Jump to content

ptasznik

Forum members
  • Posts

    1712
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by ptasznik

  1. Takowy plecak ''kapliczkę'' miał mój dowódca drużyny jeszcze późną wiosną 1985. Pewnie dostał go na ''szkółce'' w K-K jesienią 1983. Plecak podpadł (rychło wczas) na przeglądzie mundurowym przed poligonem i poszedł do wymiany.
  2. Tak po linii drzwi, dachu i daszku nad przednią szybą, chyba jakiś Chevrolet - dkw.
  3. Nadwozie bazowe N-103, BWN (budowlany warsztat naprawczy) typu N-220 ? N-222 ? N-227 ? To odmiana nadwozia N-103. Tego w książce nie ma. To zabudowa N-116. To też odmiana zabudowy N-103. Wygląda na to, że ilość okien (od 3 do 5) zależała od odległości od narożników, od tego czy były kwadratowe czy podłużne i od długości ramy. A były też z 6 i 7. O nadwoziu N-117 tyle, że w połączeniu ze Starem 660 M1 utworzyło warsztat Jelcz 574Z i że na podstawie N-117 i N-117AUM ( ten nie rozwinięty w opisie, może wersja dla 266 ?) oprócz warsztatu powstały inne warianty. To tak w skrócie. Wielonoszowe N-234 na 51 i N-444 na 63. Letki zawód, ale chyba skuszę się jeszcze na część drugą, ze względu na cywili. Trzeba chyba sięgnąć po i liczyć na to, że Agencja CB wypuści coś o starszych zabudowach.
  4. Rozkaz z 1 lipca 1930 o usunięciu z hełmów orłów metalowych. Malowane raczej też wtedy. Już w 1926 stwierdzono obniżenie wartości bojowej hełmów umieszczonymi na nich wszelkimi oznakami. To z książki J.Kijaka. I jeszcze ''W latach dwudziestych i na początku lat trzydziestych w hełmy niemieckie wyposażone były ... oraz niektóre jednostki samochodów pancernych''.
  5. Tylko, że to rok 1928 lub wcześniejszy i działko wywleczone pewnie z Peugeota. Orzełki z hełmów zniknęły zdaje się w 1930.
  6. Czyli gdzie ? Ziemia, Mars, Wenus, Tatooine ?
  7. Na zdjęciu jest armatka samochodowa SA, czyli kawaleryjska (od 1925 szwadrony samochodów pancernych podlegały kawalerii) odmiana armatki wz.16. Zdjęcie ukazało się w 1928 roku w książce Żyrkiewicza ''Samochody pancerne'', gdzie autor napisał ''istnieją dwa modele tego działka: piechoty - zwykłe i kawalerii - półsamoczynne.'' Samo zdjęcie jest podpisane ''Działko 37 mm na stanowisku ogniowym.'' Stronę obok jest zdjęcie takiego działka samochodowego na podstawie armatki wz.16 ze zdjętymi kołami. Tak więc ułani, zmotoryzowani.
  8. Czy ktoś zwrócił uwagę na jednostkę z rozwidlonym masztem, na lewo od dźwigu ?
  9. To by było to zdjęcie, bardzo kiepskie, nie widać tego napisu.
  10. Znalezione w innym temacie. Ki ciort ?
  11. A bo chodziło mi o sam kształt kutra, więc ''przerzuciłem''. W oryginale to lewa burta i mogła być inna.
  12. Czy po tablicy rejestracyjnej można określić przynależność do któregoś z okręgów ?
  13. Czy ktoś może zapytać założyciela tematu o ewentualne występowanie tych znaczków na terenach bardziej na zachód ? Widoczne na mapie miasto MALIN to już trochę czasu poza RP i przekazów historycznych o ewentualnej gospodarce w rejonie jakoś nie za bardzo można się doszukać. U mnie ''inglisz'' to tak bardziej domyślnie.
  14. Brawo ! Ja nie wiedziałem. Tak dla przypomnienia tematu.
  15. Podobno dwa M113 na poligonach. M107 w WAT i WITU, samoloty w ITWL, czyli tu nic więcej niż to co już wiadomo. ---------------------------------- Ostróda. Czy w Ostródzie jest/był poligon, czy tylko taki garnizonowy plac ćwiczeń jak przy chyba każdej JW ???
  16. Czyli zabudowa taka jak ''w polu''. Ten ze zdjęcia z katastrofy we Wrocławiu ma okien trzy. I napis chyba POGOTOWIE TECHNICZNE, a większość luda to żołnierze.
  17. I nie miały ocieplacza, a później nawet wywietrzników. W pewnej jednostce dowództwo kazało usztywniać denka (usztywnione też były nie za sztywne) drutem, taki romb włożony do środka i przyszyty w rogach, co by się rogi nie podwijały.
  18. Oprócz tajemniczego ''42'' były jeszcze może nie KU tylko M, ale KU to wcześniej M. ''Nurek'' (I) to przecież wcześniejszy M-52 ex ''Freja''. Tak stoi w literaturze. Według najnowszej publikacji, były pozyskane z Elbląga i Gdańska cztery motorówki M-51 - M-55, z tego M-51 i M-52 używane w 1 Bat. Mor. Ze względu na stan więcej stały niż pływały.
×
×
  • Create New...

Important Information