Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prawie pełny skład personelu latajacego 15.Eskadry Mysliwskiej przy samolocie Fokker D.VII.
Od góry:
1 - por.pil.Jerzy Dziembowski
2 - kpt.pil.Witold Prosiński
3 - por.pil.Józef Hendriks
4 - ppor.pil.Edward Lewandowski
5 - ppor.pil.Tadeusz Miśkiewicz
6 - ppor.obs.Zdzisław Bilażewski
7 - kpr.pil.Janusz Barcikowski

Napisano

3.EW Wilno -m1920 r.
1- kpt.pil. Tadeusz Prauss
2- ppłk.pil. Piotr Niżewski
3- ppor.obs. Tadeusz Antonowicz (?)
4- kpt.pil. Donat Makijonek
5- por.obs. Stanisław Ratomski
6- por.pil. Bronisąłw Wąsowski ($.EW)
7- ppor.pil. Staislaw Sułkowski
Pozostali - NN

Napisano

LVG C.VI 1505/18 CWL nr. 23.
Kwiecień - maj 1919 r. w 7.EM, poźniej w OSOL -Toruń.
1 - ppor.pil. Mieczysłąw Garsztka
2- por.obs. Kazimierz Swoszowski
PS - Formoza - wielka cisza ? Brak materiałów do zamieszczenia ?

Napisano
Sedco Express,;-)
Nie ma obawy. Mam materiałów zgromadzonych do prowadzenia czterech wątków lotniczych, które kiedyś zapoczątkowałem, ho, ho, ho... a może i więcej. Ale jak Tobie wspomniałem, muszę sobie zrobić urlop dla ochłonięcia". Jednocześnie jestem o te wątki spokojny, bowiem to Ty właśnie jesteś najbardziej rozważnym i konkretnym Filarem" wiedzy lotniczej w tym forum i cieszę się bardzo, że możemy na jego łamach wspólnie działać. Naprawdę, bez cukrowania" ;-)
Pozdrawiam serdecznie
Napisano
Świetnie, czekam więc na wznowienie Twojej działalności bo nie ukrywam, że wiele zdjęć, które zamieściłeś było mi nieznanych. Każde z nich i informacje znacznie poszerzają moją wiedzę o o wczesnych latach polskiego lotnictwa.
Napisano

Jeden z najbardziej doświadczonych lotników polskich: Maksymilian (Max) Kowalewski.
W lotnictwie (niemieckim) od października 1916, ukończył szkołę lotniczą we Freiburgu.
Od lutego 1917 w eskadrze Schutzstaffel 18 (Schusta 18) przemianowanej potem na Schlachtstaffel 18 (Schlasta18).
Od września 1918 w Fliegerabteilung 226 (Artillerie).
W lotnictwie polskim służył w 1.Eskadrze Wielkopolskiej, potem 12.Eskadrze Wywiadowczej. Po odejsciu dowódcy eskadry, Wiktora Pniewskiego Kowalewski dowodził eskadrą w okresie 02.01.-03.03.1920.
Potem dowództwo eskadry objął mało doswiadczony kapitan Władysław Jurgenson a po jego zestrzeleniu w dn.10.05.1920 Kowalewski ponownie zostal dowódcą 12.Eskadry i funkcję tą pełnił do końca wojny.

Napisano

Jeden z kilku polskich pilotów latających w 7.EM wspólnie z lotnikami amerykańskimi.
Pochodził z armii rosyjskiej.Ukończył Szkoły Pilotów w Pau i Avord. Przydzielony do 581 eskadry Salmsonów.
Po przyjeździe do Polski w czerwcu 1919 r. przydzielony został do 7 EM, w składzie której walczył do konca wojny.

Napisano

6.Eskadra Wywiadowcza, Lwów, lato 1919.
Praktycznie mozna zidentyfikować jedynie Tadeusza Wereszczyńskiego.
Ciekawy jest samolot: to Hansa Brandenburg C.I nr 27.76 wyprodukowany z licencji w firmie Phonix.
Nim trafił do 6.Eskadry służył w k.u.k.Fliegerkompanie (Flik)30,
potem Flik 34, w obu na froncie włoskim.
W 1918 roku przydzielony został do Lotniczej Kompanii Zapasowej nr.10 (k.u.k.Fliegerersatzkompanie 10) na lotnisku rakowickim w Krakowie i tu w listopadzie 1918 przejęty został przez Polaków.
Nosi szachownicę w wersji pierwotnej i nawet nie zamalowali austro-węgierskiego numeru ewidencyjnego.

Napisano

Lotnisko Połonne, Ukraina, maj 1920.
Ppor.pil.Antoni Poznański z 9.Eskadry Wywiadowczej po niefortunnym lądowaniu na Fokkerze E.V nr.196/18. Ma się z czego cieszyć.

Napisano
W temacie st.sierż.pil. Józefa Rączki
Na zamieszczonym zdjęciu odznaczenia:
- WM
- KW
- Brązowy Krzyż Zasługi RP
- Medal Pamiątkowy za Wojnę 1918-1921
- Medal 10-lecia Odzyskania Niepodległości
- Odznaka pilota
I WŚ - służył w KuKK jako pilot po przeszkoleniu (gdzie ?)
Może w 1918 r. był w niewoli włoskiej i powrócił do Polski dopiero w 1919 r. ?
Ur. się w 1897 r. a zmarł w Krakowie w 1935 r. mając 35 lat.
Wg informacji prawnuczki - miał wypadek lotniczy podczas testowania nowych samolotów i zmarł później w szpitalu i uznano, że wypadek lotniczy nie był przyczyną śmierci".
Ciekawe, zatuszowano by nie psuć wizerunku 2.PL ?
Napisano
ad.RE: Koloman (249 / 0) 2018-05-01 01:06:18
Nie koniec problemu z Rączkami: teraz Tadeusz Rączka i to na dodatek z żoną.
Czy któryś z Kolegów ma jakieś informacje na jego temat?"
Ciężka sprawa.
Widoczne na naramienniku dwie belki w dość dużych od siebie odstępach - trzeciej belki nie ma.
Stopień - kapral. Belki na zdj. cz-b. zlewają się z odcieniem szarości munduru - czyli były koloru karmazynowego a to wskazuje na lata 1919-20-te.
Samolot to wg mnie LVG C-V.
W tle widoczna wieża - może zdj. zrobiono na lotnisku w Ławicy ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie