Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

bodziu000000

Wrzesień 1939

Rekomendowane odpowiedzi

No panowie, który to zdjęcie kupi, według mnie jest piękne, choć smutne bo przedstawiające nasz sprzęt zgromadzony przez Niemców:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15504&item=6108237936&rd=1
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze FT 17:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15504&item=6108237388&rd=1
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
naprawde piękne zdjęcie.
A co jest po prawej na dole z numerem 69?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zdjeciu gupowym" conajmniej dwie sztuki FT-17 mają kamuflaż starego wzoru.

I małe pytanie: Czy zawieszenie w FT-17 na osobnym zdjęciu nie jest jakieś dziwne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polsmol,
Jak na NC26/27 wcale nie wyglada dziwnie;o)
Gratuluje spostrzegawczosci!
Sam nie zwrocilem uwagi...
Baaaardzo ciekawe zdjecia Bodziu znalazl:)
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z twgo wynika, ze jednak ich nie odsprzedaliśmy. Dlaczego nie zostały urzyte we wrześniu? A może został tylko jeden? Coraz więcej pytań.
Chyba żaden z czołgów na zdjęciu grupowym nie brał udziału w walkach. Wyglada to na magazyn mobilizacyjny sprzetu drigiej kategorii dlaośrodków zapsaowych i szkolenia. Sugeruję się w tej ocenie starym kamuflażem na niektórych pojazdach i samochodami panc. Peugeot.

Czy możesz wrzucić jakąś fotkę NC26/27 dla porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest zdjęcie Renault NC.
Jeśli chcesz mogę ale dopiero jutro zamieścić zdjęcia polskich NC.
A tutaj strona francuska o ich czołgach:
http://www.chars-francais.net/unites.htm
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcia z prób w Polsce były niedawno w wątku http://www.odkrywca-online.pl/index1.php?action=forum&iletab=jedna&sub=pokaz_watek&ktory=94598&id_forum=0&&sq=Renault%20NC&wi=94911#94911 .
Poszukam w domu bo jest jeszcze chyba parę zdjęć.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mea Culpa!
Uzylem blednej nazwy(choc czasem spotykanej naprzemiennie).
Nie NC26/27, a M26/27.A w zasadzie :
Renault Kegresse-Hinstin M26/27.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mala dygresja odnosnie polskich M26/27 i NC-1.Oficjalnie zakupiono ich 5 sztuk M26/27 i 20 lub 24 NC-1.O ile te pierwsze mozna zobaczyc na wielu zdjeciach, o tyle tych drugich (ktorych bylo ponoc kilkakrotnie wiecej) w zasadzie nie mozna nigdzie zobaczyc.Odnosze wrazenie, ze na wszystkich zdjeciach NC-1 jest jeden i ten sam czolg.
Bardzo mozliwe, ze nie mam racji.Nie upieram sie przy tym, ale chcialbym to jakos zweryfikowac.Tylko nie podpierajcie sie Magnuskim i dokumentami - znam je.Jesli macie zdjecia -podzielcie sie.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...A właśnie, że ten czołg zasłonięty przez faszystów wygląda bardzo dziwnie jak na M26/27! ;-)))...

To chyba rewelacja - szkoda, że go zasłaniają. Przyjrzyjcie się kołom nośnym i napinającemu ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Korespondowałem z Francuzem (ale straciłem kontakt), który twierdził opierając się na dokumentach Renault, że Polsce sprzedano tylko 1 czołg NC - ten co jest na wszystkich zdjęciach. Pozostałe 20 to wg niego były w rzeczywistości FT-17.

A swoją drogą - co to jest Litzmannstadt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Michal,
Wlasnei o tym pisalem, ze wyglada mi to na M26/27.I rzeczywiscie to zdjecie to bomba!
Postarajmy sie zweryfikowac to o czym pisalismy.Postawilem pytanie publicznie.Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo jest to troche w poprzek" wersji oficjalnie gloszonej.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Damn!Nie zalogowalem sie...
A propos Michal - odebrales poczte?
G.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że to zdjęcie to jeszcze większa bomba niż M26/27... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Mi.Der,

Dobrze Ci się wydaje...

Łowca Trufli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
UUUUUUUU!
Teraz i ja sie dokladnie przyjzalem!
Oficjalnie go zdemontowali przeciez, bo nie osiagal wiecej niz 12-13km/h...
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich po wakacjach i zaczynam lekturę pasjonujących wątków :-)
Ciekaw jestem, czy rzeczywiście na drugim zdjęciu, to jest Łódź? I czy koszary (są garaże), czy może raczej zakład (i stąd ta dziwna numeracja, sprzęt na placu i bez uzbrojenia)?
A zdjęcie z FT-17? Nie wygląda na koszary tym bardziej. Z tyłu jest jeszcze jeden FT-17, a może dwa. Może nawet też z drobnymi ogniwami, bo zawieszenia, to już nie widać ;-)

Pzdr,

jotes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli rzeczywiście na tym zdjęciu jest czołg opisywany przez Magnuskiego jako Renault wz.32, to czy są jakieś inne zdjęcia tego pojazdu, bo ja nie spotkałem nigdzie jego zdjęć. I jeśli jest to jego pierwsza fotka, no to mamy sensację.
Magnuski pisze, że próby na tym czołgu przeprowadzano w 1933 i 1934, następnie po przeszło rocznym testowaniu rozwiązanie to uznano za mało efektywne i zrezydnowano z niego definitywnie demontując pojazd".
Czyli albo nie zdemontowano go jednak, lub co ciekawsze może był więcej niż jeden egzemplarz.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To składowisko czołgów (foto nr 2) chyba było już na forum - jeśli tak, jest to bocznica kolejowa. Jednak nie mogę znaleźć tego wątku, aby porównać.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×

Powiadomienie o plikach cookie