Skocz do zawartości

Wojsko Polskie na rowerze


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 367
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

uzupełnienie zdjęć, które zamieścił Coe
Przekazanie wojsku stu rowerów ufundowanych przez oddział Związku Strzeleckiego przy Polskiej Fabryce Rowerów Adama Kamińskiego w Warszawie. Defilada oddziału rowerzystów, obok kościoła pw. św. Wawrzyńca, przed komendantem miasta Stanisławem Machowiczem. 1939/07/23"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Witam
Posiadam oryginalny Rower wojskowy A. Kaminiski Wz. 35. W oryginalnym malowaniu zielonym na podkładzie mini, emblemat malowany na czarno. Posiada kilka typowych elementów dla roweru wojskowego co odróżnię jego od cywilnej wersji. Niestety brak mi kilku części do jego skompletowania. I tu mam pytanie czy może posiadacie zdjęcia roweru wojskowego gdzie dokładnie widać całe błotniki, tylny i przedni, jak i bagażnik czy miął dwie poprzeczki z boku czy jedną.
Brakuje mi tylko do całego złożenia roweru błotników i siodełka. Może też orientujecie się czy przy tym rowerze w wersji wojskowej były używane obręcze kół drewniane oprócz metalowych. I czy siodełko formy Elegant" mogło być używane przy tych rowerach.
PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli rower wz35 produkowała firma Kaminski z Warszawy, to jest to wiadomość niezwykle ciekawa.
Mam jednak wrazenie, ze szczegoly wykonania ramy na zaprezentowanym foto troche sie róznia...

Rower wojskowy wz 35 produkowała pod marką PWU Fabryka Broni w Radomiu.

Zdjecia PWU wz 35 o które pytasz mam na innym kompie- beda dostepne wieczorem ( z wyjatkeim bagaznika)

Rowery wojskowe PWU wz 35 mialy wyłacznie obręcze kol metalowe, parkeryzowane (barwy czarnej).

Rowery Kamińskiego zaadaptowane do uzytkowania w wojsku mogly siła rzeczy wykazywac naturne ronice w konstrukcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PWU wz 35; rower wojskowy.

Błotnik przedni wraz z charakterystycznym widelcem przednim typu angielskiego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdd45382e0b81d8a.html

Koła roweru wojskowego mocowano motylkami. Dzięki nim możliwa była szybka zmiana tylnego przełożenia łańcucha na zębatke większą lub mniejszą w zaleznościod warunków drogowych lub też szybsza naprawa koła w przyapadku złapania gumy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18666a11dbd5b5ec.html

Szczegół ramy i mocowanie kierownicy (parkeryzowana, barwy czarnej):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/331d166e8383291a.html

Szczegól ramy i mocowanie błotnika tylnego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58f7f4a1e805e8b4.html

Siodło:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e90d3237a7ecd0b4.html

Szczegól ramy i pedały:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f3f007fbce0e3e3.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zdjęcia, pomogły mi sporo, mam jeszcze jedno pytanie jak wyglądało mocowanie szprych do błotnika. Chodzi mi o te dwa pręty przy błotniku przykręcane i mocowane następnie na osi koła lub z boku na widelcu. Wiem że były z boku przykręcane, tylko nie wiem jak ta blaszka wyglądała przy błotniku do której były one mocowane i jak te pręty wyglądała do przedniego i tylnego błotnika.
Tego na twoich zdjęciach akurat nie widać a szkoda. Może masz zdjęcia na których są widoczne.
Rama która mam akurat była pierw malowana minią a potem zielona farbą, co do podzespołów to mam tylko kierownice czerniona na której widać pozostałości oksydowaniai sygnature FB, pompkę i mocowania do KB, resztę to oryginalne podzespoły od roweru Kaminiskiego ale cywilne takie same jakie były wojskowe tylko nie czernione.
Jak skończę konserwacje roweru wrzucę zdjęcia.
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Koła roweru wojskowego mocowano motylkami. Dzięki nim możliwa była szybka zmiana tylnego przełożenia łańcucha na zębatke większą lub mniejszą w zaleznościod warunków drogowych lub też szybsza naprawa koła w przyapadku złapania gumy:"


A czy w wyposażeniu roweru wojskowego były jeszcze inne zębatki niż ta na osi? A jeśli tak, to czy praktykowano ich wymienianie w polu, na przykład przed zjechaniem z drogi bitej w coś o luźniejszej konsystencji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie