Skocz do zawartości

Poznań Krzesiny F-16


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 303
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 weeks later...
hmm liczba pilotów przeszkolonych za cztery lata wyglada imponująco" tylko mam pytanie jak będzie wyglądała gdy nastąpją zmiany w ustawie emerytalnej zdecydowanie odmienne i niekorzystne do obecnych? czy wtedy nie bedzie to 48 samolotów i np... 2 pilotów :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19.1.Warszawa (PAP) - Z ponad 6 mld dolarów, które koncern Lockheed Martin zobowiązał się zainwestować w Polsce w ciągu 10
lat w ramach offsetu za samoloty F-16, Ministerstwo Gospodarki zaliczyło mu dotychczas 3,9 mld dolarów - poinformował w piątek
wiceminister gospodarki Paweł Poncyljusz.
Z tej kwoty 1,1 mld to offset bezpośredni - inwestycje w przemysł zbrojeniowy, a 2,8 mld to inwestycje w innych branżach. Jak powiedział Poncyljusz, wciąż trwają negocjacje w sprawie ulokowania w Bydgoszczy centrum serwisowania F-16, co
zaproponowało MON. Do największych beneficjentów offsetu wiceminister zaliczył Zakłady Metalowe Mesko w Skarżysku
kamiennej, WSK PZL Rzeszów, General Motors w Gliwicach i Lotos.
Umowę o zamówieniach kompensujących zakup przez Polskę amerykańskich F-16 podpisano w kwietniu 2003, jej wartość - 6,028 mld dolarów - to 170 proc. wartości programu samolotu wielozadaniowego. Termin realizacji zobowiązań upływa w 2013 roku.

CZYLI KASA WPŁYNĘŁA CZY TEŻ NIE WPŁYNĘŁA I DOPIERO MIAŁABY SIĘ POJAWIĆ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
A czego się można było spodziewać? Kilka miesięcy temu wywnętrzyłem się na łamach tego forum na temat szkolenia lotniczego w Polsce:
http://www.odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=328432
Niestety. Nic się od tego czasu nie poprawiło, jest coraz gorzej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Panowie to przecież nie jest nic nowego .Przeciez w całym tym zamieszaniu najważniejsze były tylko samoloty tzw czynnik ludzki został pominięty" jezeli można to tak powiedzieć.Pisze się tylko o pilotach a czemu nie o innych słuzbach które biorą udział w zabezpieczeniu lotów F-16?Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ilu na dzisiaj jest wyszkolonych kontrolerów ruchu lotniczego zabezpieczających loty - mam na myśli tylko wojskowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Panowie-idziemy prosto w łapy amerykańskiego imperialisty.
Ale jest inne rozwiązanie? Jak zróżnicować dostawy sprzętu lotniczego?
Amerykanie obecnie w pełni kontrolują nasze siły lotnicze, i posiadają doskonałe narzędzie nacisku politycznego. Mają więc ogromny wpływ na stan bezpieczeństwa naszego kraju. Jak podskoczymy, i będziemy się silić na niezależność, to odetną dopływ części zamiennych, uzbrojenia, zapomną o fabrycznych przeglądach. Patrzcie na przykład Wenezueli, której F 16 rdzewieją na lotniskach, i która pośpiesznie przesiada się na sowieckie samoloty Su 27. Tuż obok Chile, też uzbrojona w F 16 ściągane z Belgii, i Holandii, ale bez uzbrojenia do którego dostęp odcięli Amerykanie.
Jedyny plus to dostęp do najnowocześniejszej technologii, i systemu szkolenia. Jednak być może powtórzy się historia z PZL 37 Łoś, pamiętajmy, że historia lubi się powtarzać. Zbyt niska kultura obsługi techniczej, brak wyszkolonego personelu naziemnego spowoduje, iż F 16 zaczną ulegać awariom, kilka się pewnie rozbije, a w ostateczności większość zostanie uziemniona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie