Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prawie pełny skład personelu latajacego 15.Eskadry Mysliwskiej przy samolocie Fokker D.VII.
Od góry:
1 - por.pil.Jerzy Dziembowski
2 - kpt.pil.Witold Prosiński
3 - por.pil.Józef Hendriks
4 - ppor.pil.Edward Lewandowski
5 - ppor.pil.Tadeusz Miśkiewicz
6 - ppor.obs.Zdzisław Bilażewski
7 - kpr.pil.Janusz Barcikowski

Napisano

3.EW Wilno -m1920 r.
1- kpt.pil. Tadeusz Prauss
2- ppłk.pil. Piotr Niżewski
3- ppor.obs. Tadeusz Antonowicz (?)
4- kpt.pil. Donat Makijonek
5- por.obs. Stanisław Ratomski
6- por.pil. Bronisąłw Wąsowski ($.EW)
7- ppor.pil. Staislaw Sułkowski
Pozostali - NN

Napisano

LVG C.VI 1505/18 CWL nr. 23.
Kwiecień - maj 1919 r. w 7.EM, poźniej w OSOL -Toruń.
1 - ppor.pil. Mieczysłąw Garsztka
2- por.obs. Kazimierz Swoszowski
PS - Formoza - wielka cisza ? Brak materiałów do zamieszczenia ?

Napisano
Sedco Express,;-)
Nie ma obawy. Mam materiałów zgromadzonych do prowadzenia czterech wątków lotniczych, które kiedyś zapoczątkowałem, ho, ho, ho... a może i więcej. Ale jak Tobie wspomniałem, muszę sobie zrobić urlop dla ochłonięcia". Jednocześnie jestem o te wątki spokojny, bowiem to Ty właśnie jesteś najbardziej rozważnym i konkretnym Filarem" wiedzy lotniczej w tym forum i cieszę się bardzo, że możemy na jego łamach wspólnie działać. Naprawdę, bez cukrowania" ;-)
Pozdrawiam serdecznie
Napisano
Świetnie, czekam więc na wznowienie Twojej działalności bo nie ukrywam, że wiele zdjęć, które zamieściłeś było mi nieznanych. Każde z nich i informacje znacznie poszerzają moją wiedzę o o wczesnych latach polskiego lotnictwa.
Napisano

Jeden z najbardziej doświadczonych lotników polskich: Maksymilian (Max) Kowalewski.
W lotnictwie (niemieckim) od października 1916, ukończył szkołę lotniczą we Freiburgu.
Od lutego 1917 w eskadrze Schutzstaffel 18 (Schusta 18) przemianowanej potem na Schlachtstaffel 18 (Schlasta18).
Od września 1918 w Fliegerabteilung 226 (Artillerie).
W lotnictwie polskim służył w 1.Eskadrze Wielkopolskiej, potem 12.Eskadrze Wywiadowczej. Po odejsciu dowódcy eskadry, Wiktora Pniewskiego Kowalewski dowodził eskadrą w okresie 02.01.-03.03.1920.
Potem dowództwo eskadry objął mało doswiadczony kapitan Władysław Jurgenson a po jego zestrzeleniu w dn.10.05.1920 Kowalewski ponownie zostal dowódcą 12.Eskadry i funkcję tą pełnił do końca wojny.

Napisano

Jeden z kilku polskich pilotów latających w 7.EM wspólnie z lotnikami amerykańskimi.
Pochodził z armii rosyjskiej.Ukończył Szkoły Pilotów w Pau i Avord. Przydzielony do 581 eskadry Salmsonów.
Po przyjeździe do Polski w czerwcu 1919 r. przydzielony został do 7 EM, w składzie której walczył do konca wojny.

Napisano

6.Eskadra Wywiadowcza, Lwów, lato 1919.
Praktycznie mozna zidentyfikować jedynie Tadeusza Wereszczyńskiego.
Ciekawy jest samolot: to Hansa Brandenburg C.I nr 27.76 wyprodukowany z licencji w firmie Phonix.
Nim trafił do 6.Eskadry służył w k.u.k.Fliegerkompanie (Flik)30,
potem Flik 34, w obu na froncie włoskim.
W 1918 roku przydzielony został do Lotniczej Kompanii Zapasowej nr.10 (k.u.k.Fliegerersatzkompanie 10) na lotnisku rakowickim w Krakowie i tu w listopadzie 1918 przejęty został przez Polaków.
Nosi szachownicę w wersji pierwotnej i nawet nie zamalowali austro-węgierskiego numeru ewidencyjnego.

Napisano

Lotnisko Połonne, Ukraina, maj 1920.
Ppor.pil.Antoni Poznański z 9.Eskadry Wywiadowczej po niefortunnym lądowaniu na Fokkerze E.V nr.196/18. Ma się z czego cieszyć.

Napisano
W temacie st.sierż.pil. Józefa Rączki
Na zamieszczonym zdjęciu odznaczenia:
- WM
- KW
- Brązowy Krzyż Zasługi RP
- Medal Pamiątkowy za Wojnę 1918-1921
- Medal 10-lecia Odzyskania Niepodległości
- Odznaka pilota
I WŚ - służył w KuKK jako pilot po przeszkoleniu (gdzie ?)
Może w 1918 r. był w niewoli włoskiej i powrócił do Polski dopiero w 1919 r. ?
Ur. się w 1897 r. a zmarł w Krakowie w 1935 r. mając 35 lat.
Wg informacji prawnuczki - miał wypadek lotniczy podczas testowania nowych samolotów i zmarł później w szpitalu i uznano, że wypadek lotniczy nie był przyczyną śmierci".
Ciekawe, zatuszowano by nie psuć wizerunku 2.PL ?
Napisano
ad.RE: Koloman (249 / 0) 2018-05-01 01:06:18
Nie koniec problemu z Rączkami: teraz Tadeusz Rączka i to na dodatek z żoną.
Czy któryś z Kolegów ma jakieś informacje na jego temat?"
Ciężka sprawa.
Widoczne na naramienniku dwie belki w dość dużych od siebie odstępach - trzeciej belki nie ma.
Stopień - kapral. Belki na zdj. cz-b. zlewają się z odcieniem szarości munduru - czyli były koloru karmazynowego a to wskazuje na lata 1919-20-te.
Samolot to wg mnie LVG C-V.
W tle widoczna wieża - może zdj. zrobiono na lotnisku w Ławicy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie