Skocz do zawartości

Nie noscie okularów. Okulary jak herbata , samo złooo.


Jacek Dąbrowski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19036536,reklama-z-ss-manem-koszmarny-incydent-na-terenie-obozu-koncentracyjnego.html

Reklama z SS-manem. Incydent na terenie obozu koncentracyjnego

Reklama z SS-manem została powieszona podczas rekonstrukcji historycznej wyzwalania obozu koncentracyjnego


Reklama z SS-manem, promująca zakład optyczny we Wrocławiu zawisła na płocie podczas inscenizacji historycznej. Prokuratura sprawdza, czy doszło do propagowania treści faszystowskich


Zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Kłodzku wysłała w tej sprawie 6 października rzecznik praw pacjenta Krystyna Barbara Kozłowska, zaalarmowana przez poznańską Fundację Thesaurus, której prezes Piotr Lewandowski zobaczył reklamę wrocławskiego Zakładu Optycznego Bog Art". Obok hasła Wiemy, jak dbać o twoje oczy" oraz adresu, telefonu i zakresu oferty zakładu wykorzystano w niej mundur wojsk Waffen-SS, uznanej przez Międzynarodowy Trybunał Wojskowy w Norymberdze za organizację zbrodniczą.

Reklama z SS-manem we Włodarzu

Reklama pojawiła się na terenie Muzeum Techniki Militarnej Riese-Moltke, które prowadzi Stowarzyszenie Riese" z Ludwikowic Kłodzkich. Jego założycielem jest Krzysztof Szpakowski, znany obecnie z domniemanego odnalezienia podziemnego hitlerowskiego miasta związanego z kompleksem Riese. Szpakowski jest dzierżawcą jednej z jego części - Włodarza. Raz w roku organizuje tam rekonstrukcje historyczne. Ludzie przebierają się za więźniów obozu Gross-Rosen, hitlerowców, Sowietów i polskich żołnierzy.

Krzysztof Kuśmirski, optyk z Wrocławia, w rekonstrukcjach bierze udział od pięciu lat. Jak mówi Szpakowski, najczęściej gra albo komendanta obozu, albo lekarza obozowego. W zależności od tego zakłada mundur oficera SS lub biały fartuch. W takim też stroju widać go na zdjęciu, które wykorzystano do reklamy jego firmy.

Reklama z SS-manem z trupia czaszką na głowie

Reklama zawisła na płocie podczas niedawnej inscenizacji historycznej. Nie widać na niej wprawdzie symboli SS, ale na czapce jest tzw. totenkopf, czyli trupia czaszka, jaką nosili członkowie tej formacji.

- Ja z tą reklamą nie miałem nic wspólnego - zapewnia Kuśmirski. Mówi, że o materiały do niej poprosił go Szpakowski. Wysłał więc logo zakładu i zdjęcia z poprzednich rekonstrukcji. - Krzysztof gra w naszych rekonstrukcjach bez żadnego wynagrodzenia - tłumaczy Szpakowski. - Pomyślałem, że fajnie byłoby, by reklama jego firmy pojawiła się na imprezie.

Twierdzi, że materiały przekazał grafikowi, który zrobił to, co zrobił". Dlaczego jednak pozwolono taką reklamę wywiesić? Kuśmirski zapewnia, że sam by takiej reklamy nie zrobił i że zwracał organizatorom rekonstrukcji uwagę, że może być źle odebrana. - Aczkolwiek na zdjęciu nie ma nic, co mogłoby obrażać - utrzymuje Kuśmirski. - To była tylko reklama na potrzeby inscenizacji. Nie chodziło o gloryfikację systemu faszystowskiego.

Szpakowski kwituje: - Tu nie ma propagowania faszyzmu. Ktoś bardzo chce sensacji.

Reklama z SS-manem w obozie śmierci

Piotr Lewandowski z Fundacji Thesaurus uważa, że nie można sprawy bagatelizować. - Na zdjęciach widać, że prowadzący zakład optyczny reklamuje się w mundurze zbrodniczej formacji SS. Tymczasem na terenie, na którym zawisła reklama, w czasie wojny był obóz filialny KL Gross-Rosen. Biorąc pod uwagę nieludzkie eksperymenty medyczne prowadzone w obozach koncentracyjnych, taka forma reklamy jest nie tylko nieetyczna, ale naszym zdaniem wyczerpuje znamiona czynu zabronionego - podkreśla.

Anna Tatar ze Stowarzyszenia Nigdy Więcej", które walczy z rasizmem, ksenofobią i nietolerancją, podkreśla: - Bez względu na kontekst symbolika trupiej czaszki na wojskowej czapce jest ta sama, a w Polsce mamy jasne przepisy w tej kwestii i szerzenie faszyzmu jest zakazane. Taka reklama nie powinna się w ogóle pojawić!

Joanna Grabarczyk ze Stowarzyszenia Projekt Polska", które realizuje m.in. akcję Hejt Stop, określa wywieszenie reklamy z SS-manem jako obrzydliwe. - Mam nadzieję, że ten pan po takiej reklamie nigdy już nie sprzeda ani jednej pary okularów! Nie wolno rozmydlać mordów i zbrodni!

Pozdrawiam


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 09:50 17-10-2015
Napisano
Ty pacjenta w jezuskach śledzisz?
Czy to aby nie jest chorobliwe?

Tak pytam, bo nie dość, że noszę okulary, to i w Stolycy zDolnego Śląska mieszkam...

W dodatku parę razy dziennie Trzebnicką jeżdżę- choć za chińskiego boga do tego optyka nie zajrzę..


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 09:53 17-10-2015
Napisano

Nie widać na niej wprawdzie symboli SS, ale na czapce jest tzw. totenkopf, czyli trupia czaszka, jaką nosili członkowie tej formacji"

Moze to nie ssman tylko pancerniak byl i wars piany dostal ze colk i w ogole..

Napisano
A to już jest pomówienie. szarganie dobrego imienia i za to pewnie będzie kolejny wniosek .Piotruś nie ćpa. Pierwszą kasę zainwestowałby w obuwie i skarpetki a nie w produkty do ćpania.
Poza tym ćpanie źle wpływa na cerę.
Pozdrawiam
Napisano
Reklama głupia i nie przemyślana.Od razu kojarzy mi się z reklamą pewnego wyrobu spirytusowego, gdzie jako ilustrację użyto archiwalnej fotografii przedstawiającej śmiertelnie postrzelonego przez ZOMO uczestnika manifestacji w 1982r. i podpisując powrót z imprezy"
Napisano
Bez względu na kontekst symbolika trupiej czaszki na wojskowej czapce jest ta sama, a w Polsce mamy jasne przepisy w tej kwestii i szerzenie faszyzmu jest zakazane" - niech się pani w głowę puknie. Za Pelzmütze brunszwickie i gdańskich lejbhuzarów też ścigają? A za panzertotenkopfy?
Napisano
Zareklamowanie pacjenta w jezuskach" uważasz za trolowanie????? Nie wszyscy znają dorobek literacki tego osobnika. A Piotr Lewandowski - Dzieła Zebrane coś się nie ukazuje. Wydawcy nie ma? Czy może jeszcze materiał do Dzieł się pisze? :D
Pozdrawiam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie