Sedco Express Napisano 26 Maj 2020 Share Napisano 26 Maj 2020 2 godziny temu, Hornet napisał: Ten sam Karaś i widoczne numery seryjne...czyli da się zidentyfikować?! Co widać - nr typu "44" i nr ewidencyjny - tylko pierwsza cyfra "2" druga jest NN. Nie da się zidentyfikować przydziału do jednostki lotniczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 26 Maj 2020 Share Napisano 26 Maj 2020 Nr jest znany 44.225 – Sadków, pierwszy PZL.23 Kazika, to inny Karaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sedco Express Napisano 26 Maj 2020 Share Napisano 26 Maj 2020 Nie wiem kim jest Kazik a z zamieszczonego zdjęcia gdzie nie ma pełnego numeru nic ustalić nie można. Zapewne są inne zdjęcia tego Karasia z czytelną numeracją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 27 Maj 2020 Share Napisano 27 Maj 2020 - Kazik to Hornet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 28 Maj 2020 Share Napisano 28 Maj 2020 Jak już nie jestem anonimem-he,he,he to dalej podłubmy przy Karasiu....Mam takie skany fotek z francuzkiego pisma lotniczego a dotyczy...PZL-43!!!!! a jest nim PZL-23 i to dość ciekawy ze względu na wyważenie steru kierunku...Nie spotkałem się z opisem,ani rysunkami takiej wersji w naszej literaturze...A więc kij w mrowisko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 28 Maj 2020 Share Napisano 28 Maj 2020 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 28 Maj 2020 Share Napisano 28 Maj 2020 #..Przypominam sobie o pewnym opisie ..może to wersja PZL-23/II ze starym oprofilowaniem przejścia skrzydło kadłub i slotami.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 28 Maj 2020 Share Napisano 28 Maj 2020 To jest 3. prototyp PZL 23. On miał takie zawieszenie steru. I nawet wcześniej antenki (widoczne jeszcze na drugim zdjęciu). "Karaś numer dwa" miał te antenki, ale łatwo go odróżnić po krótszej osłonie silnika, wyrzutniku rac Holta pod LEWYM skrzydłem i przede wszystkim po znacznie niższej szklarni nad pilotem. Jest foto w Polskich Skrzydłach nr 17, na samym początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 4 Czerwiec 2020 Share Napisano 4 Czerwiec 2020 Kolejne z E-bay...jak napisał kiedyś KayFranz z "turystami"...tu przy wraku Lublina R-XIII D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 4 Czerwiec 2020 Share Napisano 4 Czerwiec 2020 Kolejna fotka z E-bay.... opisana,że Polen-Krukowiec(?)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 4 Czerwiec 2020 Share Napisano 4 Czerwiec 2020 Może ktoś rozczyta..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 Karaś z Dęblina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 Z E-bay....Karasie remontowane na Okęciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 6 Czerwiec 2020 Share Napisano 6 Czerwiec 2020 Z Luftfahrt...nasza L-10 Electra...choć nie najlepszej jakości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 7 Czerwiec 2020 Share Napisano 7 Czerwiec 2020 W dniu 28.05.2020 o 17:36, Hornet napisał: Mam takie skany fotek z francuzkiego pisma lotniczego a dotyczy...PZL-43!!!!! a jest nim PZL-23 i to dość ciekawy ze względu na wyważenie steru kierunku...Nie spotkałem się z opisem,ani rysunkami takiej wersji w naszej literaturze...A więc kij w mrowisko... Na moje oko te trzy zdjęcia dotyczą prób PZL.23/III dla PZL.43 i są przykładem wykorzystanego steru kierunku jako zewnętrznych przeciwwag. PZL.43 miał kadłub dłuższy od Karasia o 27 cm, dzięki skróceniu łoża silnikowego 14 cylindrowego Gnome & Rhône. Te silniki miały różne masy, w zależności od wersji, 520-580 kg (dla porównania - Bristole miały ok. 470 kg). Z oczywistych przyczyn te 27 cm + ciężki motor G&R miały bardzo duże znaczenie i musiało się to odbić na sztywności kadłuba i sile aerodynamicznej steru (PZL.23B Vmax - 320 km/h, PZL.43 Vmax - 380), stąd te badania. Jak też wiadomo, maszyny PZL.23 i PZL.43 miały aerodynamicznie odciążone stery kierunku (tzw. kompensacja osiowa) i były ukryte we wnętrzu steru jako dodatkowa masa. Warto też zauważyć, że PZL.23/III (znany też jako SP-BCP) był najbardziej „zatrudnionym” prototypem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spirit of Warsaw Napisano 7 Czerwiec 2020 Share Napisano 7 Czerwiec 2020 Dwa kadłuby RWD.8, pierwszy z całą pewnością wersja DWL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenzan Napisano 8 Czerwiec 2020 Share Napisano 8 Czerwiec 2020 Faktycznie, pierwszy kadłub - DWL RWD-8a, zapewne z silnikiem PZInż. Major. Pozdrawiam, Tenzan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 8 Czerwiec 2020 Share Napisano 8 Czerwiec 2020 Za Luftfahrt....przejęty Bąk na lotnisku w Polichnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 9 Czerwiec 2020 Share Napisano 9 Czerwiec 2020 Strona główna pisma z fotką Bąka i części tablicy imiennej szkoły w Polichnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 9 Czerwiec 2020 Share Napisano 9 Czerwiec 2020 Skan z prasy francuzkiej dotyczący Karasia (prototyp III) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 9 Czerwiec 2020 Share Napisano 9 Czerwiec 2020 (edytowane) 15 minut temu, Hornet napisał: Skan z prasy francuzkiej dotyczący Karasia (prototyp III) A w rzeczywistości agent 002. Jeszcze raz: wyrzutnik rac Holta pod LEWYM skrzydłem = Karaś nr 2, pod PRAWYM - trzeci prototyp. Krótka osłona silnika, niska kabina nad pilotem = Karaś nr 2. Brak anten nad kabiną i na końcach skrzydeł = Karaś Czeci, chociaż ich obecność obecność nie oznacza automatycznie drugiego prototypu, bo trzeci też je miał przez jakiś czas. I oczywiście gratki za fotę. Edytowane 9 Czerwiec 2020 przez KayFranz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 11 Czerwiec 2020 Share Napisano 11 Czerwiec 2020 E-bay ...RWD-8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 12 Czerwiec 2020 Share Napisano 12 Czerwiec 2020 Z E-bay PZL P-11A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 14 Czerwiec 2020 Share Napisano 14 Czerwiec 2020 Wycinek z pracy francuzkiej o użyciu polskich samolotów w lotnictwie rumuńskim.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornet Napisano 14 Czerwiec 2020 Share Napisano 14 Czerwiec 2020 Z dziś E-bay... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.