim stanie niektóre rzeczy są to każdy widzi..)Michał ŁJeszcze raz gratulki :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hartmann Napisano 24 Październik 2003 Autor Share Napisano 24 Październik 2003 Dołożymy starań - wszyscy zainteresowani - by jednak jeździł i by na niego nie lało.Hart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Generalnie nie jestem zachwycony, że TKS trafił do Muzeum. Uważam że są tam osoby, które bardzo się w sprawę zaangażowały i chcą zrobić wiele dobrego. Czy Muzeum jest w stanie zrobić prawidlowo rekonstrukcję i odbudowę? Niestety, tak nie uważam.Panów K. nie znam i wiem jedynie że zbierają i handlują sprzętem. Czy są w stanie poświęcić kilka lat (nie 2 i nie 3) na zebranie dokumentacji i zlożenie do kupy jedynego w miarę kompletnego egzemplarza tego pojazdu w Kraju z należytą dokładnością i pietyzmem? Być może, ale chyba tylko Hart może to potwierdzić.Jeśli miałbym coś zaproponować:- prace powinny byc wykonywane pod egidą Muzeum (choć nie koniecznie na jego terenie). - pieczę nad odbudową pojazdu powinna sprawować mieszana grupa (Rada) składająca się z przedstawicieli Muzeum i ekspertów prywatnych. Szefem tej grupy powinna być osoba spoza Muzeum- pojazd powinien pozostać własnością Muzeum i tylko Muzeum powinno mieć prawa do jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystania pojazdu w przyszlosci, najlepiej jednak by udział pojazdu w filmach, plenerach, etc był konsultowany z Radą.- prace powinny być wykonywane przy udziale wolontariuszy za wyjątkiem tych, które wymagają sprzętu specjalistycznego i funduszy (zakładam, że Fiat Auto Poland powinien przynajmniej sfinansować remont swojego silnika, no nie?)- odbudowie powinna towarzyszyć kompletna inwentaryzacja pojazdu połączona z odtworzeniem dokumentacji technicznejMoje doświadczenia w tej materii (głównie zagraniczne) mówią, że jedynie taka formuła ma sens i sprawedza się ona - w różnych wariantach - poza Polską. Hartmann, popraw mnie jeśli się mylę, ale wymaga one wielu lat wytężonej pracy i permanentnego walenia po łapach raptusów, którzy zawsze się znajdą i powiedż, że taką robotę można odwalić w 2 lata. Oczywiście, że można - tyle, że g. z tego będzie.Praca przy Bf 109 G-2/Trop Weisse 6" trwały prawie 18 lat - sam do tego gruchota woziłem w latach 80' jakieś drobne oryginalne części. Ale prace prowadził od samego początku facet nie związany z żadnym Muzeum i zdrowo walnięty na punkcie dokładności. Nie twierdzę że prace przy TKS muszą trwać tak długo, ale Messerów jest jak mrówków, a TKSa w kupie to mamy jak na razie tylko jednego - no to może byśmy choć raz wspólnie o niego zadbali tak, jak on i ludzie którzy na nim walczyli w 1939 r. na to zasługują? A można to zrobić!Eeech, znowu dałem się ponieść...Trufelhunter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michał ł Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Sorry, Ze OT, ale mnie to podjarało :-DKtóry Me-109??Biała, czy czarna 6?? (bo nie żebym pamietał wszystkie 6, do tego G2-trop)Po za tym, samolot to inna para kaloszy, bo (jeśli czarna 6) żeby doprowadzić do stanu lotnego to przeciez nie wystarczy wyklepać blachy (trudno sie klepie aluminium i jego stopy :-) ), elementy muszą byc całkowicie sprawne (obciążenia itp) a w lądowym, np blacha może zostać w stanie oryginalym, bo się pojazd nie złamie (bo przecież nie spadnie)Michał ł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Michał,Oczywiście że czarna! (Mało sypiam ostatnio...).I ze stopniem komplikacji też masz rację. I dlatego właśnie napisałem, że nie będzie to 18 lat, choćby dlatego że części nie trzeba ściągać po całym świecie, bo wszystko czego nam trzeba jest - jeśli sie nie mylę - na miejscu. Zakładam jednak, że to ma jeździć więc trochę pracy będzie.Dzieki za korektę i pozdrawiam.Trufelhunter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R. Lewy" Lewszyk Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 WitamPanie Trufelhunter, jakie ma Pan doświadczenie w renowacji sprzętu militarnego aby bić aptusów" po łapach?Mówiąc o kilkuletniej renowacji TKS-a ma pan na myśli chyba pracę po 16-stej i po obiadku, ale chyba nie jest to profesjonalne podejście.Mam na koncie pare odrestaurowanych sprzętów i twierdzę że stopień skomplikowania TKS jest niezbyt wielki i nie sądzę żeby renowacja go zajęła mi więcej niż rok czasu.Panowie nie demonizujmy, to że jest to jedyny w Polsce TKS nie świadczy o tym że jest to jakaś diabelska maszyneria.Jak zwykle ktoś chce przekombinować. Należy wymyśleć rozwiązanie najprostsze, znaleźć firmę z doświadczeniem i godną zaufania, zlecić renowację, ZAPŁACIĆ, i odebrać sprzęt. Może utwóżmy departament d.s. TKS przy MON z dyr. w randze wiceministra i służbowym samochodem.PozdrawiamRobert Lewy" Lewszyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Trufelhunter Zgadzam się z tobą w 100 %. Jednak byłoby dobrze, żeby ten TKS nie zaległ w jakimś magazynie z dala od publiczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Propozycja Trufelhuntera nie wyklucza zlecania pracy prywatnej firmie (a wręcz przeciewnie). Chodzi jednak o to aby renowacja nie skończyła się pomalowaniu farbą w spray-u jak to już miało miejsce. Taki komitet (w którym mógłbyś zasiadac jako znawca) jest przydatny dla nadzoru, oceny i ewentualnie ukierunkowania pracy prywatnej firmy lub wolontariuszy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Święte Słowa...Mam wrażenie że wchodzimy na podobną fazę. Możo dołączyć to do niedzielnej agendy? I w zasadzie dlaczego Wrzesień 1939 nie miałby być tą własnie grupą (choć nikogo nie znam..)? Nazwa dobra, MONdrale Was znają.Więcej postów proszę !!!!!T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R. Lewy" Lewszyk Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Co do nadzoru Rady" i grona ekspertów- gdybym był firmą rekonstruującą TKS i przyszedłby mi jakiś ekspert" nadzorowac moją pracę, to albo bym kopnął w d... eksperta albo zleceniodawcę. Ja, jako osoba przeprowadzająca renowację jestem odpowiedzialny za jakość wykonanej pracy.Jak sobie Pan to wyobraża, będzie jakiś ekspert wybierał rodzaj śrubokręta którym mam odkręcić śruby,jakim zagłownikiem nitować pancerz czy jaki dać materiał na wałki w skrzyni biegów? Jeśli TKS trafi do fachowca, ten określi najpierw szczegółowy harmonogram prac, technologię wykonanie rekonstrukcji, zgodną z technologiami z okresu konstruowania pojazdu, jednocześnie korzystającą z obecnych zdobyczy techniki.Należ dopilnować jedynie by TKS nie trafił do jakiegoś przewalacza", lecz panika związana z wywozem tego sprzętu jest przesadzona. Nie oszukujmy się, TKS ma wielka wartość jedynie w Polsce, dla bogatego amerykanina czy innego innostrańca jest on tak samo cenny jak węgierski SP 43M czy włoska L3/35.Jeszcze raz z poważaniemRobert Lewy" Lewszyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 Świetnie!No to jest i ekspert, i firma i ktoś od kopania w d...Doświadczenia w odnawianiu pojazdów nie mam - i nigdy nie twierdziłem, że mam. Mam trochę wiadomości o tym, jak to funkcjonuje w innym świecie i to nimi się dzielę. Nie pretenduję też bynajmniej do roli eksperta w kwestii tankietek, bo są w naszym gronie osoby o zdecyowanie większej wiedzy w tej materii niż moja.Natomiast jeśli czegoś warto uniknąć to dawanie pracy firmie nad którą nie ma kontroli (bądź która nie chce by ją kontrolowano) - obojętnie, czy jest to firma prywatna, czy też Muzeum. Tak, jestem zwolennikiem grupy która nadzoruje pracę, ew. przydziela kontrolę prac poszczególnym osobom. Nie ma osób które wszystko wiedzą najlepiej - dlatego też wspominałem o Radzie", o gronie osób dzielących się wiedzą i aktywnie działających w celu jej pozyskania. Może to potrwa dłużej, ale jestem przekonany, że z pożytkiem dla sprawy. Wątpię też by ktoś był w stanie sfinansować takie prace, dając na dokładkę całość robót 1 firmie - zwłaszcza w tak krótkim czasie.Jest na tym forum wiele osób, wiele wiedzy i wiele dobrej woli. Uważam, że pośpiech jest potrzebny wyłącznie przy łapaniu pcheł a do czego doprowadził w przypadku eksponatów muzealnych to można się dowiedzieć w MLP w Krakowie lub pooglądać na dziedzińcu MWP w Warszawie.No, coraz niecierpliwiej wyczekuje niedzieli!pozdrawiam serdecznieTrufelhunter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michał ł Napisano 24 Październik 2003 Share Napisano 24 Październik 2003 MLP Kraków?? Z tego co pamietam, to właśnie prace rekonstruktorskie są tam bardzo wychwalane. Jedyne do czego mozna mieć zastrzeżenia, to robota Niemców (chyba Albatros - z tej słynnej" umowy z muzeum niemieckim) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.