tasiek Napisano 11 Grudzień 2004 Autor Napisano 11 Grudzień 2004 jak w temacie niestety jest w fatalnym stanie Nie znam się na broni krótkiej więc pytam fachowców
danieloff Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 Na 1000% Browning FN M.1900. Kiedyś takiego miałem:-) W książce Fredericka Myatta Pistolety i rewolwery" jest napisane, ze podobno z takiego modelu broni serbski student Gawrilo Prinzip zastrzelił habsburskiego Arcyksięcia Ferdynanda w Sarajewie w 1914 roku.Pzdr.Daniel
DTH Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 To porownaj, nie trudno znalezc w necie, pierwszy link z brzegu, jaki znalazlem.http://world.guns.ru/handguns/hg117-r.htm
danieloff Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 Najciekawsze w nim jest, że gniazdo sprężyny oporopowrotnej miał umieszczone nad lufą. Sam zamek też dziwaczny. Używany podczas I WW jako broń osobista oficerów.
DTH Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 Tak, to dosc oryginalne rozwiazanie, sprezyna ta nie dosc, ze umieszczona nad lufa, to spelniala podwojna funkcje sprezyny zarazem powrotnej, jak i uderzeniowej.Model ten mial tez polaczona ze szkieletem na stale lufe.Dla mnie pokraka, ale jesli wziac pod uwage, ze byl to pistolet bedacy rozwinieciem modelu z 1897 roku, to i tak calkiem zgrabny wynalazek, jak na tamte czasy.
jacenty2004 Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 To że zgrabny to nic biorąc pod uwagę, że po wprowadzeniu na rynek był hitem i naśladował go kto tylko mógł produkowano nawet rewolwery przypominające zewętrznie ten pistolet dla mniej zamożnych kupujących.
luger Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 DTH porównałem z linkiem i masz rację. Gratuluję znajomości tematu jestem pod wrażeniem. Najstarszą FNkę jaką znam to 1910. Pozdrawiam Luger.