Radeg4x4 Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 WitamPopieram kol. Piotrka co do zawieszenia. Gumy między zwoje spreżyn niebardzo zdają egazmin testowane w kadecie i tak jak dobijało to dobijało dalej, dopiero zmiana sprężyn na sprężyny z Opla omegi przyniosła widoczne efekty więc prędzej zalecił bym zastosowanie podobnych sprężyn tylko mocniejszych ale bez przesady i dopiero jakieś oponki o wyższym profilu, ale nadal to będzie autko do jazdy po czarnym. Miałem podobny problem w Gazie ale tam zawieszenie na resorach, a te pod cięższym silnikiem i racji wieku też siadły mi z jednej strony(ponoć w gazach to norma:)). Kupno owych"-tzn orginalnych było nierealne wszystko kiedys siądzie dopiero kolega jechał do jakiejś firmy dorobić też resory to dałem mu swoje aby je ktoś zobaczył no i tak dorobiono mi mocniejsze główne piórka i po złożeniu mucha nie siada, a wyszło nawet taniej niż bym kupił jakieś używane orginały i wysoko autko stoi tak jak powinna stać terenówka.
adalbert7 Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 no a te podkładki między kielich a sprężyne?
Piorek Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 Wyzsza opona to zysk 5-10% w zaleznosci od konstrukcji auta, mozna sprobowac tez twardsze sprezyny oraz amortyzatory np. gazowki, tyle ze bez przesady bo na dziurach w asfalcie powypadaja plomby z zebow.Wlasnie zastanawiam sie jak nieco podniesc swoje Volvo - zostaje przy oponach!
wilzken Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Ten jest idealny na wykopki. Mógłby jednak mniej kosztować, góra 1/3 tej kwoty...http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=90305736
Khorne Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 Hmmm jako mechanik samochodowy pasjonujący sie jazdą w terenie i od niedawna wykopkami polecilbym terenówke Suzuki samuraj to maluch na wiekszych kołach ciasno a w trasy beznadzieja znajomy posiada Opla Monterey gorąco polecam. Silniki dizla od 2,5 l do 3,1 marki Isuzu mocne oszczedne i trwale zawieszenie super, komfortowe i wysokie świetny samochud do jazdy na trasy oraz w teren
gocha1966 Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 sprawdzonym samochodem napewno jest daihatsu feroza II bardzo zwrotny i mocny ,po złożeniu tylnych siedzeń jest dużo miejsca na znalezione fanty ,można także doczrpić przyczepkę bo samochód ma hak
Radeg4x4 Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 WitamPodsumowując krótko to idealnego auta niema dla poszukiwacza. Jeśli ktoś ma przejechać 200 km do miejsca poszukiwań napewno nie będzie zachwalał terenówek droższych lub tańszych w których często warunki na dłuzszą mete mogą być męczące lecz z drugiej strony takie samochody lepiej radzą sobie w terenie w dojeździe do trudniejszych miejsc gdzie zwykłą osobówką by nie dojechał tylko by musiał człowiek na pieszo lecieć, niemówiąc o móżliwościach wpakowania większej ilości skarbów" odnalezionych po długich i wyczerpujących poszukiwaniach. Trche sie pasjonuje także jazdą w terenie więc wiem co potrafi uterenowiona osobówka a co auto przystosowane do jazdy w terenie. Pozdrawiam radek
VanWorden Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Witam!Radek, może i super-uniwersalnego nie ma, ale można nieźle się zbliżyć do ideału:) Ja używam VW Transportera T3 w wersji Syncro. Zalety: wjedzie w każdy teren (to terenówka z blokadą mostów a nie T4 gdzie Syncro już jest tylko anty-poslizgowe), miejsca mnóstwo, zabieram 8 osób i full sprzętu, w razie potrzeby mogę w nim spać, gotować i używać jako bazy, wygodny na dalekie podróże, z racji zastosowania silnika dieslowskiego, także bardzo ekonomiczny.. No i oczywiście można je kupić w bardzo rozsądnej cenie:) Tak więc do poszukiwań zdecydowanie polecam T3 Syncro.PozdrawiamVW
Romo Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 Ja na poszukiwania jeżdżę podkręconym" maluchem, naprawdę super chodzi po wszelkich dziurach, błocie itp, nigdy mnie nie zawiódł jak na razie.Podróżuję sam więc sprzętu biorę ile chcę, wszędzie o" wjedzie, zaparkować można gdzie sie chce, jak coś nawali łatwo można naprawić, na jesień mam zamiar trochę go przerobić : podnieść jeszcze bardziej i wystylizować na militarkę" :-)A właśnie zna ktoś moze stronki na których są jakieś zdjatka kubelwagena" ale tej wersji pływającej ?pozdrawiam romek
idol Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 Witam!Romo-linku ci nie wrzuce,ale gdzies go widzialem na,,Operacja Poludnie'',albo wrzuc w Google ,,vw schwimmwagen''-bedzie dokladniej;)pzdr.idol
m72 Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 no dobra, widze że smurai nie wygodny w długie trasy ,ale jak długie, i czy np. trzech facetów po 120kg żywej wagi, wogóle wejdzie do tego auta.Ktoś jest wstanie odpowiedzieć bo planuje kupić takie auto na wykopki.pozdrawiam
MILITARY Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 Witam intersuje mnie suzuki samurai ile takie autko kosztuje???
Khorne Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Suzuki Samuraj kosztuje od 5 do 15 tys zalezy od roku prod i stanu. Najlepszy silnik to 1.3 na mono wtrysku, produkowany po 1993 r. co do pojemności to w sumie jest to auto na 2 osoby i troszke sprzętu. jesli chodzi o tylne siedzenie to mniej wiecej jak maluch tylko jeszcze mniej wygodne :Pautko i dealne dla 2 osob w niedalekie wyjazdy postaram sie zamiescić jakies fotkiPozdro
Khorne Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Jak joz mowiłem autko niezadoze ale w terenie spisuje sie nieźle no i części niedrogie najlepjej sprowadzic z niemiec te w polsce są bardziej zużyte, samurajem bez przerubek mozna smiało ładowac sie w ciezkie lesne drogi itp. pod warunkiem posiadania dobrych kół, na orginałnych ślizga sie na mokrej łące :\\
m72 Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Khorne- widać że mało miejsca z tyłu, myślałem o takim co jest zabudowany alszanka", tan też taki mały jest z tyłu???
Khorne Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Co dop 1.4 cto niedam sobie nawet małego palca uciąć :P po prostu niewiem, osobiscie miałem do czynienia z poj. 1.1 i 1.3 co do mjejsca z tyłu to po wymontowaniu siedzenia jest go sporo na sprzęt i znaleziska o wygodzie i mjejscu dla 3 pasażera zapomnij najgorszego wroga bym nieposadził mając zamiar jeżdzic po terenie jak pisalem w czesniej tak jak w maluchu tylko mniej wygodnie i bardziej trzęsie
Khorne Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 tylna kanapa"umownie to tak nazweijmy jest mała twarda i niewygodna, wiem bo pare razy na niej siedziałem. Masakra. wóz dla max dwóch osób. Postaram sie dodac jakes foto środka ale nieobjecuje bo z of-roadu zrezygnowałem na rzecz poszukiwań. Gdyby ktos miał jakies pytania względem samochodoiw służe pomocą mail devil-belzebub@wp.pl
hesus Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 To ciekawe, ale zdalem sobie wlasnie sprawe, ze auto na co dzien, kupilem sobie pod katem wykrywacza. Terenowe ow korzz. Jesli przymkniesz oko na pewne niedoskonalosci takich atu [oczywiscie w porownaniu cenowym do CC] to musisz liczyc sie z dosc niskim komfortem jazdy, drogimi oponami, wyzszym spalaniem. W zamian masz auto nie do zdarcia [jesli kupisz na wejsciu zadbane].Ktos z forum polecal Samuraia - to pancerka i to tania, ale mala i dosc niewygodna. Za to przejezdza tam, gdzie wiele asowych" terenowek utknie. Wada - maly silnik, tam gdzie potrzeba momentu musisz nadrabiac predkoscia... Plus to cena.Uwaga na blachy, lubia gnic, no ale w terenowym wazna jest rama, ta musi byc OK.Dalej, tak na szybko polecam: Daihatsu Rocky [fajny silnik 2.8 td], Toyota Land Cruiser 70 [niezawodnosc], Nissan Patrol i Terrano I i II [tanie czesci, popularny]. Nienajgorsze tez są Pajero I i Land Rovery. Ew. Frontera, ale jak to z Oplem, standardowe elementy nie wytrzymuja terenowego stylu jazdy [czyt. szybkiego].Coz, z autami jak z wykrywaczami, temat rzeka, kazdy ma jakies wady i zalety, poszukaj na: www.rajdy4x4.pl www.wyprawa4x4.plZ tego co kiedys zagadnalem na rajdach, wielu posiadaczy terenowek obcuje z wykrywaczem [lub na odwrot :D ]Powodzenia w wyborze.PS.Dodam, ze moj pierwszy 4x4 byl to Nissan Terrano II'93, krotki, 2.7 td i byl jak dla mnie swietnym samochodem do rozpoczecie przygody z offroadem. Zaden osobowy nawet nie mogl sie rownac z jego mozliwosciami, a jest to naprawde terenowka uwazana za przecietna [ze wzgledu na niezalezne zawieszenie z przodu].
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.