Jump to content

od czego te śmigła i koło


Recommended Posts

Posted

Powracając do tematu śmigła .... Tak jak wcześniej pisałem nie jest to prosta sprawa jak wielu się wydaje.
Podstawą do prawidłowego ID śmigła jest numer katalogowy.

I tak najbliżej numeru 9-30199.19 znalazłem 9-30199.12 do 14.
( W załączeniu karta doboru ... )

Gdzie drewniane śmigło firmy Junkers typ VS 11 nr katalogowy 9-30199.12 do 14 był przeznaczony do silnika JUMO 211 D / H montowanym na Ju 87 B-2 / R-2.
Na pewno bardziej dociekliwi zapewne zauważą tez idące w parze zależności jeśli chodzi o cały osprzęt

I do póki nie znajdę w katalogu konkretnego numeru
tj. 9-30199.19 to nie odważę się potwierdzić do jakiego płatowca / silnika był przeznaczony.

  • 3 weeks later...
  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply
  • 3 months later...
Posted
Witam ponownie!

Rozmawiałem ostatnio z kolegą, który z Limem ma do czynienia dłużej, niż ja żyję :-) I nadal go obsługuje.

Powiedział, że prawdopodobnie wersja szturmowa Lim-5M, wyposażona w zdwojone koła, miała pneumatyki podwozia głównego o nieco mniejszym rozmiarze, niż pozostałe samoloty. Wyprodukowano tych samolotów 60, 9 rozbiło się, a 50 przebudowano po kilku latach na wersję Lim-6bis z normalnym podwoziem.

Nie znalazłem dotąd, niestety, potwierdzenia takiego stanu rzeczy w dokumentach - czy zachowały się gdzieś (może CAW???) instrukcje tego samolotu?

Pozdrawiam wszystkich serdecznie - Szarubek
Posted
jezeli tych limow bylo tak malo to mamy cos za duzo szczescia do tych kol (ja mam dokladnie 2 te same, co gorsza wydaje mi sie ze ich poprzedni kolor to byl niebieski)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information