Skocz do zawartości

Czyszczenie starych monet srebrnych?

Ms. Metalsearcher007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam w kolekcji 3 sreberka, które chciałbym wyczyścić. Ort i złotówki z II RP. Proszę o wszelkie rady i sposoby jak najmniej ryzykownego wyczyszczenia ich. Dodam, że wszystkie sztuki były moczone w wodzie z mydłem przez jedną dobę i nie dało to zbyt wielkich rezultatów. Jestem kompletnie zielony w temacie czyszczenia monet, a na internecie znalazłem same sposoby z użyciem kwasów i nadal poszukuję bezpieczniejszej metody. Załączam zdjęcia swoich "okazów".

SodaPDF-converted-Still001 (1).jpg

298579939_587399592943710_8991547899519604570_n.jpg

SodaPDF-converted-Still002.jpg

298504570_1748373975499612_2664414013911257927_n.jpg

SodaPDF-converted-Still003.jpg

298266915_614199590137596_837375245989814512_n.jpg

Napisano

Pisałem już o tym kilka razy - najbardziej prosta metoda i do tego nieinwazyjna.

Nalej do szklanego spodeczka octu spożywczego 10%, włóż monetę i obok włóż coś stalowego, np większy gwóźdź, efekt widoczny już po kilku godzinach. Następnie dokładne płukanie i suszenie, no i na końcu można monety czymś zabezpieczyć. Na początek możesz wypróbować na tych przedwojennych.

Napisano
18 minutes ago, balans napisał:

Pisałem już o tym kilka razy - najbardziej prosta metoda i do tego nieinwazyjna.

Nalej do szklanego spodeczka octu spożywczego 10%, włóż monetę i obok włóż coś stalowego, np większy gwóźdź, efekt widoczny już po kilku godzinach. Następnie dokładne płukanie i suszenie, no i na końcu można monety czymś zabezpieczyć. Na początek możesz wypróbować na tych przedwojennych.

Dziękuję bardzo, na pewno wypróbuje.

Napisano
19 minut temu, Ms. Metalsearcher007 napisał:

Dziękuję bardzo, na pewno wypróbuje.

Mile widziane zdjęcia po próbie. A metoda polega na elektrolizie związków miedzi [np siarczków] na powierzchni srebra i wykorzystuje różnicę potencjałów.

Napisano
4 hours ago, balans napisał: