Woodhaven Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 Brnąc dalej ....Zlin 126 Kola główne 420x150 / tylnie 260x85 Morava L200 koła główne 500x180 / przednie 420x150A teraz popatrz na zdjęcia i powiedz co na temat swojego koła wiesz Morava L200 koła przednie
cyngiel84 Napisano 26 Kwiecień 2012 Autor Napisano 26 Kwiecień 2012 koło ma 600x160 ,wiec to nie będzie raczej ten zlin,jak się przypatrzeć to felga aluminiowa jest wieksza a opona cieńsza niż w tych na fotkach,a przy samolotah powinna być raczej gruba opona i na tych od zlina tak jest,tak że może to od wózka jakiegoś tylko jak on wyglądał??
Szarubek Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 Witam!Obie opony są polskiej produkcji (Nr 126 to symbol Stomilu Poznań - tak oznaczane są pneumatyki lotnicze tej wywórni)600x160 - stawiam na podwozie główne Lima.Pozdrawiam - SzarubekPS Dawno się nie odzywałem :-)
Woodhaven Napisano 27 Kwiecień 2012 Napisano 27 Kwiecień 2012 Witaj ‘czarny bracie’ Miło Cię zobaczyć na forum, mam nadzieje iż zdrówko już w porządku i wdychasz świeże opary nafty w hangarze. .......Jestem gapa .... już tyle razy opisywałeś tu na forum opony z numerem 126 ;-). ..... Odnośnie śmigieł: w tej chwili wertuje katalogi śmigieł Junkersa.Jak na razie wykopałem 9-30199 – niestety o niższych liczbach po kropce. 9-41231.13 już kiedyś próbowaliśmy identyfikować ... niestety z miernym skutkiem Ps. Dziś przylatuje do nas prom Enterprise na grzbiecie Boeing`a 747 .... oj będzie się działo ;-))))) Pozdrawiam Woodhaven
krism Napisano 27 Kwiecień 2012 Napisano 27 Kwiecień 2012 moze wprowadzilem w blad mechanik opisal mi te kola jako ze starego zlina -mam komplet takich samych uzywano ich w naszym klubie w przyczepie skad je podmienilem.
Szarubek Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Woodhaven - z nafty przerzuciłem się na Avgas - też daje niezłego kopa :-)Ze zdrówkiem w porządku, dziękuję:http://odkrywca.pl/dwie-przyczyny-mojej-malej-aktywnosci-na-forum,703650.html#703650Zachodziłem przez parę dni w głowę, czy nie podałem błędnej informacji o pochodzeniu koła - bęben pasuje mi do Lima, ale rozmiar już niekoniecznie, ale poszperałem w źródłach. Większość podaje, że ten rozmiar, który kojarzy mi się z Limem, czyli 660x160 był zastosowany na MiG-17, a na MiG-15 i MiG-15bis (czyli na nasze Lim-1 i Lim-2) były właśnie koła 600x160. Pamięć mnie jednak zawodzi - co zakładaliśmy na szparce", czyli SBLim-2 ? Czy przypadkiem nie 660x160 ???Może ktoś rozwieje moje wątpliwości ?Pozdrawiam - Szarubek
cyngiel84 Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Napisano 30 Kwiecień 2012 A co do śmigieł ciężka sprawa z identyfikacją??
Woodhaven Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 @Szarubek Z uwagi iż ode mnie masz większe doświadczenie w odrzutowcach ..... przęśle Ci do ID zagwozdkę z która sobie nie radżę ...... bo tak po cichu to moje całe doświadczenie z myśliwcami zamyka się na kilku krotnym przyjęciu samolotu Płk. Milkiewicza po przylocie do W-wy ( 36 SPLT ) .... wytarciu szybek, zatankowaniu i zaciągnięciu alkoholu w wiadomych celach ....... ;-)Rys. z instrukcji Mig`a-15https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=20528
Woodhaven Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 @cyngiel84 ID śmigieł wiąże się z grzebaniem w dokumentacji gdyż przy śmigłach nie da rady powiedzieć iż jest podobne tu konkretnie trzeba się wstrzelić w konkretny numer . A śmigieł niemiaszki robili od groma i cit ciut i jest tego naprawdę sporo, na dodatek nie zachowała się pełna dokumentacja.W załączeniu link z ID ostatniego śmigła. Niestety ja nie odnalazłem w moim archiwum tego śmigła. https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=20528
Szarubek Napisano 20 Maj 2012 Napisano 20 Maj 2012 Poznać po piaście, że to MiG-15"Rzeczywiście zagwozdka, zamieszczone przez Ciebie rysunki pochodzą prawdopodobnie z rosyjskiej instrukcji UTI MiG-15.Pytałem kolegów, którzy pracują w tej chwili nad SBLimem-2 (już lata) i Limem-2 ojówką" (niedługo poleci) - wprost z pneumatyków odczytali rozmiar 660x160 na obu samolotach. Obaj pamiętają, że taki rozmiar był na wszyskich Limach-2, 5 i 6, z jakimi się zetknęli. Żaden z nich nie pamięta Lima-1, ale obiecali poszperać w instrukcjach i przesłać mi skany tego, co znajdą.Rozmiar 600x160 znalazłem w dwóch źródłach: jedno to opis MiG-15 zamieszczony w TBiU nr 17, ale nie wiem, czy traktować to źródło jako wiarygodne. Drugie to rysunki MiG-15 z japońskim opisem, zamieszczone na stronie:http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig15bis.htmlInne źródła, w tym rosyjski opis techniczny MiG-15bis podają 660x160. Nie spotkałem się też z jakąkolwiek wzmianką o modyfikacji podwozia w trakcie rozwoju samolotu.Zagadka na razie pozostaje nierozwiązana.Pozdrawiam - Szarubek
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.