Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

jakubek

Tankietka w Modlinie

Recommended Posts

Na jednym ze zdjęć ze znanej serii kolorowy wrzesień" widać tankietkę służącą jako pomnik w Modlinie. Jest to ietypowy" egzemplarz z kołem napędowym z tyłu.
Mam pytanie czy jest to TK2? A jeżeli tak to czy były inne egzemplarze tego modelu?
Może ktoś posiada jakieś inne zdjęcia tego pojazdu.

Jeżeli ten temat już się pojawił to bardzo przepraszam i proszę o link do niego

Share this post


Link to post
Share on other sites
To chyba TK-3 tylko cała wieża jest odwrucona i zamontowana o 180 stopń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TK nie miały wieży, żeby ją po prostu odwrócić. Więc jeśli jest to TK-3 to musi mieć odwróconą całą nadbudówkę. Tylko czemu miałoby to służyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przedwojenne zdjęcie pomnika. Ładne i ostre.
http://www.buka.livenet.pl/snews/zdjecia/centrum_wyszkolenia_broni_pancernych/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mam pojęcia!!!W ,,POJAZDACH WOJSKA POLSKIEGO 1939 '' nic nie ma o takim dziwolągu.Może ktoś coś wie więcej. pozdro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bo to nie jest TK-3 tylko TK-1 lub TK-2
kltory mial odwrócony uklad napedowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest TK-1, ale cała modernizacja to zamknięcie przedziału bojowego od góry pancerzem, więc nie przesadzajmy. Po prostu TK-1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No nie tak do końca.
Czołgi zamówione w marcu 1930 (numery rejestracyjne 6006TK i 6008TK) otrzymały oznaczenie TK wz.30".
Czołgi zmodernizowane wg projektu z września 1930 (numery rejestracyjne 6006TK, 6007TK i 6008TK) otrzymały oznaczenie TK wz.31"
Zamówienie do PZInż. występuje oznaczenie Czołg X"
Oznaczenie TK-3 pojawia się dopiero 14.07.1931, gdy Szef Sztabu Głównego WP oficjalnym przyjął do uzbrojenia nową tankietkę wzorowanej na 6007TK. Należy przypuszczać, że mniej więcej w tym okresie dopiero pojawiły się również oznaczenia TK-1 i TK-2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajnie, a czołg 6007TK to jakie miał oznaczenie? wz.30a???

Ludzie czytajcie teksty ze zrozumieniem...........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dwa czołgi zamówione w marcu 1930 (numery rejestracyjne 6006TK i 6008TK) otrzymały oznaczenie TK wz.30".

Dwa czołgi zmodernizowane wg projektu z września 1930 (numery rejestracyjne 6006TK i 6008TK) oraz trzeci zmówiony egzemplarz (6007TK) otrzymały oznaczenie TK wz.31"

Akagi czytaj teksty ze zrozumieniem...........

Share this post


Link to post
Share on other sites
eeeeeeeeeeee ... egzemplarz zamówiony PÓŹNIEJ dostał numer pomiędzy egzemplarzami wykonanymi w środku ?????????????

eeeeeeeeeeeeeeeee, nie ma wiecej pytań :)))))))))))))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak już Panowie przeszli na dziecięcie czepianie się słówek, to ja się zapytam Akagiego:
A kto napisał, że 6007TK zamówili później?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiaaaaa......

TK-1 (60006TK), TK-2 (60008TK), TK-3 (60007TK) tak konsekwentnie w kilku swoich publikacjach przedstawia numery rejestracyjne prototypowych TK’esów Janusz Magnuski - nie przeczę, że ów brak ciągłości jest zastanawiający...
No ale, jak powszechnie wiadomo Janusz Magnuski to nie mający pojęcia o istocie rzeczy cienias, którego kolega Akagi bez wysiłku zagnie paznokciem małego palca... Dlatego też z pokorą i w milczeniu będę odtąd oczekiwał na solidnie udokumentowane argumenty kolegi Akagi, które rozniosą w pył niedorzeczności tego niby eksperta od polskiej broni pancernej.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patron, no przecież nie męczę się tłumaczeniem, że to nie do końca tak było ...... nie meczę się bo po co. Przeecież jestem głupi i narwany, prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak wiadomo, Magnuski przedstawia numery trzech pierwszych tankietek tak, jak wyżej zacytowano i odmiennie od Komudy (TK-1 - 6006, TK-2 - 6007, TK-3 - zapewne 6008). Koledzy, którzy w przeciwieństwie do ogółu coś wiedzą, ale ograniczają się do puszczania aluzji i półsłówek twierdzą, że Magnuski (jak zwykle) nie ma racji. Ale dlaczego w takim razie czołg z namalowanym numerem 6007 w monografii Karaluchy przeciw panzerom" jest identyczny z późniejszym TK-3? Czyżby to był aż tak gruntownie przebudowany TK-2, z całkiem nowym kadłubem?.. Czy można liczyć na uchylenie tajemnicy odnośnie numerów 6007/6008?...

PS. na szczęście nie tylko Magnuski jest omylny - Komuda pisał o przeniesieniu napędu TK-1 na przód, z czym kłócą się, na szczęście istniejące, fotografie takietki na pomniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information