KayFranz Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 I być nie może - Bü-133 Jungmeister miał silnik GWIAZDOWY.I podobno tyle tylko zostało z naszego SP-BDG po zawaleniu się dachu hali w muzeum. W każdym razie nie ma go już na liście eksponatów:http://www.aviationmuseum.eu/World/Europe/Romania/Bucharest/Muzeul_Aviatiei.htmNaszym podejrzanym na fotografii jest Bü-131 JUNGMANN, z silnikiem rzędowym. Tyle, że polski najprawdopodobniej spłonął w 1939. Foto wraku, o którym pisze Hornet (to na górze, z Forum Myśliwcy):http://www.mysliwcy.pl/forum/pliki/5044293.JPG
KayFranz Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Do kolekcji fotografii łaciatej" trójki. Gdybym nie znał innych fotografii, nie uwierzyłbym w podskrzydłowy znak 62-W - tutaj wcale nie jest widoczny, podobnie jak szachownice.
KayFranz Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Szczątki Karasia, nr 10 (z kropką). Fotografie tego samolotu, ale zrobione z drugiej strony - we wcześniejszych odcinkach"...
husky1 Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Jungmeister SP-BDG zostal napewno zniszczony przez zawalony dach -obecnie wystawiony jest jego silnik a resztki kratownicy obrastaja sobie pokrzywami i dzikim winem.
Hornet Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Husky 1-masz jakieś fotki tego obrośniętego kadłuba...No i czy wiadomo kto poleciał do Rumunii tym samolotem??Pozdrawiam
KayFranz Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Coś mi nie pasi z tym muzealnym YR-AHM:Z Romanian Civil Aircraft Register" wynika, że:YR-AHM, c/n 1032Regd 17-May-39; took part in air rally at Giuleşti 01-Jul-45; canx 09-Oct-63 (or 30-Aug-63); preserved at Muzeul Technic ‘Profesor Inginer Dimitrie Leonida’, Parcul Libertatii, Bucharest 1975; believed destroyed by collapse of museum roof in 1980’sJak widać, zarejestrowany już w maju 1939, a - po drugie - polski SP-BDG miał Werknummer 1030. Czyli to chyba nie nasz stał w muzeum...
KayFranz Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Odpowiednie zapisy w rumuńskich kwitach"Wygląda na to, że nasz stał aż do kwietnia 1941 z polskimi znakami. Wyrejestrowanie z ostatnim dniem roku sugeruje, że już wcześniej coś się z nim stało i po prostu na koniec roku został wymazany z papierów.
Spirit of Warsaw Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Cyt. „Polowanie na „Ogara” czyli unikalna fotografia Bü-131 ”Jungmann” z szachownicami”1. Na razie udało mi się odnaleźć lokalizację spalonego wraku Bü-131/133-DĘBLIN
Spirit of Warsaw Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 2. Patrz: PKL, tom IV Wrzesień 1939, cz. 1, str. 199
Spirit of Warsaw Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 3. W tym hangarze po jakimś czasie „Karaś” został przesunięty...Dziękuję za zainteresowanie – KayFranz, Hornet i inni...
KayFranz Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 W katalogu z zupełnie innymi samolotami znalazłem takie cuś...Mam wrażenie, że ta fotografia PZL P.1 do zbyt oklepanych" nie należy.
KayFranz Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Lublin R-XIII, wizyta w Belgradzie, kwiecień 1933 r.Na tzw. Rajd Bałkański poleciały dwa Lubliny: SP-AFD (56.48) oraz SP-AKK (56.12). SP-AFD był samolotem dyspozycyjnym L.Rayskiego i miał zasłanianą tylną kabinę (oraz inne malowanie przodu, a na fotografiach zrobionych w Sofii - widać brak owiewek kół), więc na foto jest ten drugi.
Trooper85 Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 Mam wrażenie, że ta fotografia PZL P.1 do zbyt "oklepanych nie należy."Ta fotografia to fotomontaż. Tło to faktycznie zdjęcie ale sam samolot to model 3D autorstwa Marka Rysia.
KayFranz Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 A - to wyjaśnia, czemu wsadziłem je do katalogu inne dziwne".Aczkolwiek fotomontaż całkiem, całkiem...Dzięki za wyprostowanie".
Hornet Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Parę fotek z rumuńskiej strony internetowej RMHF z naszymi samolotami
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.