Skocz do zawartości

Podstodolniaki Jadowite" czyli motocykle ze strychów i stodół. Part-14


Klemens Forel

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kupiłem zardzewialca strasznego" marki M72. Razem z nim pozyskałem taki oto zbiornik. Niby wygląda jak typowy radziecki, ale jednak tak nie jest. Po pierwsze nie ma skrzynki narzędziowej. W innym miejscu jest wlew. Od spodu ma całkowicie inny wykrój na ramę, poszerzony od połowy długości. Od przodu ma szerzej umieszczone mocowania do główki ramy. Ma też resztki mocowań do znaczków jak w BMW, bo nawet sprzedający twierdził, że to od takiego motocykla. Oglądałem bak od środka i nie ma wewnątrz śladu spawania, więc nie jest to przeróbka standardowego zbiornika od emki.
Najlepsze jest to, że zakładając, że faktycznie jest to część od BMW to ja nie znalazłem modelu od którego mógłby pochodzić, bo i Niemcy w tego typu zbiornikach stosowali skrzynki na narzędzia. A więc jak u Gierka, koledzy pomożecie?".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
HD1940,przewertowałem knigi,poszperałem w sieci i lipa,nie pomoge.Wiem komu te zdjęcia pokazać ale to dopiero za czas jakiś....
Hans,z zagadką też lipa wyszła,szybko ją wyprostowałeś,szacun że się odezwałeś pod moją zagadką lipną.;)
P.S.
Masz nadal tą latarnie która rozświetlała mrok na Woodstocku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętasz mnie......:)?

Nie możesz pamiętać bo niestety nie wiedziałem że ten kaganek którego blask oślepiał wszystko i wszystkich(plotka rozpowiadana na podbeskidziu głosi że sam Jerzy O. oczy mrużył na scenie spoglądając w Twoim kierunku)a błękitny patrol gasić nieudolnie się starał ten dar Prometeusza.

Że marynarze kursy pogubili biorąc azymut na twoją lampe,nie wspominając już o kurach które biedaczki nieść przestały bo im tak tym blaskiem we łbach pomieszałeś.

Wierz mi Hans opowiedziałem swego czasu o Twojej lampie Remixowi i usłyszałem kilka miło/podstodolnych opowieści o Tobie(głównie Łudzko/bazarowych).

Jedno ogłaszam wszem i wobec w naszym wątku tego forum,od tej chwili podstawową jednostke intensywności światła w układzie SI. liczymy nie w Kandelach tylko w HANSACH.

A wracając do naszych relacji to wierz mi,gdybym był u Ciebie(na Woodstocku) to poznałbyś i zapamiętał mnie .....
na dłuuuuuugo.
I wbrew pozorom byłoby zajebiście.
Jeszcze się trafimy,podstodolny świat jest mały,nie jedna żarówka pęknie".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie trzeba potrzeć lampę Hansa na Woodstocku a spełni Twoje 3 podstodolniakowe życzenia i Hans wyskoczy z lampy:)Na łodzi poziom hałasu też powinno się nie mierzyć w decybelach a Hansach ;)Ja śmiem wątpić by ktoś odgadł HD 1940 zagadkę z bakiem jeśli On sam nie jest w stanie zbliżyć się do tropu...Pikny silnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie musi być takie, z profilu zrobię dopiero po jutrze.
Bart gdyby był to zbiornik od M53 to było by to większe trafienie niż kupno Sahary pod płotem. Motorek ten to prototyp i z tego co wiem nie trafił do produkcji. Ale możliwe, że w jakiejś specjalnej wersji robiono inne modele z IMZ z takimi zbiornikami. Mój kolega ma np. ramę na 100% fabryczną z mocowaniami do siodełka jak w R12, na dwóch sprężynach umieszczonych po bokach. Tylko skąd wzięły się w Polsce takie cudaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hans,dziękuje za linki,na pewo odwiedze.

HD1940,
a dlaczego właśnie takie trafienie Ci się nienalezy?
Troche poszperalem na ruskich stronach i mi to pasuje-M53.

Z opisu wynika że większe wcięcie w baku było przygotowane pod filtr powietrza który miał być tam przeniesiony.

Myśle że powinieneś napisać gdzieś na ruskie fora.
A że to prototyp to nie do końca,puścili partie probną rozprowadzaną w okolicach zakładu na wypadek ewentualnych napraw serwisowych,no i cała partia tych motocykli wypuszczona z myślą o zawodach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1953 r. ,zakład zwiększa produkcję motocykli M - 72 i przygotowuje się do wydania nowego, bardziej zaawansowanego modelu motocykla M- 53 .Równolegle z pracami nad M - 52 CDB mototsiklostroeniya Serpukhov doprowadziły do rozwoju i projektowania drugiego typu 500 - sześcienny maszyny. Pod względem odniesienia do projektowania tego modelu , wydanego w 1955 roku , powiedział : Druga opcja polega na modernizacji konstruktywną pierwszy wariant ( M - 52 - AP ) , zawierający przejście do nowej części widelca pojazdu - zawieszenie z regulowanymi kołami i po nowy silnik z łożysk ślizgowych w dolnej głowicy drążka , z masloochistkoy odśrodkowej i innych zmian . " Ta praca została zakończona i ostateczniestworzenie jednego z najbardziej tajemniczych radzieckich motocykli okresie powojennym . O nim wiele słyszałem o tym napisał w motoliterature on naprawdę istnieje, ale żyje ", to prawie nikt nie widział . W historii radzieckiego motoproma się wiele interesujących maszyny doświadczalnych, który przeszedł do produkcji i pozostaje w pojedynczej kopii, aleM -53 charakteryzuje się tym, że w literaturze motocyklowego w czasie określany jest jako szeregowo , podczas gdy nie było . Wydany w 1960 roku , Poradnik motocyklisty " KI Dementeva N.N.Yumasheva i na stronie 13 , po opisie M - 52 ( w 1960 roku , został już zwolniony ) , daje krótki opis M -53 , zaczynający się od słów Wydano Kijów Motorcycle roślin. " W tym samym czasie, oficjalnych danych o wielkości produkcji motocykli CMH z M -53 daje liczbę 5 " . Moim zdaniem ważne jest, żeM - 52 i M -53 zostały opracowane równolegle , a jeślipierwsze urządzenie zaprojektowane modernizacji projektantów już produkuje M- 72M z nowym silnikiem i drobnych zmian w pojazdach - części ( choćnowy przedni widelec , koła, deski rozdzielcze i inne drobne zmiany " można nazwać odcinka ) ,M -53, powinny byćzupełnie nowa maszyna . Jej rozwój został przeprowadzony w związku ze specjalistami CDB CMH . Raport CDB 1955 stanowi: Kijów Motocykl roślin wraz z CDB zakończone Produkcja części i projektowych zespół CDB dwa silniki do motocykli M -53 , a także prace wykończeniowe wykonywane na stanowisku badawczym ... Po wszystkie te działania i regulacji mocy silnika opracowanego na stoisku 29 KM przy 5500 obr / min. " To byłpierwszy test typu silnika M - 53 . To samo stało się w głowicy cylindrów w eksperymentalnym M -52 . Tylko oni i krewni widocznie te silniki . W silniku M- 53 wprowadzono bezpośrednio do wirowania filtr oleju na przedniej czopa korbowego . Generator i filtr powietrza Obudowy zostały zamknięte . Na M -53 jest równieżmożliwość wypróbowania usunięcie górnej filtra powietrza , pomiędzy dwiema połówkami zbiornika. Silnik M -53 był pierwszym radzieckie łożysk ślizgowych korbowa silnika motocykla , po prostu, wszystkie znane obecnie wkładki " . Regulacja luzu zaworowego wykonywał obrót ekstsenrikovoy tuleja wahacza , że kciuk wyeliminowane śruby regulacyjne . Pod silnik nowe inżynierowie zaprojektowali podwozie zprzodu widelec i korotkorychazhnoy przechylania tylne koła z hydraulicznymi amortyzatorami . Projektanci porzucone oddzielne fotele kierowcy i pasażera na rzecz jednej podwójnej . Wpierwszym M -53 został zmniejszony rozmiar koła do 18 cali , to jednak , zwrócony do wielkości 19 cali. Zachowane archiwalnych fotografie kilku wariantów M -53 , mogą być postrzegane jako skorygowany ramie podwozia samochodu i silnika. Końcowe Konstrukcja tego urządzenia jest podobna do końcowego M -52 . Gdzieś na górze zdecydował, że 500 nie jest wystarczająco kostki zupełnie , i zarówno dostał pracę fabryki na produkcji motocykli o dużej pojemności skokowej . IMZ płynnie włącza się do produkcji M- 61 oraz CMH pokazanego na wystawach napowietrznych K- 650 , który , w istocie , tosam jak M -53 , ale z silnikiem 650 ml . Konstrukcja tego silnika jest bardzo podobny z wyglądu do M -53 . Ale , w przeciwieństwie do maszyn Irbitskoi , K - 650 w 1960 roku w serii nie udają ,fabryka zaczęła produkować nizhneklapanny podwozie K - 750 , pilot spędził M -53 . Silnik OHV CMH rozpoczęła serię tylko w 1967 roku , ale to byłinny rower . Oprócz drogi M -53 , instalacja została zaprojektowana i wydana niewielką partię sportowego M - 53 wyścigów obwodu . W ten sposób zakończył się kolejna próba , aby uruchomić produkcję 500 cm motocykli . Ale te maszyny mogą stać się prawdziwymi legendami motoproma wymagane i na rynkach zagranicznych , zwłaszcza w krajach socjalistycznych , w których ludzie nie mają zbyt wiele zepsute motocykle w tej klasie . Ale los postanowił inaczej. Aby przetrwały sporo M -52 , odrestaurowany lub zapisane prawie żadnych samochodów , więc pokaż odnowiony M- 52 i M -53 uznałemsprawa honoru . Ipierwszy z tych dwóch maszyn jest zakończona , praca na drugim dopiero się zaczyna . Przywrócenie mojego M -52 trwało trzy lata. Strona główna Remonty - jest przede wszystkim rozwiązywanie problemów mających żelazo " i ocenę zakresu przyszłych prac . Obraz, który pojawił się przede mną w czasie , raczej bez radości . Widelec z przodu, alemocy, zużycie, miał silne wygięcie dolnej kubka , światła wysięgniki zostały zerwane . Na odzyskanie całego przedniego widelca trwało prawie dwa miesiące . Przednie skrzydło - nie jest idealny , w których okładzina wzmocnienia metalu zgnił . Konieczne było przyspawać nowe fragmenty , a następniez powrotem do spawania wzmocnienia dla tej samej liczby punktów zgrzewania , tak jak w oryginalnym . Ważne było, aby uzupełniać samochodów właściwych" drobiazgi . Po poszukiwaniach znaleziono generator z roku emisji odpowiedniej maszyny. Koło stopniowo obsadzone manetki i klamki . Przepustnica przepustnica dźwignie sterowania i wszystkie ich", a następnie umieścić je na jakiś czas M- 61 . Spark tylne zawieszenie , na szczęście przyszedł z rowerem . Stempel na nim potwierdza, że​​produkt jest52 - drugi samochód , nie72th . Stopniowo , jak maszyna jest gotowa zbudować pierwszy zjazd . Przyniósł jej pierwszy raz na Nowy Rok 30 grudnia 2007 roku. Potemtrochę pociąg w ziemi . " Usunięto kilka kosyachki ", które są nieuniknione w takich pracach . Zabrakło w innym Dnipro " koła - Język nie zebrano , jak kazał długo czekać szprychy . Szukaj opon stworzył również problem . Fakt , żeM -52 umieszcza się w pierwotnym opony 3,50-19 . Opony przód biło z podłużnym bieżnikiem i tyłu - bardzo ciekawe opony o radzieckich typu bieżnika Barum . Próbowałem postawić nowoczesną Mitas (analogowe Barum ) iz powrotem, Avon Sport . Ale wizualnie Opony te były mniejsze niż oryginał , więc musiałem z powrotem niemiecką Heidenau i rodzimych " radziecki sportu przodu. Opony Heidenau tylko mają wysoki profil i idealnie dopasować wysokość i wygląd opony o tych latach , isposobem dobrze zachować , czego nie można powiedzieć o Mitas : moim zdaniem to opona do ciężkich motocykli kilka myagkovata . 13 września 2009 M - 52 po raz pierwszy opuścił rajd w Kieś . Cały dystans jazdy jechał mój syn Dmitrij , dwa dni taktowany prawie 300 km. Maszyna nie zawiódł ,syn był zachwycony , i koledzy , ipublicznych lubił rower . Teraz zajął miejsce w hali Rygi motormuzeya . EMKI " z nieszczęśliwym losemW dawnych odniesień motocyklowych można znaleźć wzmianki o takich modelach jak 500 -CC M- 52 i M -53 . Oto tylkokilka, które widziałem na własne oczy te rowery , a oni są już prawie zapomniane. Nadszedł czas, aby porozmawiać o tych dwóch znakomitych maszyn , a nie stać się legendami motoproma .Cofnij zmianyCzy to tłumaczenie jest lepsze od maszynowego?Tak, prześlij tłumaczenieDziękujemy za przesłanie tłumaczenia.Please help Google Translate improve quality for your language here.Tłumacz Google dla Firm:Narzędzia dla tłumaczyTłumacz witrynNarzędzie analizy rynków {window.jstiming.load.tick('rsw');window.jstiming.load.tick('rsl');window.jstiming.load.tick('rtl');function _njClk(e){document.body.className+=' nj';var i=new Image();i.src='/gen204?njclk=1';i.onload=function(){i.onload=null;};}var slgms=document.getElementById('gt-sl-gms');var tlgms= document.getElementById('gt-tl-gms');slgms.onclick=tlgms.onclock=_njClk;}Aby przetłumaczyć dokument lub stronę internetową, przeciągnij i upuść plik lub link tutaj.Aby przetłumaczyć stronę internetową, przeciągnij i upuść link tutaj.Tego typu plików nie obsługujemy. Spróbuj przeciągnąć i upuścić plik innego typu.Tego typu linków nie obsługujemy. Spróbuj przeciągnąć i upuścić link innego typu.Wyłącz tłumaczenie na bieżącoTłumacz Google – informacjeNa komórkęPrywatnośćPomocPrześlij opinię MSG_GOOGLE_TRANSLATE='Tłumacz Google';common_translation_tooltip='Popularne tłumaczenie';detect_language='Wykryj język';n_more_label='+ %1$s więcej';rare_translation_tooltip='Rzadkie tłumaczenie';source_language_detected='Wykryty język: %1$s';uncommon_translation_tooltip='Tłumaczenie niestandardowe';url_hyperlink_tooltip='Wyświetl przetłumaczoną stronę';MSG_PUBLIC_EVAL_PATH='';MSG_PUBLIC_EVAL_PATH='/question';REORDERING=1;EXPERIMENT_IDS = ['25657'];FILE_TRANSLATION_PATH='http://translate.googleusercontent.com/translate_f';PUBLIC_EVAL_LANGUAGE_PAIRS={};PUBLIC_EVAL_LANGUAGE_PAIRS={ceb/en":true,cs/en":true,de/en":true,en/ceb":true,en/cs":true,en/de":true,en/es":true,en/fr":true,en/ha":true,en/ig":true,en/kk":true,en/km":true,en/ky":true,en/mi":true,en/mn":true,en/ne":true,en/pa":true,en/so":true,en/tg":true,en/yi":true,en/yo":true,en/zu":true,es/en":true,fr/en":true,ha/en":true,ig/en":true,kk/en":true,km/en":true,ky/en":true,mi/en":true,mn/en":true, e/en":true,pa/en":true,so/en":true, g/en":true,yo/en":true,zu/en":true}
;TEXT_TRANSLATION_PATH='/';TR_ASYNC_JS_PATH='/translate/releases/twsfe_w_20131118_RC01/r/js/desktop_module_async.js';TR_LAZY_JS_PATH='/translate/releases/twsfe_w_20131118_RC01/r/js/desktop_module_lazy.js';TTS_TEXT_SIZE_LIMIT=100;TRANSLATED_TEXT='';INPUT_TOOL_PATH='//www.google.com';var ctr, h;tld='.pl';FEATURE_STICKINESS=[[[ u",pl",en"],[ u",pl",en",de",lt"],[[auto", u"],[auto",pl"],[ u",pl"]],1],1,[,,[[ u",1]],,,1,,,,[[auto",0, u-t-i0-und"]]]];window.jstiming.load.tick('br');Init();window.jstiming.load.tick('prt');TR_ASYNC_JS_PATH&&LoadJsModule(TR_ASYNC_JS_PATH);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://redmotorz.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=135:motocykl-m-53&Itemid=571


A tutaj artykuł z tej ruskiej strony tylko ładnie zedytowany.
Nieniepotrzebnie wklejałem to marne tłumaczenie.
Tutaj jest wszystko.
http://www.kolyaska.pl/M52_M53.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że to zdanie naprowadzi na trop pochodzenia Twojego baku.

...... KMZ zaprezentował na wystawach górnozaworowy K-650, który w istocie był tym samym M-53, lecz z 650-centymetrowym silnikiem. Projekt tego silnika bardzo przypominał wyglądem zewnętrznym silnik M-53. W odróżnieniu od motocykla z Irbitu, K-650 nie trafił w roku 1960 do produkcji seryjnej; zakład zaczął produkować dolnozaworowy K-750 z nadwoziem opracowanym dla eksperymentalnego M-53. .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie