Skocz do zawartości

Poznań Krzesiny F-16


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co pamiętam to Amerykanie załuszyli całą łączność i Migi leciały ślepe i głuche.
Mam inne pytanie: jeden z ekspertów twierdził, że wady efek były powodowane nie zakończonym okresem testów. Podobno na usilne żądania Polaków przyleciały wcześniej. Chciano zdążyć przed 11 listopada. Ahh te wybory :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 303
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Panowie, a nie przyszło wam do głowy ze z tymi samolotami to jest tak jak z ludzmi? Sa pewne standardy. Jeden wskakuje pod prysznic rano zeby czyściutki udac sie do roboty i wieczorem żeby równie czysty wskoczyć do łózeczka.
Innemu zaś wystarczy jak dokona tego raz w tygodniu.
Ten pierwszy ma elegancko wyposażoną łazienkę, drugiemu zaś wystarczy miednica.
Zakładając ze ten pierwszy człowiek to taka bardzo elegancka laseczka, a wy do tej pory zadawaliście się z taka mniej elegancką której wystarczyła miednica i to raz w tygodniu przed kościołem.
Teraz z przyczyn losowych macie się zadawac z ta pierwszą, dlaczego wam przeszkadza ze bierze kąpiel dwa razy dziennie?

Po to Krzesiny i Łask mają nową płytę :)
I jeszcze jedno
Skoro w MiG'u 29 zlikwidowano zasłony to na czym polega jego dostosowanie do gorszych lotnisk?
Moze na tym ze ma koła przedniego podwozia przed wlotami???
To z pewnością zmniejsza ryzyko dostania się do tuneli wlotowych ciał obcych :))))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacni panowie Bombel i Czwartosz nie można kulturalniej ?
Amerykańskie - więc nie można krytykować i wątpić panie Czwartosz ?
Co to za jakieś nieprecyzyjny termin leśna przecinka" ?

Z innej beczki
fińska Patria" też miała spełniać w przetargu nasze warunki - a potem się okazało że różne kwiatki powychodziły, łącznie z tonięciem w basenie - po cichutku zmieniono SIWZ, co zresztą było przedmiotem sporej aferki, którą skrzętnie MON tuszował. A niby taki fajny pojeździk.

I kończąc raz jeszcze więcej kultury Panie Czwartosz -
Bo na razie to chamskie mentorstwo.

Panie Nowotny - wiem co latało w Korei, i czytałem także inne rzeczy niż amerykańską propagandę sukcesu.
Panu też polecam poczytać, nawet poszukać w necie inny od amerykańskiego punkt widzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrafilem w necie na takie porownanie miga i efa

Dwie sztandarowe produkcje dwóch mocarstw po przeciwnych stronach żelaznej kurtyny. Porównajmy. F-16 ma jeden silnik (w Migu są dwa), jest mniejszy (15 m dł.), lżejszy, generalnie zwrotniejszy i bardziej uniwersalny. Ma większy zasięg (do 3,9 tys. km), może tankować w powietrzu i zabiera większy ładunek. Ma też lepszą widoczność z kabiny niż Mig. Pilot F-16 w przeciwieństwie do swojego rosyjskiego kolegi może spokojnie spojrzeć, czy ktoś mu nie siedzi na ogonie. Sokół jest też superwygodny w obsłudze dla pilota. Ale i radziecka maszyna (17,3 m dł.) zaprojektowana bardziej do osłony wojsk i obiektów na własnym podwórku niż do wykonywania dalekich misji ma swoje plusy. Amerykańscy piloci, którzy podczas wspólnych ćwiczeń z Niemcami na Sardynii w 1995 r. przesiedli się na migi, byli zaszokowani ich zwrotnością przy mniejszych prędkościach. Zwracali też uwagę na moc, system termicznego naprowadzania rakiet powietrze-powietrze i możliwości systemu celowania w hełmie pilota. Mig w przeciwieństwie do F-16 nie wymaga płaskiego pasa startowego i może lądować na lotniskach polowych. A wady? Słaba ergonomia i skomplikowana aparatura. - Trzeba chyba być ośmiornicą, żeby to wszystko obsłużyć - podsumował jeden z Amerykanów. Który samolot wygrałby w bezpośredniej walce? Pewnie zdecydowałyby umiejętności pilotów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Acer
Ja nigdzie nie wątpie ze Pan nie wie co latało w Koreii. Ja się tylko zastanawiam co ma wojna koreańska do F16??
Nie wiem też czy prezentuje jakąkolwiek propagande. Odnosze wrażenie ze zadałem Panu niezbyt wygodne pytania na które poprostu nie potrafisz Pan odpwiedzieć a które wynikają z Pańskich własnych wypowiedzi :)
Ja się Pana grzecznie pytam bo Pan tu podajesz jakies ciekawostki o genialnych jak mnienam rozwiązaniach technicznych ale nic o efektach ich pracy :)
Chyba ze to miał byc popis posługiwania się klawiaturą połączony w wyrazeniem niechęci do teguo samolotu w myśl zasady jest do d..py - bo tak!!!"
Niemartw się Pan - nikt panu nie każe tym złomem latać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo mister Novotny - epoki wojny koreańskiej użyłem jako antytezy pana Bombla, który przyrzucił zdarzenia z Doliny Bekaa. Gdzie w obu miejscach walczył ze sobą sprzęt rosyjski i amerykański - chyba jednak nie pilotowany przez równorzędnych pilotów. W warunkach korei kiedy latali rosjanie nie wysługując się innymi rękoma sprzęt amerykański nie był taki cudowny i spadał masowo. Tyle.

Opinie krytyczne na temat F-16 to tylko spisek niezadowolonych frustratów ?
Dobrze, niech tak będzie. Pożyjemy zobaczymy na co wydaliśmy duuużą kasę.

Racja ja nigdy nie polecę, Pan pewnie też, inni najwyżej będą pewnego dnia zawiedzeni.
I wszystko z mojej strony na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowotny napisał:
Sa pewne standardy. Jeden wskakuje pod prysznic rano zeby czyściutki udac sie do roboty i wieczorem żeby równie czysty wskoczyć do łózeczka.
Innemu zaś wystarczy jak dokona tego raz w tygodniu.
Ten pierwszy ma elegancko wyposażoną łazienkę, drugiemu zaś wystarczy miednica.
Zakładając ze ten pierwszy człowiek to taka bardzo elegancka laseczka, a wy do tej pory zadawaliście się z taka mniej elegancką której wystarczyła miednica i to raz w tygodniu przed kościołem.
Teraz z przyczyn losowych macie się zadawac z ta pierwszą, dlaczego wam przeszkadza ze bierze kąpiel dwa razy dziennie?
-----------------------------------------------------------




Choć to trafne, to żeby było śmieszniej to wygląda to jeszcze odrobinę inaczej. Powinien to sobie obejrzeć towarzysz publicysta lotniczy-lektor PZPR, którego wieloletni wpływ na szare komórki czytelników widać w tym wątku jak w krzywym zwierciadle z dodatkowym rechotem zza zwierciadła. Ale jakoś towarzysza nigdy na DOL-u nie widziałem.

W Polsce na DOL-u największa histeria otacza to, co rzekomo jest na DOL wprost stworzone i co jakoby nie jest wymagające jeśli chodzi o nawierzchnię. Czyli MiG-29. Raz na Kliniskach myślałem, że pęknę ze śmiechu. Normalna procedura jest taka, że czyści się DOL tak, że można z niego jeść. Potem z karawanu kierownika lotów do drugiego karawanu w punkcie przyziemienia płyne rozkaz DOL zamknięty" i ludzka noga nie ma prawa stąpnąć na nawierzchnię lądowiska godzinę przed lądowaniami danego typu samolotu, ale zaraz po ich starcie przed następnym typem można przejść DOL-em od jednego karawanu do drugiego.

Ale jak mają lądować MiG-i-29 to DOL jest zamknięty od rana, nie można nawet na niego chuchnąć, pobocza DOL-u patroluje ŻW, a na pół godziny przed lądowaniem MiG-ów-29 kierownik lotów, niejako łamiąc swój własny rozkaz, idzie całym DOL-em od stanowiska obsługowego samolotów do karawanu w punkcie przyziemienia i osobiście przegląda DOL, czy tam przypadkiem coś się jednak nie wypsnęło spod maszyn czyszczących. Czyli obrządek bizantyjski nieznany dla MiG-ów-21 -23, Su-20, Su-22, Iskier i wszystkiego innego. W tym czasie można by już przegrać nowoczesną wojnę zanim po tylu godzinach czyszczenia i sprawdzania czystości pasa ktoś zezwoli MiG-om-29 na lądowanie na DOL-u.


:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się Pan Acer zdenerwował bo jakichś dziwnych zwrotów uzywa :)mister". A może to taka forma zakumania :)
Ale wracając do tematu, może nam tu mister" Acer wytłumaczysz w jaki sposób wybitny człowiek radziecki miałby sobie poradzić w dolinie Beka dosiadając MiGa podczas gdy naziemne systemy wykrywania i naprowadzania przestały istnieć albo zostały zmuszone do przerwania pracy?

Panie Woytas
Nie przyszło Panu do głowy ze zwrot o bym musiał niektórych wyprostować" jest jakiś taki mało elegancki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza znowu pisać.
Nie można zostawić bez komentarza takich głupot jakie wypisuje senectus.
Chłopie zastanów sie co piszesz potem zastanów się jeszcze raz a potem na wszelki wypadek wyrwij klawiature z komputera.
Na razie dygresja:
Ponoć w jednym z alianckich dywizjonów w Anglii w breefingroomie był napis na ścianie - czasami lepiej milczeć i pozwolić innym mysleć że jest się głupcem niż otworzyć usta i rozwiać wszelkie wątpliwosci"

Senectus zastanów sie raz jeszcze coś ty chłopie za brednie napisał. Żaden podkreślam żeden samolot z napędem odrzutowym w tym kraju nigdy nie lata z lotnisk polowych. Nikt nie jest tak bezgranicznie głupi aby próbować startu z lotniska polowego. Nawet najleższe obecnie Iskry startują zawsze z betomu (lub z dwa razy do roku z DOLu) Współczecne samoloty mogą kozystać wyłącznie ze stałych lotnisk (DOLu też nie wybuduje sie już po wybuchu konfliktu.

Porównania Mig-a do F-16 to jedynie amatorska zabawa ludzi którzy nic z lotnictwem nie mają wspólnego albo też nie maja jakiejkolwiek zdolności do analizy powszechnie znanych faktów.
Mig-29 czy się to komuś podoba czy nie zatrzymał sie na poziomie techniki z okresu pierwszej wojny w zatoce. Inne nowoczesne wersje tego samolotu pozostaja jedynie prototypami (chyba dopiero w zeszłym roku Rosjanie przyjęli na stan wojenno-wozdusznych-sił pierwsze seryjnie zmodernizowane Migi-29). Inne modernizacje np. w Niemczech ograniczyły sie do zmiany aparatury radiowo-nawigacyjnej i przystosowaniu samolotów do poruszania się w cywilnej przestrzeni powietrznej. Udało sie także odejść Niemcom, i to nie w całości od eksploatacji samolotów w 100% według resursów. To wszystko!!!!!
Do dnia dzisiejszego nie było skokowego wzrostu zdolności bojowych tego samolotu.
Przeciwnikami Irackich Migów w pierwszej wojnie mogły być F-16 w wersji powiedzmy Block 20. Jedyne co udało sie irackim Migom to uciec do Iranu. Mig-29 pozostał w zasadzie do dzisiaj tym samym samolotem. Natomiast F-16 Block52+ dzieli od Block20 przepaść porównywalna do różnicy pomiędzy Mig-21PF a Mig-21Bis, albo nawet większa.

pzdrwm
bombel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mig mial przewage na efem- naprowadzanie rakiet na podczerwien przy pomocy hmm glowy(wiadomo o co chodzi :P ) - w naszej wersji zostalo to poprawione, gama uzbrojenia 16 jest zdecydowanie wieksza niz miga 29 i tak jak pisze bombel wszelkie migi w WWF sa w fazie prototypu- jednostkowej produkcji.
Ale nie zmienia faktu, ze platowiec miga ma swoje zalety - w trakcie bliskiej, bezposredniej walki mig jest zwrotniejszy, szybszy posiada 2 silniki (strasznie zreszta kopcace)- Tylko, ze w przypadku przewagi lotniczje tak jak mialo to miejsce w trakcie ostatnich konfliktow migi zostaja slepe i gluche i jakakolwiek ich przewaga nie ma szans sie objawic :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Nowotny- staram sie w swoich wypowiedziach w zaden sposob nie obrazac osoby z ktora prowadze dialog- nawet takiej ktora stara sie mnie sprowokowac. Ale jako moderator tego forum mam takie prawo a nawet obowiazek by przypomniec, ze denerwowanie czy tez prowokowanie mnie moze sie skonczyc dla tej osoby w sposob nie mily.
Wiec
Nie draznic rekina- ja potrafie sie przyznac do winy, niewiedzy, bledu-ale nie ktorzy sa zarozumiali i napompowani powietrzem. Kazde upomnienie traktuja jako gwalt na demokracji.
Moge im te powietrze upuscic- ale ja tego nie chce- prowadzmy kulturalna rozmowe, dyskusje ba nawet sprzeczke. Badzmy ludzmi na wysokim poziomie ale nie badzmy burakami
Mam nadzieje ze zrozumial Pan moja wypowiedz- jesli nie to trudno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - popracują i Rosjanie i jeszcze oko zbieleje.
Panie Novotny nieliczne pojedynki Rosjan na swoim sprzęcie ze sprzętem amerykańskim też miały miejsce w warunkach równych szans - i samoloty amerykańskie wtedy nagle zaczęły spadać - nie tylko wykpiwany sprzęt rosyjski. Więc może odrobinę szacunku dla Rosjan

-----

A tak będziemy utrzymywać linie produkcyjne i zatrudnienie zakładów w USA przed zamknięciem przez jakieś kilka lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postarm sie przy pomocy mojego ograniczonego slownictwa technicznego- wskaznik naprowadzania(?) znajduje sie na helmofonie i obracajac glowa pilot moze nakierowywac rakiete r-60 w zakresie bodajze 60 stopni od osi samolotu na cel(wartosci nie pamietam dokladnie) . Pilot nie musi nakierowywac calego samolotu by wystrzelic rakiete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie