Skocz do zawartości
  • 0

Identyfikacja wieżyczki ze zdjęcia


Cypis

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Bjar- popatrz dokładnie !!! przecież widać po lampie notku , kopułce kierowcy. to.... francuski Renault UE z wieżyczką z angielskiego czołgu Vickers - Carden loyd MK III z wersji belgijskiej . Widać niemiecka przeróbka z rozbitego belga i francuskiego UE - pierwszy raz widać takie zdjęcie z taką przeróbką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Prawdopodobnie wieżyczka zamontowana na stałe, nieruchoma. Jak ktoś miał przyjemność jazdy UE " miałem ;o)" to wie że strzelec nie ma miejsca aby się obrócić. Do UE zastosowano kilka zabudów karabinu maszynowego bo sam UE z góry był projektowany aby nigdy nie był pojazdem zwiadu i walki i to miało sens. Kierowca i dowódca są oddzieleni silnikiem w taki sposób że się kompletnie nie widzą, a silnik jak pracuje to nawet krzycząc się nie słyszy dlatego dowódca miał guziczki a kierowca kontrolki czerwone żółte i zielone do odczytu gdzie ma skręcić czy się zatrzymać lub cofać . Niestety było to tak zawodne i po zamknięciu kopuł to praktycznie nie dało się na te kontrolki patrzeć bo całość drogi to 3 szpary w kopule o szerokości 4 mm i długości 10 cm . Tak że po zamknięciu kopuły trzeba było trzymać twarz przy szparze aby cokolwiek widzieć.a na kontrolki juz się nie dało patrzeć . Tak że kierowca sobie a dowódca sobie . Dlatego jak są zdjęcia archiwalne z UE to praktycznie brak fotek gdzie UE ma zamknięte kopuły w trakcie jazdy. To nie TKS z super peryskopem Gundlacha który praktycznie dawał widok jak z "okna" w porównaniu z UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wielkie dzięki za takie zainteresowanie tym tematem.

1. To nie jest wieżyczka od T-15 , co widać na podstawie zdjęć tej tankietki . Wieżyczka od T-15 jest wyższa i bardziej smukła

2. Zgadzam się z Landszaftem , że wieżyczka była zamontowana na stałe .

3. Po ciuchach i wąsach cywila wnoszę , że jest to chyba rosja

4. Na innym forum wrzucono propozycję , że jest to wieżyczka uzbrojona w KM od ruskiego pojazdu (tu wchodzi w rachubę Ba-20, T-28 , T-35 , T-37A , T-38 , BT-4 lub T-26 dwuwieżowy) odwrócona przodem do tyłu i z dołączonym KM w jarzmie od ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To nie są wieże rosyjskie . z uwagi na mocowanie jarzma km-u . T 28 czy T 35 miały wieże zdecydowanie większe "mowa o tych mniejszych w tych czołgach" , a po za tym prostokątne a nie stożkowe , T37 i T 38 kompletnie odpadają w ogóle nie ten kształt, Ba 20 to samo w dodatku za wielka 2 osobowa , to samo T 26 dwu wieżowe " nie stożkowe" tak samo BT 4 i wszelakie samochody pancerne . o mocowaniu karabinu nie wspomnę , w żadnym rosyjskim czołgu nie ma takiego mocowania. Ta wieżyczka w T 15 jest bardzo małej średnicy dlatego w większości jak Niemcy próbowali uzbroić renówkę to łatwiej było opancerzyć prostokątnymi blachami niż szukać i przystosowywać jakieś wieżyczki , w dodatku trzeba było wieżę mieć z bardzo cienkich blach tak do 1 cm maks z uwagi na wagę i nieprzeciążenie pojazdu a po wojnie francuskiej Niemcy zdobyli około 20 zniszczonych T 15 " ani jeden nie został w całości wcielony do wojsk pancernych niemieckich a tylko 1 sztuka była przechowywana w Szczecinie Dąbiu w zbiorach pancernych" mam z niej wizjery kierowcy" . Vickers carden Loyd był produkowany dla kilku krajów , Belgia, Łotwa, Szwajcaria ,wersja Dutchman dla UK. i każda wersja miała inną wieżę . Sam się zastanawiam czy w ogóle to była wieża z jakiegoś pojazdu a nie samoróbka co najbardziej pasuje z uwagi na szczupłość miejsca do montażu. Po prostu jakakolwiek wieżę jak mielibyśmy na nim postawić to wieża musi mieć średnicę nie większą jak 90 cm na dole sama kopułka kierowcy ma średnicę 60 cm i aby kierowca wszedł jest odchylana cała do tyłu nie tylko połowa kopułki ale także całość z pancerzem jest odchylana do tyłu oraz unoszony jest przedni pancerz do przodu aby mógł wejść do niego załogant. po prostu szerokość maksymalna dla załoganta w tym miejscu to 70 cm a widać że wieżyczka jest zamontowana nie tylko na pancerzy pojazdu ale aby była maksymalnie duża to jest też zamocowana na błotniku co daje dodatkowe 20-25 cm i to daje wymiar maksymalny 90 cm na dole , szkoda że nie ma więcej zdjęć bo nie wiadomo czy była podstawa okrągła czy bardziej jajowata bo trzeba  jeszcze zamontować tam km który wystaje w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
8 godzin temu, Landszaft napisał:

To nie są wieże rosyjskie . z uwagi na mocowanie jarzma km-u . 

Landszaft , ale jarzmo mogło być dodane z innego pojazdu , to nie musi być oryginalny układ wieżyczki. Wieżyczka na zdjęciu jest całkiem spora . Widać , że częściowo zachodzi na błotnik i osłonę wydechu . Na dole jest przynitowana do kadłuba jakimś paskiem blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
8 godzin temu, Landszaft napisał:

Ba 20 to samo w dodatku za wielka 2 osobowa , 

Chyba pomyliłeś pojazdy , Ba-20 ma małą wieżyczkę jednoosobową uzbrojoną w KM. Seria Ba-3/6/10 miała dużą wieżyczkę z działkiem 45mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cypis zobacz kształt wieżyczki BA 20 czy FAI , kompletnie nie pasuje,  nie ten kształt , nie te mocowanie karabinu . Tak samo wieża z T 35 ta najmniejsza " na zdjęciu z zdemontowanym karabinem obrócona bokiem" jest ona solidnie opancerzona , więc ciężka  no i mimo wszystko bardzo duża w dodatku ma płaską płytę czołową a czołgów z stożkowymi wieżami było bardzo mało , większość to wieże z prostymi blachami . także możemy spokojnie je wykluczyć . Postawiona na UE to ledwie by dyszał aby taką tonę złomu wlec. Według mnie to żadna  wieżyczka z czołgu tylko warsztatowa przeróbka tak jak wszystko co francuskie przerabiało Baukommando Becker i Baukommando Becker miało warsztaty we Francji i nie jest znana praktycznie żadna przeróbka francuskiego pojazdu z wykorzystaniem radzieckich wieżyczek. Bardzo prawdopodobnie że to jedna z przeróbek gdzie stwierdzono że dość czasochłonna i kosztowna więc następne przeróbki były te prostokątne i tych jest na fotkach z epoki sporo ale też zachowały się 3 egzemplarze , a z wieżyczką stożkową, jajowatą to pierwsze zdjęcie jakie widzę. Jak chcemy wiedzieć gdzie pojazd wykorzystywany to ktoś kto się zna na godłach może powie co to za oznaczenia na wieży i na przedzie pojazdu i kto z nich korzystał. Zauważcie że na pojeździe brak oznaczeń niemieckich które na UE były masowo malowane oraz brak rejestracji z przodu która także była na niemieckich pojazdach malowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
33 minuty temu, bjar_1 napisał:

Oznaczenia są  policyjne. Zdjęcie trąci jakimiś operacjami przeciwpartyzanckimi na froncie wschodnim. Czapka cywila ewidentnie sowieckopodobna.

No właśnie , oznaczenia policyjne więc nie ma krzyży wehrmachtu. Ja też uważam , że to gdzieś na wschodzie .

Co do tego , że UE by tego nie pociągnął to się z Tobą Landszaft nie zgodzę . Taka wieżyczka od T-35 ważyłaby z 200-300 kg (poszukam w publikacjach , może znajdę konkrety ) .

Mamy przecież przebudowane wersje UE z większym obciążeniem:

1. PaK 35/36 440kg + załoga + amunicja + bardzo często przyczepka

2. 28/32 cm schwerer Wurfrahmen 40 - 4 pociski to ponad 320kg + waga wyrzutni

3. wersja obserwacyjna - duża zabudowa z blachy zamiast skrzyni ładunkowej

4. 2,5cm PaK 112(f) 480kg

5. wiele wersji z nadbudówkami , zarówno bocznymi jak i bocznymi + tylnymi .

Dla zobrazowania kilkanaście zdjęć z moich zbiorów.

kjljjkk.jpg

A-2.jpg

Selbstfahrlafette für 28-32 Würfrahmen auf UE(f) - 21.PzD.jpg

Bez tytułu.jpg

Selbstfahrlafette für 2,5 cm PaK 112(f) (SA34) auf Renault UE 630(f) 02.jpg

190309056275.JPG

5 (5).jpg

194505_Lufthavnen_Renault_UE_WL477653.jpg

German Renault UE 630 (f) - ebay.JPG

luftwaffe security vehicle in the army museum at copenhagen (1).jpg

luftwaffe security vehicle in the army museum at copenhagen (2).jpg

Sicherungsfahrzeug UE(f).jpg

UE Luftwaffe 2.jpg

ue10.jpg

ueluft10.jpg

Me 109 being towed by a Sicherungsfahrzeug UE f.jpg

QnzWkvm.jpg

Renault UE  Waffenträger MG version of Wehrmacht.jpg

Renault UE beute (2).jpg

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
6 godzin temu, Landszaft napisał:

Tak samo wieża z T 35 ta najmniejsza " na zdjęciu z zdemontowanym karabinem obrócona bokiem" jest ona solidnie opancerzona , więc ciężka  no i mimo wszystko bardzo duża w dodatku ma płaską płytę czołową a czołgów z stożkowymi wieżami było bardzo mało , większość to wieże z prostymi blachami . także możemy spokojnie je wykluczyć . Postawiona na UE to ledwie by dyszał aby taką tonę złomu wlec. 

Sprawdziłem ,  ta mała wieżyczka od T-35 nie waży tonę , ale równo 366kg. Co nie jest jakimś wyczynem dla UE bez przyczepki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No ok przyjmijmy że wieżyczka z jakiegoś pojazdu no to cypis te wszystkie fotki tych UE jakie zapodałeś to  napisz z jakich pojazdów są te wszystkie nadbudowy ??? , te wszystkie kwadratowe i prostokątne pudła z jakich pojazdów , proszę o wymienienie z jakich zdemontowano aby założyć na UE. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po co dyskusje z jakiego czołgu rosyjskiego jak żadna nie pasuje , nawet ta z T 35 - masz fotkę widzicie po prawej stronie tę stożkowa wieżę i zabawa znajdźcie 10 różnic . Więc po co dyskusje że da się . Wszystko da się tylko jaki tego efekt.  Jest fotka jak Rumuni swojego R 35 przerobili dając wieżę z T 26 , no i .. dało się , dało się ! Tyle że w otworze o średnicy 120 cm jaki jest w R35  wbito 2 wojaków a między nimi armata 47 mm i ... wielka du.a . Większość tych przeróbek aby miało sens robiona tak że nie przystosowywano elementów z innych pojazdów bo po prostu nie miało to sensu . Bjar - na jakie bren carriery ????dawna o haubice - zanim dołączysz zdjęcie i opis to poczytaj co dołączasz i o czym tam pisze oraz  poczytaj z czego przerabiano właśnie na Haubice i dlaczego tylko z tego pojazdu i dlaczego właśnie nie z Bren czy Uniwersal Carrierów.

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No akurat na tym zdjęciu to niewiele widać z tej wieżyczki , tylko płyta przednia , która w "moim UE" nie jest pokazana bo jest z tyłu.

Wszystkie zdjęcia jakie wkleiłem nie mają za zadanie udowodnić , że zostały przeniesione z innych pojazdów. Na ich podstawie udowadniam , że UE mógł swobodnie transportować 300-500kg blachy ( a nie tonę jak piszesz o małej wieżyczce z T-35).

Po co to zrobiono , ch... wie , to pojazd policyjny , po co w jednym z policyjnych BA-6 wymieniono działo i jarzmo na działo i jarzmo z Panzer II , po co w jednym z Panhard 204(f) wymieniono jarzmo i działo 25mm na jarzmo i działo 45mm z T-26. Czy te przeróbki mały sens , pewnie nie ale je zrobiono . Czy produkcja czołgu Maus miała sens , nie a jednak produkowano 4-5 prototypów i zamówiono 150 sztuk. 

Nie upieram się , że to wieżyczka z T-35 , dla mnie na ten moment jest ona najbardziej podobna do tej ze zdjęcia . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cypis widać na moim zdjęciu że wieżyczka stożkowa w T 35 ma płaską płytę czołową a w niej jest jarzmo karabinu , a ta ze zdjęcia UE jest cała owalna i ma tylko  kuliste jarzmo karabinu, a z uwagi że nie ma więcej zdjęć to trudno w ogóle coś o niej pisać . Jedynie co można zauważyć to przednia połówka sięga zdecydowanie niżej niż tylna część wieży która jest tak jakby zawieszona w "powietrzu" i wisi nad tłumikiem . Czyli może być złożona z dwóch połówek , ale to domysł , nie widać żadnych wizjerów czy szpar obserwacyjnych , ale to za pewnie kiepska jakość zdjęcia.  Druga sprawa jak zobaczycie zdjęcie w max powiększeniu to przednia część blachy mocującej wieżę na dole jest zamontowana nitem śruba praktycznie na zewnątrz tłumika a drugi element tej niby wieży zachodzi zachodzi na połowę tłumika , jest jakby przerwa w odległościach , ale nie to najważniejsze sama wieża aby była na jakimś pojeździe to jej podstawa MUSI być płaska a tu by się kręciła na jakimś pojeździe jak roller coster , nawet jak odjęlibyśmy blachę mocowania na dole to nadal wieża by nie miała płaskiej podstawy pod łożysko , dlatego uważam że z żadnego pojazdu tylko samoróbka warsztatowa.

Bjar zasadnicza - jeden to czołg na szerszych gąsienicach a drugi transporter o mniejszym rozstawie klepek i zdecydowanie słabszym silniku mimo że podwozia są podobne to nie takie same . O ile po zdjęciu blach i wieży z MK IV i założeniu tej ciężkiej Haubicy to jeszcze jakoś dawało radę jako drugoliniowa haubica mimo ze pojazd przeciążony , o tyle na Brenie  czy Uniwersalu nie dało by to w ogóle rady dźwigać lub jeśli by dało to samo podwozie mogło tego już nie zdzierżyć przy strzelaniu. Zresztą obserwując pojazdy które uzyskiwano z przeróbek bądź to cywilnych ciężarówek , bądź z czołgów na jakieś samobieżne artylerie czy P-pance to okazuje się że ich żywot na frontach był zdecydowanie krótszy niż pojazdów z góry zaplanowanych do zadań przed nimi stawianych . Zgadzam się z Cypisem że to jakiś pojazd policyjny lub ochrony np lotnisk lub zakładów , do tego często właśnie wykorzystywano pojazdy które kompletnie już nie nadawały się na front z racji czy charakterystyk  czy starzenia się konstrukcji. Baukommando Becker większość pojazdów które przebudowało zostawiło we Francji z uwagi że odmian i typów było multum ale każda budowana w niskiej serii , a dwa aby nie trzeba było angażować i wlec części zapasowe przez całą Europę na miejsce walki. Tu mamy przykład UE przystosowanych do ochrony lotnisk " zdjęcia Cypisa" z tymi karykaturalnymi zabudowami, wieżami , jak i wieżami typu "radiator " .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Landszaft , napisałem w punkcie 4 , że wieżyczka jest ustawiona przodem do tyłu , czyli płyta z jarzmem jest z tyłu i jest niewidoczna na zdjęciu .

Na zdjęciu widzimy tylny owal wieżyczki z zamontowanym dodatkowo jakimś jarzmem KM-u. Dlaczego , bo wieżyczka T-35 ma dolne wycięcie , które dopasowano by do układu płyty górnej UE. I to wycięcie widzimy z tyłu pojazdu .

Zrobiłem taką próbę osadzenia tej wieżyczki na płycie UE i wyszło mi coś takiego , samo oceńcie czy jest to mozliwe.

UE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie