Skocz do zawartości

Zaginiona Pantera...


Gość Witek Cisłak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Hmmm...Forteca - zdajesz sie mnie przekonywac.Nawet nie tyle samym wygladem - naprawde nie mam zbyt wiele czasu na doglebna analize - ile informacja o ich liczbie.To MOGA byc wozki transportowe do 220mm.Na pierwszy rzut oka ie widze wiekszych roznic,a wyglada na to, ze na zdjeciach sa TRZY zestawy.Wozki do transportowania luf wygladaja na identyczne z polskimi (procz opon).Ale, jak pisalem - jedna firma je produkowala.Wiekszych roznic w ich konstrukcji i wygladzie na 90% nie bylo(nie mam zdjec zestawow marszowych Skody by porownac).
Pozdrowienia
Grendel
Napisano
Polsmol,
Te wozki od Skody to niestety nie moi znajomi:( Oni byli az za kolem polarnym.Niestety o zadnych polonikach wsrod ich znalezisk nie slyszalem.
A co do tego, jak pzrywiezc: hmmm...w sumie proste - trzeba sprawdzic kto jest wlascicielem gruntow, pzreprowadzic rozmowy wstepne z wlascicielem, zgromadzic pieniadze na wydobycie i transport, zalatwic zgode Norwegow (a nie sa oni czlonkiem UE, jak mi sie wydaje), wydobyc, przetransportowac do skladu celnego, zaladowac w wynajete kontenery, dostac zgode wywozowa, zalatwic papiery wwozowe do PL i juz pozniej tylko oplacic cargo na statku do kraju.Drobiazg.
Nie orientuje sie, jak wyglada strona prawna wywozu z Norwegii, ale mozna to zrobic, to pewne.Za ile - nie wiem.
Pozdrowienia
Grendel
Napisano
Warto zaznaczyc ze te przyczepy od 35 lat spoczywaly na dnie rzeki! Wydostaly sie na swiatlo dzienne tylko dlatego ze tama na rzece jest remontowana i poziom wody sie znacznie obnizyl. Jesli te przyczepy nie zostaly jeszcze wydobyte, zdjecia umieszczono na tamtym forum w lipcu, to moga znow byc pod woda! Chociaz autor zdjec wspomina ze zainteresowalo sie nimi miejscowe muzeum.

Rafal
Napisano
Z rewelacją bym nie przesadzał. Na razie nie wiemy skąd pochodzi ten tabor. Nietrudno się domyśleć, że Skoda produkowała podobny dla różnych dział. No i przede wszystkim są różnice w stosunku do taboru polskich moździerzy. Mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni.

Pzdr,

jotes
Napisano
Jotes,
Dzis wieczorem popatrze na zdjecia wnikliwiej - najwyzej krocej pospie...Woz transportowy lufy wyglada bardziej niz podobnie na pierwszy rzut oka.Wozki loza maja wyglad zblizony, ale to wlasnie one wymagaja wnikliwszej analizy, bo roznice chyba sa.Oponami sugerowac sie nie ma co.
Pozdrowienia
Grendel
Napisano
Jutro postaram sie wrzucić tu zdjecie naszego wózka z lufą 22 cm via Bundesarchive (wrześniowe) - wygląda identycznie. Tych 22 było mało - tylko naszy i jugosławiańskie, i tylko nasze trafiły do Norwegii. nawet liczba sztuk się zgadza.

Więcej informacji jutro, skandynawscy przyjaciele uruchomieni.
Napisano

To co ja widze, to ZESTAW TRANSPORTOWY mozdzierza 220 mm Skoda(jednego mozdzierza, nie trzech!) składajacy sie z trzech przyczep identycznych z do przyczep polskich. Masywy gumowe na kołach sa innego typu niz polskie, ale to nic nie znaczy (nie opony, bo to sa masywy lub pustaki - jak sie nie pomaca, to sie nie odrózni, ale z pewnoscia nie opony).Dla porownania foto polskiego podwozia do lufy.....

Napisano
Przestaje szukac. Pamiec mi podpowiada, ze gdzies mam zdjecia jaszczy (podwozie podobne) ale nie moge znalezc, a zbyt slabo je pamietam, zeby madralowac....
Napisano
O ile sie nie mylę to w filmie Feldzug in Polen" jest kilkusekundowe ujęcie transportu skodzianek na tych wózkach. Jak ktos ma ten filmik to niech sobie zerknie od ok. 10 minuty i 30 sekund.
Pzdr
Napisano
Adam,
Bez przesady z tym jednym zestawem.Moze jestem slepy, ale na przedostatnim zdjeciu widze wyraznie TRZY jednostki marszowe do transportu luf,TRZY do transportu podloza i
SZESC polowek transportowych loza-kolyski-oporopowrotnikow.Nie ma przyczep amunicyjnych (jaszczami bym ich chyba nie nazywal - nieco inna byla ich konstrukcja), ale tych przeciez brakowalo.Moze te zestawy byly wyposazone w amunicyjne ciezarowki PF?
Oderwalem sie od pracy...Przyjze sie teraz zdjeciom dokladniej.
Pozdrowienia
Grendel
Napisano
Zgadzam sie z przedmowcami - to sa jednostki transportowe 220mm mozdzierza wielkiej mocy.TRZY zestawy, co by sie zgadzalo z iloscia przytoczona przez Fortece.Dla mnie - rewelacja sezonu!
Pozdrowienia
Grendel
Napisano
Aha - oczywiscie nie sa to opony (jak pisalem), a masywy.Identyczne naciecia bieznika sa na kolach zestawu, ktory bral udzial w probach C7P w Puszczy Kampinoskiej(Jotes - chyba Ty o tym juz pisales - nie chce mi sie sprawdzac w tej chwili), wiec pewnie nie byl to jedyny egzemplarz z tego typu ogumieniem.
Pozdrowienia
Grendel
Napisano

Adam!
Ja wiem, ze u Ciebie byl srodek nocy, ale bez przesady...Ja niestety nie skonczylem jeszcze swojej dzisiejszej pracy, wiec nie mam czasu bawic sie w robienie lepszej grafiki.Popatrz uwaznie i policz.
Milego dnia
Grendel

Napisano
Czyżbyś miał rację Grendel, jeśli tak, to tym bardziej jest to rewelacyjne znalezisko. Gdyby to były trzy zestawy, to może jest szansa aby podzielili się nimi zainteresowani bez szkody dla wszystkich.
Pzdr
Bodziu
Napisano
Forteca,
Ja nadal jestem sceptyczny, ale coraz mniej;o)
BTW - jakie byly losy jugoslowianskich 220-tek?
I jeszcze jedno - ma ktos zdjecia zestawow marszowych 240-tek Skody?
Cholera - ide spac...Dokoncze prace rano.
Milego dnia
Grendel
Napisano
Jugosławiańskei nie były na stanie armi niemieckeij - tyle wiem. Zdjęcia 240 mam, marszowe też - zupełnie co innego (muszę sie pozbierać i tu powklejać...). zresztą te przepadły chyba pod Leningradem.
Napisano
Zostają jeszcze tajemnicze 21 mrs(t).
Coraz bardziej jestem przekonany co do tego, że te zatopione wozy pochodzą jednak z Polski.
Kwestię opon można wyjaśnić, że nie są to zestawy z jednostek, tylko wcześniejsze, poddawane próbom.

Pzdr,

jotes

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie