heardalis Napisano 2 Lipiec 2013 Autor Napisano 2 Lipiec 2013 Czy jest to jakiś klucz do zapalników szrapnelowych? Jest to wykonane prawdopodobnie z ołowiu
heardalis Napisano 2 Lipiec 2013 Autor Napisano 2 Lipiec 2013 Czy jest to jakiś klucz do zapalników szrapnelowych? Jest to wykonane prawdopodobnie z ołowiu
heardalis Napisano 2 Lipiec 2013 Autor Napisano 2 Lipiec 2013 4 tutaj widać jakieś ślady może od mocowania tego klucza
piotr01051989 Napisano 2 Lipiec 2013 Napisano 2 Lipiec 2013 Wygląda jak uchwyt do gwintowników, ale tylko kształtem przypomina.
bogdan-26 Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Prawdopodobnie pokrętło od filtra grzebieniowego.Kiedyś stosowano przy silnikach dolnozaworowych.
wędrowiec Napisano 2 Lipiec 2013 Napisano 2 Lipiec 2013 Mi z kolei kojarzy się z pokrętłem do kranu i z pewnością nie jest to wykonane z ołowiu.
Catadero Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Możesz rozwinąć temat-filtr grzebieniowy w niektórych silnikach dolnozaworowych" ?C.
wojtek1234321 Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=718058
Catadero Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 No paczpan, przyznam się, że pierwszy raz widzę. Może dlatego, że moja działka to motocykle.Całe życie człek się uczy...Dzięki.C.
XII Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Jest to kurek od zaworu wykonany ze stopu aluminium (jakiegoś duralu). Przez środek kwadratowego gniazda przechodzi stalowa zawleczka która miała za zadanie blokowania go przed spadnięciem z trzpienia zaworka.Zdrów!
lupo55 Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Nazywanie „grzebieniowymi” - tego rodzaju filtrów oleju nie jest właściwe – bo olej filtrowany jest w szczelinach pomiędzy stalowymi płytkami, a nie przez „grzebień”, który tylko „wyczesuje” zanieczyszczenia zatrzymane w szczelinach stosu płytek, zapobiegając szybkiemu zablokowaniu przepływu oleju.Dlatego filtr poprawnie nazywa się szczelinowym i zapewnia wstępne (zgrubne) oczyszczenie oleju z zanieczyszczeń mechanicznych o wielkości od 0,05 do ok.0,15 mm.Co do stosowania w silnikach dolnozaworowych – to nie jest prawda, bo stosowane były we wszelkich typach silników czterosuwowych benzynowych i wysokoprężnych.Dla przykładu podam szeroko rozpowszechnione w Polsce silniki górnozaworowe prod. Star, silniki S-21(w-wa, Żuk, Nysa), Skoda 706 RT (ciężarowe i autobus nazywany „Ogórek”), wiele typów sam. MB, FIAT.Odnośnie przedmiotu będącego tematem rozpoznawania – to jest moim zdaniem zwykłe pokrętło prawdopodobnie zaworu (kranu) wodnego.W filtrach oleju na kwadratowe zakończenie osi stosu płytek zakładana była grzechotka podłączana cięgnem do pedału sprzęgła, a niekiedy do drążka zmiany biegów. Pokrętła ręczne wykonywano w postaci przetyczki.
Pytanie
heardalis
13 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.