Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

bodziu000000

Wrzesień 1939

Recommended Posts

Bodziu: zdjęcie było chyba w którymś numerze nTW, poszukam. W każdym razie gdzieś widziałem, bo raczej mi się nie śniło.
Mietek: wydaje mi się, że nie masz racji, ale sprawdzę.

Pzdr,

jotes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jotes, jeżeli masz na myśli artykuły z NTW z 1997 roku o czołgach Renault w WP autorstwa Magnuskiego, to mam je przy sobie (także skany), i tam nie ma zdjęcia tego czołgu. Są tylko 2 zdjęcia zdjęcia Renault M 26/27, oraz 2 zdjęcia Renault NC-27, i jedno zdjęcie Renault M 26/27 (Renault wz.29) z wieżyczką dwubroniową.
Pzdr
Bodziu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zatem mamy do czynienia z modernizacją ft-17 z urzyciem komponentów rodem z czołgu Vickers E ? czy dobrze zrozumiałem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobrze myslisz.Podwozia Vickers'a plus wiezyczka dwubrobiowa".Tzw. Renault wz.1932.Oficjalna wersja glosi, ze pojazd zdemontowano po ponad rocznych probach.
Pozdrowienia
Grendel

Share this post


Link to post
Share on other sites
szukałem, szukałem i nie znalazłem tego zdjecia :-( Przecież mi się nie przyśniło, może ktoś pomoże?

Pzdr,

jotes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jotes,
Osobiscie nigdy nie widzialem zadnego zdjecia tego egzemplarza.Dlatego mam nadzieje, ze masz racje i takowe istnieje.
Pozdrowienia
Grendel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nadal tak mi się wydaje. Chociaż zaczynam mieć wątpliwości, czy to nie był T-18 z elementami zawieszenia od T-26. Ale chyba nie, jeszcze poszperam...

Pzdr,

jotes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powołując się na publikacje A. Jońca Polish Tracks and Wheels vol. no1 Czesi piszą:

Ashmodiel
on May 1, 2014 at 10:20 pm said:

You are messing two tanks. According to “Polish Tracks & Wheels #1″ by Jońca it was modification of Renault FT created after trials with Type “M”: “The work on replacing the original Renault traction system with one based on Vickers design was suspended for the same reasons [obsolete and unworthy of any modernization]. The Renault / Vickers tank, designated Renault wz.32, equipped with 37 mm cannon and a machine gun, was capable of 13 km/h. This speed was not considered satisfactory”."

Gdzie jest zatem ukryta prawda?
Czy Czech przypadkiem źle zrozumiał skromny fragment w publikacji Jońcy?

Wprawdzie publikacja Pana Adama jest młodsza o przeszło 12lat przez co staje się bardziej wiarygodna...

Lecz w NTW 9/97
J. Magnuski wyraźnie pisze że do budowy wykorzystano pojazd M26/27 jako wymagający najmniej modyfikacji...

Tymczasem Hanka była oparta na FT17 Żelaźniak no.3027...??

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information