Skocz do zawartości

od czego te śmigła i koło


cyngiel84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Brnąc dalej ....

Zlin 126 Kola główne 420x150 / tylnie 260x85
Morava L200 koła główne 500x180 / przednie 420x150

A teraz popatrz na zdjęcia i powiedz co na temat swojego koła wiesz

Morava L200 koła przednie

  • Odpowiedzi 83
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
koło ma 600x160 ,wiec to nie będzie raczej ten zlin,jak się przypatrzeć to felga aluminiowa jest wieksza a opona cieńsza niż w tych na fotkach,a przy samolotah powinna być raczej gruba opona i na tych od zlina tak jest,tak że może to od wózka jakiegoś tylko jak on wyglądał??
Napisano
Witam!
Obie opony są polskiej produkcji (Nr 126 to symbol Stomilu Poznań - tak oznaczane są pneumatyki lotnicze tej wywórni)
600x160 - stawiam na podwozie główne Lima.
Pozdrawiam - Szarubek

PS Dawno się nie odzywałem :-)
Napisano
Witaj ‘czarny bracie’ Miło Cię zobaczyć na forum, mam nadzieje iż zdrówko już w porządku i wdychasz świeże opary nafty w hangarze.

.......Jestem gapa .... już tyle razy opisywałeś tu na forum opony z numerem 126 ;-). .....

Odnośnie śmigieł: w tej chwili wertuje katalogi śmigieł Junkersa.
Jak na razie wykopałem 9-30199 – niestety o niższych liczbach po kropce.
9-41231.13 już kiedyś próbowaliśmy identyfikować ... niestety z miernym skutkiem

Ps. Dziś przylatuje do nas prom Enterprise na grzbiecie Boeing`a 747 .... oj będzie się działo ;-)))))


Pozdrawiam

Woodhaven
Napisano
moze wprowadzilem w blad mechanik opisal mi te kola jako ze starego zlina -mam komplet takich samych uzywano ich w naszym klubie w przyczepie skad je podmienilem.
Napisano
Woodhaven - z nafty przerzuciłem się na Avgas - też daje niezłego kopa :-)
Ze zdrówkiem w porządku, dziękuję:
http://odkrywca.pl/dwie-przyczyny-mojej-malej-aktywnosci-na-forum,703650.html#703650

Zachodziłem przez parę dni w głowę, czy nie podałem błędnej informacji o pochodzeniu koła - bęben pasuje mi do Lima, ale rozmiar już niekoniecznie, ale poszperałem w źródłach. Większość podaje, że ten rozmiar, który kojarzy mi się z Limem, czyli 660x160 był zastosowany na MiG-17, a na MiG-15 i MiG-15bis (czyli na nasze Lim-1 i Lim-2) były właśnie koła 600x160. Pamięć mnie jednak zawodzi - co zakładaliśmy na szparce", czyli SBLim-2 ? Czy przypadkiem nie 660x160 ???
Może ktoś rozwieje moje wątpliwości ?
Pozdrawiam - Szarubek
Napisano

@Szarubek Z uwagi iż ode mnie masz większe doświadczenie w odrzutowcach ..... przęśle Ci do ID zagwozdkę z która sobie nie radżę ...... bo tak po cichu to moje całe doświadczenie z myśliwcami zamyka się na kilku krotnym przyjęciu samolotu Płk. Milkiewicza po przylocie do W-wy ( 36 SPLT ) .... wytarciu szybek, zatankowaniu i zaciągnięciu alkoholu w wiadomych celach ....... ;-)


Rys. z instrukcji Mig`a-15






https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=20528

Napisano

@cyngiel84 ID śmigieł wiąże się z grzebaniem w dokumentacji gdyż przy śmigłach nie da rady powiedzieć iż jest podobne tu konkretnie trzeba się wstrzelić w konkretny numer . A śmigieł niemiaszki robili od groma i cit ciut i jest tego naprawdę sporo, na dodatek nie zachowała się pełna dokumentacja.

W załączeniu link z ID ostatniego śmigła. Niestety ja nie odnalazłem w moim archiwum tego śmigła.


https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=20528

  • 3 weeks later...
Napisano
Poznać po piaście, że to MiG-15"

Rzeczywiście zagwozdka, zamieszczone przez Ciebie rysunki pochodzą prawdopodobnie z rosyjskiej instrukcji UTI MiG-15.

Pytałem kolegów, którzy pracują w tej chwili nad SBLimem-2 (już lata) i Limem-2 ojówką" (niedługo poleci) - wprost z pneumatyków odczytali rozmiar 660x160 na obu samolotach. Obaj pamiętają, że taki rozmiar był na wszyskich Limach-2, 5 i 6, z jakimi się zetknęli. Żaden z nich nie pamięta Lima-1, ale obiecali poszperać w instrukcjach i przesłać mi skany tego, co znajdą.

Rozmiar 600x160 znalazłem w dwóch źródłach: jedno to opis MiG-15 zamieszczony w TBiU nr 17, ale nie wiem, czy traktować to źródło jako wiarygodne. Drugie to rysunki MiG-15 z japońskim opisem, zamieszczone na stronie:

http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig15bis.html

Inne źródła, w tym rosyjski opis techniczny MiG-15bis podają 660x160. Nie spotkałem się też z jakąkolwiek wzmianką o modyfikacji podwozia w trakcie rozwoju samolotu.

Zagadka na razie pozostaje nierozwiązana.

Pozdrawiam - Szarubek

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie