bjar_1 Napisano 13 Lipiec 2016 Autor Share Napisano 13 Lipiec 2016 No, zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
les05 Napisano 13 Lipiec 2016 Share Napisano 13 Lipiec 2016 Nie takie my projekty widzieli i nie takie cuda nam obiecywano. Upchną ich na bocznicy na Odolanach i przez następnych 20 lat będą pokazywali jaka to ich świetlana przyszłość czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjar_1 Napisano 24 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2019 https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/stacja-muzeum-czescia-projektu-deweloperskiego-w-centrum-warszawy-nowy-pomysl-pkp-91632.html?fbclid=IwAR0qMBP1OkHa_A22_iW5DzQpzVhfsfCs9MCe1t2Dzbxv-17Rb-OnlNIvUzY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjar_1 Napisano 31 Maj 2019 Autor Share Napisano 31 Maj 2019 Wywożą? http://rail.phototrans.eu/14,132907,56004.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 5 Czerwiec 2019 Share Napisano 5 Czerwiec 2019 (edytowane) Tabor Muzeum Kolejnictwa w nowym miejscu [szczegóły prac] Jakub Madrjas 05.06.2019 227 Fot. Axel-Rail Jedną z operacji logistycznych w ramach wykonywanych przez spółkę Trakcja PRKiI prac związanych z przywróceniem ruchu pociągów na stacji Warszawa Główna była relokacja zabytkowego taboru z zasobów dawnego Muzeum Kolejnictwa, obecnie Stacji Muzeum. Wykonawcą prac związanych z przygotowaniem taboru oraz samą relokacją na nowe miejsce jest firma Axel-Rail z Wrocławia. Zadanie polegało na przetoczeniu taboru składającego się z 40 sztuk zabytkowych pojazdów kolejowych – parowozów, lokomotyw i wagonów na nowe miejsce. Szczególnym wyzwaniem było odpowiednie przygotowanie zabytkowego taboru, którego większość stała w tym samym miejscu prawie 40 lat. - Największym wyzwaniem była relokacja parowozów. Ogromna ilość elementów opartych na łożyskach ślizgowych powodowała realną groźbę ich uszkodzenia lub nawet wykolejenia taboru w przypadku złego przygotowania przed transportem – mówi Rafał Osiewicz właściciel firmy Axel-Rail. Komisja składająca się z przedstawicieli m.in.: Stacji Muzeum, PKP PLK, Trakcji PRKiI oraz konserwatora zabytków przez blisko 2 miesiące nadzorowała ostatnie prace przygotowawcze. Bezpieczne przemieszczenie parowozów, wagonów i pozostałych jednostek zostało poprzedzone diagnostyką i konserwacją wielu mechanizmów, która trwała już od listopada 2018r. Dokonano m.in. udrożnienia kanałów smarnych zestawów kołowych i wiązarów, oczyszczono i odrdzewiono lub poluzowano na gorąco śruby mocujące przeciw-korby niektóre elementy układu biegowego, zdemontowano korbowody, przesmarowano panewki blokowe, korbowodowe czy wiązarowe. W tym celu zużyto około 300 litrów nafty, smarów i olejów. Przygotowanie infrastruktury wymagało zabezpieczenia części starych ramp oraz wzmocnienia torów specjalnymi ściągami. Do najcenniejszych eksponatów na Stacji Muzeum należą m.in.: Pu 29-3 największy parowóz pospieszny zbudowany w Polsce przed II wojną światową – wyprodukowano tylko 3 takie egzemplarze, z czego po wojnie do Polski wrócił tylko jeden; Tkb3 najstarszy parowóz w zbiorach Stacji Muzeum – wyprodukowany w 1880 r., będący jednocześnie najstarszym fizycznie istniejącym egzemplarz parowozu wyprodukowanego przez firmę Hohenzollern; OKa1-1 – jedyny zachowany egzemplarz parowozu tego typu w Europie. – Dzięki świetnie przygotowanej operacji, proces relokacji zabytków został zrealizowany w ciągu zaledwie 8 godzin. Łączna długość taboru wyniosła ponad 0,5 km, zaś waga przekroczyła 2 tysiące ton – podsumowuje rzecznik Trakcji PRKiI, Robert Kuczyński. Wbrew pierwotnym założeniom, przeniesienie taboru nie jest elementem docelowych rozwiązań dotyczących Muzeum Kolejnictwa. Obecnie PKP SA proponuje pozostawienie części w obecnej lokalizacji przy pl. Zawiszy w Warszawie jako element nowego projektu deweloperskiego. Pozostałe eksponaty zasiliłyby Narodowe Muzeum Kolejnictwa w Gnieźnie. Urząd Marszałkowski poinformował "Rynek Kolejowy", że wciąż czeka na oficjalną propozycję PKP SA. Do sprawy będziemy wracać. Trakcja PRKiI rozpoczęła prace nad przywróceniem ruchu do Warszawy Głównej w lipcu 2018 roku. Jak zapowiadano, już w III kwartale 2019 roku na stacji planowane jest przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów. Czekamy na informacje z PKP PLK na temat aktualnego harmonogramu realizacji inwestycji. https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/dwa-tysiace-ton-kolejowej-historii--wykonawca-warszawy-glownej-przeniosl-zabytkowy-tabor-muzeum-kolejnictwa-92180.html Edytowane 5 Czerwiec 2019 przez Woodhaven Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjar_1 Napisano 5 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2019 No dobra, ale co? Przetoczyli kilkaset metrów dalej na łup dla złomiarzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamyk2780 Napisano 10 Czerwiec 2019 Share Napisano 10 Czerwiec 2019 Wygląda że tak. Jeśli tam nie ma monitoringu to problem w krótkim czasie może się rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 31 Październik 2019 Share Napisano 31 Październik 2019 A w Rosji potrafią zadbać o swoją historię. https://rzd-museum.ru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjar_1 Napisano 6 Lipiec 2021 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2021 Tymczasem i w Chabówce nietęgo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjar_1 Napisano 27 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2022 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.