DES Napisano 24 Kwiecień 2013 Autor Napisano 24 Kwiecień 2013 Witam! Czy w czasie 2 WŚ latały nad Polskim wybrzeżem samoloty posiadające blachy poszycia wykonane z... nierdzewki? Albo części poszycia... Wiem, że to dosyć dziwne pytanie, ale spacerując plażą znalazłem blachę nierdzewną o zdecydowanie lotniczym pochodzeniu. Dodatkowo dodam, że jest ona bardzo trudna do rozprostowania- strasznie sprężysta. Uciśnięta prasą wyskoczyła na kilka metrów i bardzo się cieszę, że nie w kierunku mojej nogi. Na razie tylko takie pytanie, później wstawię fotki.Pozdrawiam!
GzesioB Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Wrzuć fotki.To niekoniecznie musi być z 2 wojny.Jesteś pewien że to stal nierdzewna a nie aluminium ? Oba materiały są niemagnetyczne.Różnią się ciężarem właściwym.Kolor też może Cię zmylić.Aluminium i jego stopy stosowane w lotnictwie przewyższają właściwościami stal.Może trafiłeś na kawałek np.Mig-a 25 ?
Landszaft Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Oczywiście że była w użyciu w samolotach stal nierdzewna. ostatnio rok temu ;o)" znalazłem resztki zbiornika na tlen który był stosowany w amerykańskich B 24 i B 17 . Zbiorników takich w tych samolotach było kilkanaście ,wykonane były z blachy nierdzewnej grubości 2-3 mm . Na zdjęciu zbiornik w całości , ja znalazłem jego rozerwane detale , oczywiście były i inne elementy wykonywane z blachy nierdzewnej
GzesioB Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Wszelki osprzęt narażony na działanie czynników agresywnych był ze stali nierdzewnej.W samolocie Bell P-39 Airacobra na przykład zaciski do przewodów hamulcowych i paliwowych.Wrzuć fotki.
DES Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 To nie jest detal- to element poszycia. Niebawem wrzucę fotki. Jednak wręgi" czy jak to się nazywa nie są nitowane, ale zgrzewane punktowo- chyba takiej technologii nie mieli. Krawędź jest jednak albo rozerwana wybuchem albo od uderzenia z dużą szybkością.
DES Napisano 15 Luty 2014 Autor Napisano 15 Luty 2014 Słuchajcie.... a może to tytan? Czy któryś ze szpiegowskich superszybkich latadeł nie miał blachy z tego materiału?
Hornet Napisano 15 Luty 2014 Napisano 15 Luty 2014 W polskim samolocie Łoś ale nie tylko stosowano zgrzewanie np.anteny radiowej,elementów poszycia...Z artykułu ,który pamiętam-zgrzewarkę zbudowali nasi inżynierowie,a samo urządzenie po 1939 roku wywieziono ponoć do zakładów Junkersa....
Landszaft Napisano 15 Luty 2014 Napisano 15 Luty 2014 jak popatrzycie się na ten zbiornik co go pokazałem wcześniej to zauważycie że CAŁY jest zrobiony metodą zgrzewania. To nie ewenement polskich konstruktorów . w USA stosowany zdecydowanie wcześniej bo już w latach 30
Jedburgh_Ops Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 @ Landszaft 2013-04-25 23:50:48 Zbiorników takich w tych samolotach było kilkanaście..._____Jeśli to, co pokazałeś, jest butlą G-1 wówczas:- B-17 miał ich 18 w czterech instalacjach pokładowych- B-24 miał ich 22 w ośmiu instalacjach pokładowych
Landszaft Napisano 4 Luty 2018 Napisano 4 Luty 2018 Daje Ci medal złotej łopaty za wykopanie starego tematu i nie wniesienie nic do tematu ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.