HUBERTUS 1656 Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 W poprzednim Odkrywcy"w artykule o zamku w Czersku wypisano następujące brednie:że w zamku schroniły się resztki oddziałów szwedzkiej dywizji wypędzonej z Warszawy przez Czarnieckiego i rozbitej pod Warką.Chciałbym wiedzieć skąd wzięto takie bzdury i czemu ich nie sprawdzono.Przecież Szwedzi bronili Warszawy do lipca 1656 a bitwa pod Warką odbyła się w kwietniu tego roku.Ciekaw jestem czy inne informacje są tak samo żetelne.Co o tym sądzicie?
HUBERTUS 1656 Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 przepraszam za pisownie słowa zetelnie"
Gość Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 Przypuszczam, że to mała pomyłka drukarska a cąły artykuł jest super.
janek_toruń Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 HUBERTUS 1656 możesz konkretny cyctat przytoczyć , może nie było aż tak źle , i kontekst, kurcze nie znam się na szwedach i nie zweryfikuję, ale napewno ktoś kto pisał hronologie wydarzeń posprawdzał, łe ale, kto coś robi popełnia błędy, a jak nie robi nic nie popełnia, choć może już samo nie robienie nic jest już błedem,pozdr
redaktor Napisano 26 Kwiecień 2004 Napisano 26 Kwiecień 2004 W artykule p. Pawła Jareckiego, pojawiło się sformułowanie sugerujące,że oddział szwedzki opuścił Warszawę tuż przed zajęciem jej przez wojska polskie. Informacja ta nie jest błędem, ponieważ ten fakt(pobyt i wycofanie wymienionego oddziału)miał miejsce,jednak nie bezpośrednio przed bitwą o Warszawę. Według części źródeł oddział, który 6 czerwca 1656 roku trafił do Czerska, był rozbity 7 kwietnia pod Warką i w Warszawie znajdował się jedynie przejściowo. redakcja
janek_toruń Napisano 26 Kwiecień 2004 Napisano 26 Kwiecień 2004 no HUBERTUS na co czekasz ? pochopne ferowanie wyroków to domena młodzieniaszków w parze z powierzchowną anlizą sytuacjipozdr