Skocz do zawartości
  • 0

Element samolotu, rakiety? Dysza?


Bartek_83

Pytanie

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukałem, znalazłem. Silnik WK‑1F wyposażony w dopalacz. Produkowany był w WSK-Rzeszów pod oznaczeniem Lis‑5 (licencyjny silnik 5) do roku 1984. Silniki Lis‑5 były stosowane w samolotach Lim‑5 (MiG‑17F), Lim‑5P (MiG‑17PF), Lim‑6M, Lim‑6bis.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/KLIMOW_WK1F_engine_used_in_MiG17,_pic3.JPG

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/KLIMOW_WK1F_engine_used_in_MiG17,_pic1.JPG

Pozdrawiam - Szarubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury żarowe podlegały przeglądom co 50 godzin pracy silnika. Nikt nie myślał wtedy o boroskopii. W praktyce wyglądało to tak, że samolot w ramach prac 50-godzinnych podlegał rozstykówce - miał demontowaną całą tylną część kadłuba wraz z usterzeniem po to, aby dostać się do silnika. Demontowało się z niego komory spalania i wyciągało się z nich rury żarowe do przeglądu wzrokowego.
Karty technologiczne opisywały, jaki rodzaj pęknięć jest niedopuszczalny - wtedy zakładało się nowe rury, a stare szły na złom.
Na lotniskach stały zrobione z nich kosze na śmieci, grille (dobra blacha żaroodporna - sam taki miałem :-) i temu podobne.

Pozdrawiam - Szarubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie