Forteca Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 przy okazji...HKB 47/ 977 Hetlefloten ( 585 ) Originally placed at Kroken in July 41 equipped with 22 cm Polish mortars.
Grendel Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Hmmm...Forteca - zdajesz sie mnie przekonywac.Nawet nie tyle samym wygladem - naprawde nie mam zbyt wiele czasu na doglebna analize - ile informacja o ich liczbie.To MOGA byc wozki transportowe do 220mm.Na pierwszy rzut oka ie widze wiekszych roznic,a wyglada na to, ze na zdjeciach sa TRZY zestawy.Wozki do transportowania luf wygladaja na identyczne z polskimi (procz opon).Ale, jak pisalem - jedna firma je produkowala.Wiekszych roznic w ich konstrukcji i wygladzie na 90% nie bylo(nie mam zdjec zestawow marszowych Skody by porownac).PozdrowieniaGrendel
polsmol Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Czyli amy kolejną rewelacje??! Grendel. Zapytaj kolegów jak tościągnąć do Polski ;-)
Grendel Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Polsmol,Te wozki od Skody to niestety nie moi znajomi:( Oni byli az za kolem polarnym.Niestety o zadnych polonikach wsrod ich znalezisk nie slyszalem.A co do tego, jak pzrywiezc: hmmm...w sumie proste - trzeba sprawdzic kto jest wlascicielem gruntow, pzreprowadzic rozmowy wstepne z wlascicielem, zgromadzic pieniadze na wydobycie i transport, zalatwic zgode Norwegow (a nie sa oni czlonkiem UE, jak mi sie wydaje), wydobyc, przetransportowac do skladu celnego, zaladowac w wynajete kontenery, dostac zgode wywozowa, zalatwic papiery wwozowe do PL i juz pozniej tylko oplacic cargo na statku do kraju.Drobiazg.Nie orientuje sie, jak wyglada strona prawna wywozu z Norwegii, ale mozna to zrobic, to pewne.Za ile - nie wiem.PozdrowieniaGrendel
Gość Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Warto zaznaczyc ze te przyczepy od 35 lat spoczywaly na dnie rzeki! Wydostaly sie na swiatlo dzienne tylko dlatego ze tama na rzece jest remontowana i poziom wody sie znacznie obnizyl. Jesli te przyczepy nie zostaly jeszcze wydobyte, zdjecia umieszczono na tamtym forum w lipcu, to moga znow byc pod woda! Chociaz autor zdjec wspomina ze zainteresowalo sie nimi miejscowe muzeum.Rafal
jotes Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Z rewelacją bym nie przesadzał. Na razie nie wiemy skąd pochodzi ten tabor. Nietrudno się domyśleć, że Skoda produkowała podobny dla różnych dział. No i przede wszystkim są różnice w stosunku do taboru polskich moździerzy. Mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni.Pzdr,jotes
Grendel Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Jotes,Dzis wieczorem popatrze na zdjecia wnikliwiej - najwyzej krocej pospie...Woz transportowy lufy wyglada bardziej niz podobnie na pierwszy rzut oka.Wozki loza maja wyglad zblizony, ale to wlasnie one wymagaja wnikliwszej analizy, bo roznice chyba sa.Oponami sugerowac sie nie ma co.PozdrowieniaGrendel
Forteca Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Jutro postaram sie wrzucić tu zdjecie naszego wózka z lufą 22 cm via Bundesarchive (wrześniowe) - wygląda identycznie. Tych 22 było mało - tylko naszy i jugosławiańskie, i tylko nasze trafiły do Norwegii. nawet liczba sztuk się zgadza.Więcej informacji jutro, skandynawscy przyjaciele uruchomieni.
Grendel Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Forteca,Czekam niecierpliwie;o)Ze swojej strony rozpuscilem juz tez pytanie o to znalezisko.Moze Ktos bedzie cos wiedzial blizej.Grendel
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 To co ja widze, to ZESTAW TRANSPORTOWY mozdzierza 220 mm Skoda(jednego mozdzierza, nie trzech!) składajacy sie z trzech przyczep identycznych z do przyczep polskich. Masywy gumowe na kołach sa innego typu niz polskie, ale to nic nie znaczy (nie opony, bo to sa masywy lub pustaki - jak sie nie pomaca, to sie nie odrózni, ale z pewnoscia nie opony).Dla porownania foto polskiego podwozia do lufy.....
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 z podwoziem kołyski troche gorzej, bo gorszy stan zachowania...
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 dobrej jakosci zdjecie podwozia do przewozu podstawy gdzies mam, ale noc juz ciemna, wiec tylko takie..
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 Przestaje szukac. Pamiec mi podpowiada, ze gdzies mam zdjecia jaszczy (podwozie podobne) ale nie moge znalezc, a zbyt slabo je pamietam, zeby madralowac....
Adolpho87 Napisano 11 Sierpień 2004 Napisano 11 Sierpień 2004 O ile sie nie mylę to w filmie Feldzug in Polen" jest kilkusekundowe ujęcie transportu skodzianek na tych wózkach. Jak ktos ma ten filmik to niech sobie zerknie od ok. 10 minuty i 30 sekund.Pzdr
Grendel Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Adam,Bez przesady z tym jednym zestawem.Moze jestem slepy, ale na przedostatnim zdjeciu widze wyraznie TRZY jednostki marszowe do transportu luf,TRZY do transportu podloza iSZESC polowek transportowych loza-kolyski-oporopowrotnikow.Nie ma przyczep amunicyjnych (jaszczami bym ich chyba nie nazywal - nieco inna byla ich konstrukcja), ale tych przeciez brakowalo.Moze te zestawy byly wyposazone w amunicyjne ciezarowki PF?Oderwalem sie od pracy...Przyjze sie teraz zdjeciom dokladniej.PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Zgadzam sie z przedmowcami - to sa jednostki transportowe 220mm mozdzierza wielkiej mocy.TRZY zestawy, co by sie zgadzalo z iloscia przytoczona przez Fortece.Dla mnie - rewelacja sezonu!PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Aha - oczywiscie nie sa to opony (jak pisalem), a masywy.Identyczne naciecia bieznika sa na kolach zestawu, ktory bral udzial w probach C7P w Puszczy Kampinoskiej(Jotes - chyba Ty o tym juz pisales - nie chce mi sie sprawdzac w tej chwili), wiec pewnie nie byl to jedyny egzemplarz z tego typu ogumieniem.PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Adam!Ja wiem, ze u Ciebie byl srodek nocy, ale bez przesady...Ja niestety nie skonczylem jeszcze swojej dzisiejszej pracy, wiec nie mam czasu bawic sie w robienie lepszej grafiki.Popatrz uwaznie i policz.Milego dniaGrendel
bodziu000000 Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Czyżbyś miał rację Grendel, jeśli tak, to tym bardziej jest to rewelacyjne znalezisko. Gdyby to były trzy zestawy, to może jest szansa aby podzielili się nimi zainteresowani bez szkody dla wszystkich.PzdrBodziu
JoncaA Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Grendel - mosz recht. Nie nalezy starszych panow szarpac po nocy, nawet w najlepszych intencjach.
Forteca Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 hehehe...Jak to napisałem ileśtam postów wyżej to wszyscy byli sceptyczni :)))))))
Grendel Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Forteca,Ja nadal jestem sceptyczny, ale coraz mniej;o)BTW - jakie byly losy jugoslowianskich 220-tek?I jeszcze jedno - ma ktos zdjecia zestawow marszowych 240-tek Skody?Cholera - ide spac...Dokoncze prace rano.Milego dniaGrendel
Forteca Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Jugosławiańskei nie były na stanie armi niemieckeij - tyle wiem. Zdjęcia 240 mam, marszowe też - zupełnie co innego (muszę sie pozbierać i tu powklejać...). zresztą te przepadły chyba pod Leningradem.
jotes Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Zostają jeszcze tajemnicze 21 mrs(t).Coraz bardziej jestem przekonany co do tego, że te zatopione wozy pochodzą jednak z Polski.Kwestię opon można wyjaśnić, że nie są to zestawy z jednostek, tylko wcześniejsze, poddawane próbom.Pzdr,jotes
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.