Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
ad.Koloman (183 / 0) 2018-04-16 20:30:35
Zdj. przedstawia odjazd 8.EW z bocznicy dworca kolejowego Warszawa-Praga na front polsko-rosyjski w dniu 7 kwietnia 1919 r.
Na pierwszym planie Alb. C.XII (ciekawa kokarda na sterze kierunku) a przed nim dwa Hannowery Roland CL.II.
Napisano

Plut.pil. Władysław Proszek z Wojskowej szkoły Lotniczej (Warszawa).
Zmarł w szpitalu na skutek ciężkich obrażeń jakie odniósł rozbijając podczas lądowania Albatrosa C.I
Na zdj. - w mundurze austriackim. Trzy gwiazdki - zugsfuhrer (sierżant). Koloman się wypowie w tym temacie.

Napisano
PROSZEK WŁADYSŁAW. Ur.1894
Powołany do wojska w 1914 roku.
W lotnictwie od lutego 1918.
Szkolenie w pilotażu w systemie trzystopniowym odbywał w:
- Lotniczej Kompanii Zapasowej (Flek 17) Przemyśl-Hureczko - pierwszy stopień
- Lotniczej Kompanii Zapasowej (Flek 4) w Szombathely od 07.05.1918 - drugi stopień
- Lotniczej Kompanii Zapasowej (Flek 8) w Wiener-Neustadt od 01.06.1918 - trzeci stopień.
Otrzymał międzynarodowy dyplom pilota FAI nr 2163.
W dniu 20.06.1918 przeniesiony do Feldfliegerschule Heeresgruppe Boroevic na lotnisku Campoformido koło Udine.
Feldfliegerschule czyli Polowa szkoła pilotów" była ostatnim stopniem szkolenia przed przeniesieniem pilota do jednostki bojowej. Instruktorami w tej szkole byli doświadczeni piloci z jednostek frontowych. Szkola w Campoformido przygotowywała pilotów maszyn jednomiejscowych (mysliwskich).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie